Katalog Karolina Goździak, 2012-02-03 Rotmanka Pedagogika, Plany rozwoju zawodowego Plan rozwoju zawodowego nauczyciela kontrkatowego na nauczyciela mianowanegoPLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO UBIEGAJACEGO SIĘ O STOPIEŃ ZAWODOWY NAUCZYCIIELA MIANOWANEGO 1.Imię i Nazwisko: Karolina Goździak 2.Miejsce pracy: Zespół Kształcenia i Wychowania im. Brunona Gregorkiewicza w Bielkówku 3.Czas trwania stażu: 2 lata i 9 miesięcy 4.Specjalizacja: nauczyciel oligofrenopedagogiki, rewalidacji 5.Wykształcenie: wyższe 6.Ukończone studia: Uniwersytet Gdański kierunek geografia 7.Wykształcenie uzupełniające: kurs dla nauczycieli OLIGOFRENOPEDAGOGIKA 8.Data rozpoczęcia stażu: 01 września 2009, 9.Data zakończenia stażu: 31 mają 20012 10.Główny cel podejmowanego stażu: zdobycie stopnia awansu zawodowego nauczyciela mianowanego § 7, ust. 2, pkt 1 Umiejętność organizacji i doskonalenia warsztatu pracy, dokonywania ewaluacji własnych działań, a także oceniania ich skuteczność i dokonywania zmian w tych działaniach Zadania Formy realizacji Termin Sposób dokumentowania 1. Zapoznanie z procedurą awansu zawodowego 1. Analiza przepisów prawa oświatowego dotycząca awansu 09 2009 - wniosek o rozpoczęcie stażu - plan rozwoju zawodowego 2. Nawiązanie współpracy z opiekunem stażu 1. Zawarcie kontraktu 2. Hospitacja zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu 3. Prowadzenie lekcji w obecności opiekuna stażu 4. opracowanie projektu sprawozdania z planu rozwoju zawodowego 09 2009 okres trwania stażu maj 2012 - kontrakt - konspekty zajęć - wnioski z obserwacji zajęć 3. Poszerzanie wiedzy i umiejętności zawodowych przez aktywny udział w wewnątrzszkolnym i zewnątrzszkolnym doskonaleniu 1. Udział w posiedzeniach rady pedagogicznej 2. Udział w różnych formach doskonalenia (kursach, szkoleniach, warsztatach, konferencjach) 3. Ukończenie studiów podyplomowych z terapii pedagogicznej 4. Uczestnictwo w pracach szkolnego zespołu edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej Według harmonogramu okres trwania stażu - listy obecności - zaświadczenia o ukończeniu form doskonalenia zawodowego 4. Tworzenie własnego warsztatu pracy poprzez dobór odpowiednich zadań dla każdego ucznia w zależności od jego dysfunkcji 1. Opracowywanie indywidualnych planów pracy W trakcie stażu - plany pracy 5. Gromadzenie i aktualizowanie własnej biblioteczki przez organizowanie zaplecza samodzielnie przygotowanych środków dydaktycznych 1. Opracowanie pomocy dydaktycznych 2.Prowadzenie dokumentacji szkolnej: dzienniki lekcyjne, pozalekcyjne Okres trwania stażu - pomoce dydaktyczne - dzienniki lekcyjne, pozalekcyjne 6. Samoocena własnej pracy 1. Ocena skuteczności działań, dokonywanie zmian w tych działaniach w razie konieczności 2. określenie mocnych i słabych stron Okres trwania stażu - rozmowa z opiekunem - notatka 7. Diagnozowanie osiągnięć edukacyjnych uczniów 1. Testy diagnozujące osiągnięcia szkolne ucznia „na wejście” i „na wyjście” Okres trwania stażu - testy diagnozujące - notatki - dokumentacja szkolna 8. Dokumentowanie realizacji planu rozwoju zawodowego 1. Gromadzenie świadectw, zaświadczeń, planów pracy, scenariuszy, notatek 2. Opracowanie sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego Okres trwania stażu - dokumentacja - sprawozdanie 9. Publikacja własnych prac 1. Opublikowanie własnego dorobku pracy na stronach www. 04 2012 - publikacja na stronach www § 7, ust. 2, pkt 2 Umiejętność uwzględniania w pracy potrzeb rozwojowych uczniów, problematyki środowiska lokalnego oraz współczesnych problemów społecznych i cywilizacyjnych Zadania Formy realizacji Termin Sposób dokumentowania 1. Rozpoznawanie problemów środowiska uczniów i współczesnych problemów społeczno-cywilizacyjnych 1. Współpraca z pedagogiem szkolnym 2. Bieżące kontakty z rodzicami uczniów 3. Poznanie sytuacji rodzinnej uczniow, wywiady środowiskowe Okres trwania stażu - udział w spotkaniach - notatki służbowe z rozmów 2. Angażowanie uczniów w organizowanie imprez szkolnych 1. Zachęcanie uczniów do pracy na rzecz szkoły, wspólne przydzielanie zadań Według kalendarza imprez - zdjęcia - notatki 3.Współpraca z biblioteką szkolną 1. Korzystanie ze zbiorów biblioteki Okres trwania stażu - potwierdzenia 4. Organizacja pracy w sferze wychowawczej i opiekuńczej 1. Organizowanie uroczystości szkolnych i klasowych: - Andrzejki - Mikołajki - Wigilia - Dzień Babci i Dziadka - Dzień Patrona Szkoły - Dzień Matki - Dzień Dziecka 2. Sprawowanie opieki nad uczniami podczas wycieczek, imprez i wyjść pozaszkolnych Według harmonogramu - scenariusze - potwierdzenie § 7 ust. 2 pkt 3 Umiejętność wykorzystania w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej Zadania Formy realizacji Termin Sposób dokumentowania 1. Wykorzystanie technologii komputerowej w przygotowaniu do zajęć i pracy pedagogicznej 1. Przygotowanie pomocy dydaktycznych, kart pracy 2. Opracowanie dokumentacji szkolnej 3. Dokumentowanie przebiegu stażu Okres trwania stażu 09 2009 - testy, karty pracy - dokumentacja szkolna - potwierdzenie opiekuna stażu 2.Korzystanie z internetu, publikacje w internecie 1. Pozyskiwanie informacji ze stron internetowych 2. Monitorowanie aktualizacji przepisów dotyczących: - awansu zawodowego, - rewalidacji, - pedagogiki specjalnej, - przepisów oświatowych 3. Publikacja w internecie planu rozwoju zawodowego okres trwania stażu - wykaz stron www - strony internetowe 3. Wykorzystanie technologii komputerowej przez uczniów 1. Lekcje z wykorzystaniem komputera – strony www, płyty CD według potrzeb - scenariusze zajec § 7 ust.2 pkt 4 Umiejętność zastosowania wiedzy z zakresu psychologii, pedagogiki i dydaktyki oraz ogólnych zagadnień z zakresu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich w rozwiązywaniu problemów związanych z zakresem realizowanych przez nauczyciela zadań Zadania Formy realizacji Termin Sposób dokumentowania 1. Rozpoznawanie i rozwiązywanie problemów edukacyjnych i wychowawczych uczniów 1. Rozmowy z pedagogiem szkolnym i wychowawcami 2. Rozmowy z logopedą Okres trwania stażu - zaświadczenia 2. Współpraca z pedagogiem szkolnym 1. Poszukiwanie rozwiązań i wspomaganie dzieci z trudnościami edukacyjnymi i wychowawczymi Okres trwania stażu - notatki ze spotkań - opis problemów 3. Doskonalenie warsztatu pracy 1. Aktywny udział w formach doskonalenia adekwatnych do potrzeb nauczyciela i szkoły 2. Studiowanie fachowej literatury 3. Korzystanie ze zbiorów biblioteki szkolnej Okres trwania stażu - zaświadczenia - wykaz literatury fachowej 4. Uczestnictwo w pracach organów szkoły związanych z realizacją zadań dydaktycznych, wychowawczych I opiekuńczych 1. Udział w radach pedagogicznych 2. Wypełnianie dokumentacji szkolnej 3. Pełnienie dyżurów podczas przerw lekcyjnych Okres trwania stażu - lista obecności - dokumentacja szkolna 5. Analiza opinii z Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej 1. Wykorzystanie zaleceń poradni w pracy pedagogicznej Okres trwania stażu - opinie i orzeczenia z poradni § 7 ust. 2 pkt 5 Umiejętność posługiwania się przepisami dotyczącymi systemu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich w zakresie funkcjonowanie szkoły, w której nauczyciel odbywał staż Zadania Formy realizacji Termin Sposób dokumentowania 1. Zapoznanie z obowiązującymi przepisami prawa oświatowego 1. Zapoznanie z Kartą Nauczyciela 2. Zapoznanie z Rozporządzeniami Ministra Edukacji Narodowej Na bieżąco - notatki 2. Znajomość aktów prawnych dotyczących oświaty 1. Analiza dokumentów prawa wewnątrzszkolnego: - statutu szkoły - planu pracy - planu wychowawczego - WSO - programu profilaktycznego Okres trwania stażu - znajomość dokumentów, przepisów Wyświetleń: 1372
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |