Katalog Marlena Woźniak, 2012-02-10 Wróblew Zawodowe, Konspekty Konspekt lekcji - wartość odżywcza mleka, rodzaje i proces produkcjiSCENARIUSZ LEKCJI Przedmiot: Technologia gastronomiczna z towaroznawstwem Typ szkoły: Technikum Profil: Technik organizacji usług gastronomicznych Klasa: 2G Blok tematyczny: Mleko i jego przetwory. Temat lekcji: Wartość odżywcza, proces produkcji i rodzaje mleka. Czas realizacji: 45 min. Cel ogólny lekcji: Wprowadzenie podstawowych wiadomości o mleku Cele szczegółowe: uczeń : • wyjaśnia definicję mleka • zna skład chemiczny mleka i jego wartość odżywczą • podaje proces produkcji mleka • posługuje się pojęciami: pasteryzacja, sterylizacja, mleko surowe, mleko spożywcze, koncentraty mleczne, homogenizacja • przyporządkowuje dane • przeprowadza ocenę organoleptyczną mleka Standardy wymagań egzaminacyjnych: I.Wiadomości i umiejętności a) czyta ze zrozumieniem, a w szczególności interpretuje dane, b) przetwarza dane liczbowe i operacyjne, II. Korzystanie z informacji Zdający wykorzystuje i przetwarza informacje (stosuje poznaną wiedzę z zakresu zasad żywienia); III. Tworzenie informacji Zdający rozwiązuje problemy – przetwarza informacje oraz formułuje i uzasadnia wnioski. Metoda kształcenia: ćwiczenia, pogadanka Techniki: praca indywidualna, praca w grupach Środki dydaktyczne: karty pracy, układanka, tablica, marker, arkusz ewaluacyjny, Przebieg lekcji: 1. WPROWADZENIE (10min) Sprawy organizacyjne: a)sprawdzenie obecności b)nawiązanie do nowego tematu lekcji. 2. ROZWINIĘCIE (30minut) Nauczyciel definiuje mleko. Następnie na tablicy znajduje się karton z ogólnymi hasłami składu chemicznego mleku. Każdy uczeń podchodzi do tablicy i losuje małą karteczkę, którą musi sklasyfikować. Następna część lekcji polega na prawidłowym określeniu etapów produkcji mleka w grupach (2 – osobowe). Nauczyciel omawia proces produkcji i przypomina wcześniej poznane hasła. Ostatnim etapem lekcji jest praca z kartą pracy i ocena organoleptyczna mleka. Rodzaje mleka: 1. Surowe 2. Spożywcze - pasteryzowane - sterylizowane UHT 3. koncentraty mleczne - mleko zagęszczone - mleko w proszku 3. ZAKOŃCZENIE Nauczyciel zwraca uwagę na najczęściej pojawiające się błędy i podsumowuje pracę uczniów. Uczniowie odpowiadają w ramach ewaluacji na trzy pytania testowe. 4. Praca domowa Odpowiedz na następujące pytanie: Dlaczego powinnyśmy gotować mleko i jaki to ma związek z rodzajami mikroflory mleka? Wyświetleń: 2411
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |