![]() |
![]() |
Katalog Agnieszka Kurpisz, 2012-03-06 Leszno Wychowanie fizyczne, Scenariusze Scenariusz zajęć z pływaniaPlan metodyczny lekcji w ujęciu czynnościowym. klasa: VI e liczba ćwiczących: 27 opracowanie i prowadzenie: mgr Agnieszka Kurpisz data: 29.09.2008 przybory: deski pływackie duże i małe, płetwy, karimaty, gwizdek Zadanie główne: DOSKONALENIE TECHNIKI PŁYWANIA STYLAMI: MOTYLKOWYM I KLASYCZNYM – ĆWICZENIA KOORDYNACYJNE Zadania szczegółowe (cele operacyjne) w zakresie: Sprawności motorycznej: Uczeń: kształtuje ogólną sprawność fizyczną, kształtuje specjalną sprawność pływacka, rozwinie koordynację ruchową specjalną, wzmocni siłę mięśni nóg ramion i tułowia, doskonali sprawność układów: oddechowego i krwionośnego, Umiejętności: Uczeń: umie poprawnie technicznie pływać stylem motylkowym i klasycznym, potrafi wykorzystać poprawną koordynację ruchów RR i NN w stylu motylkowym i klasycznym w pływaniu odcinków 50-100m, Wiadomości: Uczeń: wie jakie cechy są charakterystyczne dla współczesnej sportowej techniki stylu motylkowego i klasycznego, zna przepisy dotyczące stylu motylkowego i klasycznego, Usamodzielniania: Uczeń: dba o bezpieczeństwo na zajęciach swoje i współćwiczących, rozwija poczucie samokontroli poprawności wykonania ćwiczenia, dostrzega swoje słabe strony i stara się wyeliminować błędy, które popełnił, Części lekcji Czynności uczniów Czynności nauczyciela Uwagi (metody) Docelowe Zadania I Część wstępna -zapozna się z zadaniami lekcji, -przygotowuje organizm do wysiłku w ćwiczeniach kształtujących, -słucha informacji nauczyciela na temat zadań lekcji, -obserwuje poprawne wykonanie zadania głównego, -wykona ćwiczenia kształtujące, uczniowie w rozsypce: -w postawie rozkrocznej, w opadzie T krążenia RR w przód, -w postawie półprzysiady obunóż ze wznosem RR w bok, -w postawie rozkrocznej skłony T w przód i wyprosty, RR w górze, -w postawie naprzemianstronne krążenia RR w tył, -w postawie, NN w lekkim rozkroku, tyłem do ściany, skręt T i opad na ścianę, odbicie przez ugięcie RR od ściany, powrót do p.w., -w postawie podskoki z jednoczesnym krążeniem RR w przód (1 obrót RR/ 2 podskoki), -w klęku prostym podpartym jednoczesny wznos lR i pN i odwrotnie (na karimatach), -zbiórka, sprawdza ilość osób, -sprawdza gotowość uczniów do zajęć, -podaje zadania lekcji i omawia zadanie główne i dokonuje pokazu z pomocą ucznia z klasy I gimnazjalnej pływackiej, -podkreśla rolę poprawnej techniki w pływaniu sportowym, -omawia i pokazuje poszczególne ćwiczenia, -kontroluje poprawność wykonania ćwiczeń, -wyróżnia uczniów najlepiej ćwiczących, -czuwa nad bezpieczeństwem, -pogadanka, -pokaz, -zadaniowa, II Część główna -nauczy się poprawnej koordynacji ruchów RR i NN w pływaniu stylem motylkowym i klasycznym, -poprawi wytrzymałość pływacką tlenową, -poprawi sprawność układów: oddechowego i krwionośnego, -wzmocni aparat mięśniowy, -pomoże przygotować przybory do lekcji, -sprawdzi bezpieczeństwo miejsca do ćwiczeń, -bierze aktywny udział w ćwiczeniach, -potrafi wskazać błędy i korygować je, ćwiczenia: -100m (50m kraul na piersiach/50m grzbiet), -100m styl zmienny, -100m (50m kraul na piersiach/50m klasyczny), -6x50m NN styl motylkowy w płetwach(25m na plecach/25m na piersiach), -400m (po 100m grzbiet, kraul na piersiach), -8x25m RR styl motylkowy, z różną częstotliwością oddychania, -200m (po 50m grzbiet, kraul na piersiach), -4x50m NN styl klasyczny z deską (25m na piersiach/25m na plecach), -200m (po 50m grzbiet, kraul na piersiach), -4x50m RR styl klasyczny, -400m (po 100m grzbiet, kraul na piersiach), -4x50m styl motylkowy - dokładanka RR (1xpR/1xlR,2xpR/2xlR,3xpR/3xlR), -100m (po 25m grzbiet, kraul na piersiach), -4x50m koordynacja styl motylkowy:2xlR/2xpR/1xRR, -200m (po 50m grzbiet, kraul na piersiach), -4x50m styl klasyczny – koordynacja: 2xNN/1xRR,3xNN/1xRR, -600m (po 100m grzbiet, kraul na piersiach), -4x100m stylem zmiennym (akcent na poprawną koordynację w stylu motylkowym i klasycznym, 100m kraul na grzbiecie, z akcentem na głęboki wdech i wydech, -sprawnie organizuje przebieg lekcji, -podzieli uczniów na grupy ćwiczebne, -objaśnia i pokazuje ćwiczenia z pomocą najsprawniejszych uczniów, -sprawnie organizuje przebieg lekcji, -zwraca uwagę na bezpieczeństwo podczas wykonywania ćwiczeń, -podaje komendy startowe, -kontroluje poprawność wydawanych komend przez uczniów, -decyduje o zmianie ćwiczeń przez grupy, -motywuje uczniów do wykonywania ćwiczeń, -na bieżąco koryguje błędy ćwiczących, -zadaniowa, -ścisła, III Część końcowa -uspokoi organizm, -uświadomi sobie własne umiejętności. -pokaże poprawnie zadanie główne: 25m styl motylkowy i 25m styl klasyczny (pełna technika), -50m dow. na plecach - spokojne tempo, -pozbiera przybory, -słucha informacji przekazywanej przez N, -podsumowuje swój udział w lekcji. -kontroluje poprawność wykonania zadania głównego, -wyznaczy ucznia do pokazu najlepszej koordynacji w stylu motylkowym i w stylu klasycznym, -poda ćwiczenie uspokajające, -omówi i podsumuje przebieg lekcji. -zadaniowa, -pogadanka. Wyświetleń: 1990
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |