Katalog Agnieszka Knysak, 2012-02-20 Radom Technika, Scenariusze Pakowanie i zdobienie prezentów. Scenariusz dla gimnazjum z techniki Scenariusz lekcji techniki w klasie III gimnazjum Kształtowanie otoczenia Temat dnia: Pakowanie i zdobienie prezentów. Czas trwania lekcji: 1 godz Cele ogólne: -Zapoznanie z nową dziedziną sztuki-pakowanie artystyczne. -Poznanie technik pakowania przedmiotów, -Umiejętność pakowania przedmiotów, dobierania opakowań i elementów dekoracyjnych do prezentów w zależności od przeznaczenia i okoliczności, -kształtowanie wrażliwości estetycznej, -doskonalenie sprawności manualnych Cele operacyjne: Uczeń: -wykorzystuje zdobytą wiedzę i poznane techniki plastyczne w zadaniach praktycznych, -aktywnie uczestniczy w zajęciach i doskonali sprawność manualną, -potrafi z pomocą nauczyciela wykonać pracę plastyczną, dbając o estetykę wykonania i odpowiedni dobór barw, -zachowuje ład i porządek w swoim miejscu pracy. Metody: podające- pogadanka, rozmowa kierowana, prezentacja, działalność praktyczna pod kierunkiem nauczyciela. Formy: indywidualna zróżnicowana Techniki plastyczne: pakowanie, zawijanie, układanie, ozdabianie, stemplowanie, wycinanie, wyklejanie. Środki dydaktyczne: pudełka i różnego kształtu przedmioty, arkusze papierów do pakowania, duże, małe, kolorowe, szary papier, wzorzysty- w zależności od okoliczności, torebki ozdobne, wstążki, kokardki, dziurkacze, zszywacze, karnety, stemple z gumki, gąbki i korka, szablony, nożyczki, klej, taśma klejąca (zwykła i dwustronna), płyta z muzyką relaksacyjną. Przebieg lekcji: I. Część wstępna 1. Powitanie, czynności porządkowe. Uświadomienie celu lekcji: pokazanie przykładowych prezentów i papierów do pakowania prezentów oraz torebek ozdobnych, omówienie przeznaczenia i okoliczności wręczania prezentów, symboliki elementów dekoracyjnych oraz doboru barw do nastroju i kompozycji. 2. Podanie i zapis tematu lekcji, wyjaśnienie technik wykonania pracy. 3. Wyjaśnienie zadania plastycznego i ustalenie kolejności etapów pracy: -Pokaz wzorcowych opakowanych prezentów różnego kształtu, rodzaju i wielkości, ozdób i elementów dekoracyjnych, materiałów plastycznych, -indywidualny wybór materiałów i opakowań dekoracyjnych (w zależności od zdolności i możliwości uczniów) -wspólne omówienie i dobór kolorystyki oraz elementów dekoracyjnych w zależności od okoliczności wręczanych prezentów, -prezentacja różnych technik pakowania prezentów. II. Część główna. 4.Praca indywidualna uczniów. Pakowanie prezentów według wzoru oraz własnej inwencji twórczej, ozdabianie. Nauczyciel nadzoruje pracę i pomaga słabszym uczniom. W tle, cicho gra muzyka relaksacyjna. III. Część końcowa. 5.Ocena prac uczniów. Urządzenie wystawy prac i omówienie ich. - estetyka wykonania, - prawidłowy dobór opakowań, - właściwe rozplanowanie wzoru i poszczególnych elementów dekoracyjnych, - wyróżnienie dodatkowych indywidualnych pomysłów wykorzystanych w pracy, - nagradzanie zaangażowania, samodzielności w pracy, - zapowiedź pracy na kolejną lekcję. 6.Porządkowanie miejsc pracy. 7.Pożegnanie z uczniami. Wyświetleń: 2336
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |