Katalog Romana Korytna, 2012-05-02 Gostyń Język niemiecki, Plany rozwoju zawodowego plan rozwoju na stopień nauczyciela dyplomowanegoPLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO W CELU UZYSKANIA AWANSU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO mgr Romana Korytna nauczyciel języka niemieckiego Wykształcenie: wyższe magisterskie Data rozpoczęcia stażu: 01.09.2008r. Czas trwania stażu: 2 lata i 9 miesięcy Przewidywana data zakończenia stażu: 31.05.2011r. Podstawa prawna: - Ustawa z dnia 26 stycznia 1982 r. – Karta Nauczyciela, z późniejszymi zmianami (Dz. U. z 2006 r. nr 97, poz.674 z późniejszymi zmianami) - Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 1 grudnia 2004 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (Dz. U. z 2004 r. nr 260 poz. 2593) oraz z 14 listopada 2007 r. (Dz. U. nr 214, poz. 1580) § 8 ust. 2 pkt. 1 UZYSKANIE POZYTYWNYCH EFEKTÓW W PRACY DYDAKTYCZNEJ, WYCHOWAWCZEJ LUB OPIEKUŃCZEJ NA SKUTEK WDROŻENIA DZIAŁAŃ MAJACYCH NA CELU DOSKONALENIE PRACY WŁASNEJ I PODNIESIENIE JAKOŚCI PRACY SZKOŁY ZADANIA I. Poznanie i pogłębianie wiedzy na temat procedury awansu zawodowego ze szczególnym uwzględnieniem stopnia awansu zawodowego nauczyciela dyplomowanego FORMY REALIZACJI - analiza dokumentów prawa oświatowego - konsultacje z doradcą metodycznym SPOSÓB DOKUMENTOWANIA - projekt planu rozwoju - sporządzenie sprawozdania z realizacji zatwierdzonego planu rozwoju ZADANIA II. Organizacja oraz ewaluacja własnego warsztatu pracy FORMY REALIZACJI - wyszukiwanie i tworzenie własnych pomocy dydaktycznych - studiowanie literatury pedagogicznej - opieka nad gabinetem języka niemieckiego - praca w komisjach i zespołach w szkole - przeprowadzenie ankiet i wywiadów wśród rodziców i uczniów SPOSÓB DOKUMENTOWANIA - kartkówki foliogramy, sprawdziany - zdjęcia - potwierdzenie udziału - analizy ankiet ZADANIA III. Poszerzenie wiedzy i rozwijanie umiejętności w procesie aktywnego udziału w wewnątrzszkolnym i zewnętrznym doskonaleniu służącemu własnemu rozwojowi oraz podniesieniu poziomu pracy szkoły FORMY REALIZACJI - uczestniczenie w szkoleniowych posiedzeniach Rady Pedagogicznej - uczestnictwo w warsztatach i szkoleniach organizowanych przez ODN - systematyczne monitorowanie ofert wydawniczych SPOSÓB DOKUMENTOWANIA - potwierdzenie udziału w kursach szkoleniowych ZADANIA IV. Doskonalenie umiejętności wychowawczych FORMY REALIZACJI - prowadzenie zajęć w celu pedagogizacji rodziców - udział w wybranych szkoleniach SPOSÓB DOKUMENTOWANIA - zaświadczenia - pisemne potwierdzenie rodziców ZADANIA V. Realizacja zadań wpływających na podniesienie jakości szkoły FORMY REALIZACJI - organizacja wigilii klasowej - organizacja różnych imprez szkolnych jako opiekun Samorządu Uczniowskiego - przygotowanie uczniów do udziału w konkursach szkolnych z języka niemieckiego ( rozwijanie zainteresowań uczniów językiem niemieckim SPOSÓB DOKUMENTOWANIA - lista uczestników (protokół), scenariusze ZADANIA VI. Współpraca z wychowawcami klas FORMY REALIZACJI - przekazywanie własnych obserwacji dotyczących postępów w nauce oraz zachowania uczniów SPOSÓB DOKUMENTOWANIA - pisemne potwierdzenia nauczycieli § 8 ust. 2 pkt. 2 WYKORZYSTANIE W PRACY TECHNOLOGII INFORMACYJNEJ I KOMUNIKACYJNEJ ZADANIA I. Wykorzystanie technologii komputerowej FORMY REALIZACJI - opracowanie materiałów i pomocy dydaktycznych - graficzne opracowanie zasad gramatycznych z języka niemieckiego dla uczniów (wizualizacje) - przygotowanie dla rodziców arkusza informacyjnego o postępach w nauce oraz zachowaniu i frekwencji SPOSÓB DOKUMENTOWANIA - sprawdziany, testy, plany wynikowe ZADANIA II. Stosowanie internetu w życiu zawodowym FORMY REALIZACJI - wyszukiwanie aktów normatywnych dotyczących nauczanego przedmiotu, podstaw programowych, standardów wymagań egzaminacyjnych SPOSÓB DOKUMENTOWANIA - przykładowe adresy stron internetowych ZADANIA III. Zachęcanie uczniów do korzystania z internetu FORMY REALIZACJI - przekazywanie uczniom ciekawych adresów stron internetowych o tematyce związanej z krajami niemieckojęzycznymi - przygotowanie przez uczniów wskazanych zadań domowych (analiza zgromadzonych przez uczniów materiałów na dany temat pod kątem ich przydatności do opracowania tematu – wybór istotnych treści) SPOSÓB DOKUMENTOWANIA - przykładowe adresy stron internetowych ZADANIA IV. Wykorzystanie różnych źródeł komunikacji FORMY REALIZACJI - gromadzenie i wykorzystanie płyt CD, DVD tematycznie związanych z treściami zajęć - wykorzystywanie na lekcjach urządzeń multmedialnych (rzutnik, magnetofon) - wykorzystanie innych źródeł komunikacji takich jak gazety, czasopisma SPOSÓB DOKUMENTOWANIA - notatka ZADANIA V. Przygotowanie w programie PowerPoint prezentacji multimedialnej FORMY REALIZACJI - wykorzystanie przygotowanej prezentacji na lekcji wychowawczej i na lekcji języka niemieckiego SPOSÓB DOKUMENTOWANIA - prezentacja § 8 ust.2 pkt.3 UMIEJĘTNOŚĆ DZIELENIA SIĘ WIEDZĄ I DOŚWIADCZENIEM Z INNYMI NAUCZYCIELMA, W TYM PRZEZ PROWADZENIE OTWARTYCH ZAJĘĆ, W SZCZEGÓLNOŚCI DLA NAUCZYCIELI STAŻYSTÓW I NAUCZYCIELI KONTRAKTOWYCH, LUB PROWADZENIE ZAJĘĆ DLA NAUCZYCIELI W RAMACH WEWNĄTRZSZKOLNEGO DOSKONALENIA ZAWODOWEGO LUB INNYCH ZAJĘĆ ZADANIA I. Dzielenie się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami FORMY REALIZACJI - Prowadzenie zajęć otwartych dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych - opublikowanie w portalu internetowym zatwierdzonego projektu planu rozwoju SPOSÓB DOKUMENTOWANIA - scenariusze zajęć - przesłanie planu rozwoju zawodowego na stronę internetową - prezentacja graficzna ZADANIA II. Praca w przedmiotowym zespole kształcenia języków obcych FORMY REALIZACJI - konsultowanie się z nauczycielami języka niemieckiego na temat przeprowadzenia lekcji na określony temat, dzielenie się informacjami na temat nowych pozycji książkowych - udostępnianie przygotowanych własnoręcznie lub zakupionych pomocy dydaktycznych SPOSÓB DOKUMENTOWANIA - zaświadczenia ZADANIA III. Aktywny udział w posiedzeniach Rady Pedagogicznej FORMY REALIZACJI - przygotowanie raportu egzaminu maturalnego (wyniki, porównanie z innymi klasami maturalnymi, z okręgiem i krajem) - wyciągnięcie wniosków do dalszej pracy SPOSÓB DOKUMENTOWANIA - prezentacja graficzna ZADANIA IV. Współpraca z nauczycielami innych szkół ponadgimnazjalnych FORMY REALIZACJI - konsultacje dotyczące sposobu realizacji podstawy programowej z języka niemieckiego § 8 ust. 2 pkt.4b WYKONYWANIE ZADAŃ DORADCY METODYCZNEGO, EGZAMINATORA OKRĘGOWEJ KOMISJI EGZAMINACYJNEJ, EKSPERTA KOMISJI KWALIFIKACYJNEJ LUB EGZAMINACYJNEJ DL A NAUCZYCIELI UBIEGAJĄCYCH SIĘ O AWANS ZAWODOWY ZADANIA Zdobycie kwalifikacji egzaminatora Okręgowej Komisji Egzaminacyjnej FORMY REALIZACJI - udział w szkoleniu dla kandydatów na egzaminatora w zakresie egzaminów maturalnych SPOSÓB DOKUMENTOWANIA - certyfikat § 8 ust. 2 pkt.4c POSZERZENIE ZAKRESU DZIAŁAŃ SZKOŁY, W SZCZEGÓLNOŚCI DOTYCZĄCYCH ZADAŃ DYDAKTYCZNYCH, WYCHOWAWCZYCH LUB OPIEKUŃCZYCH ZADANIA I. Przygotowanie uczniów do udziału w życiu kulturalnym FORMY REALIZACJI - organizowanie wyjazdów do kina, teatru SPOSÓB DOKUMENTOWANIA - karta wycieczki ZADANIA II. Prowadzenie dodatkowych zajęć FORMY REALIZACJI - praca z przyszłymi maturzystami (prowadzenie rozmów sterowanych z każdym indywidualnie na przykładowych zestawach maturalnych z języka niemieckiego) - prowadzenie zajęć pozalekcyjnych SPOSÓB DOKUMENTOWANIA - lista uczestników ZADANIA III. Prace przy organizowaniu imprez szkolnych samodzielnie i przy współpracy Samorządu Uczniowskiego FORMY REALIZACJI - organizacja kiermaszu w szkole (sprzedaż podręczników używanych) - organizowanie akademii szkolnych - udział w akcjach charytatywnych ( przygotowanie wraz młodzieżą licytacji różnych gadżetów na rzecz Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy) SPOSÓB DOKUMENTOWANIA - lista uczestników - zaświadczenia ZADANIA IV. Otoczenie szczególną opieką uczniów z rodzin dysfunkcyjnych, eurosierot FORMY REALIZACJI - pomoc w uzyskaniu pomocy materialnej - budowanie klimatu wzajemnego zaufania (przestrzeganie zasad dyskrecji) SPOSÓB DOKUMENTOWANIA - rozmowy indywidualne ZADANIA V. Kształtowanie u uczniów postaw patriotycznych, kulturalnych, społecznych FORMY REALIZACJI - wyrabianie motywacji do uczestnictwa w różnych formach działalności kulturalnej, społecznej - kształtowanie nawyków kulturalnego zachowania się w różnych sytuacjach życiowych - kształtowanie nawyków troski o tradycje rodzinne - nabywanie umiejętności kultury współżycia w rodzinie - kształtowanie wrażliwości na los drugiego człowieka - budzenie tolerancji i szacunku dla odmienności (kolor skóry, narodowość, przekonania § 8 ust. 2 pkt. 4e WYKONYWANIE ZADAŃ NA RZECZ OŚWIATY, POMOCY SPOŁECZNEJ LUB POSTĘPOWANIA W SPRAWACH NIELETNICH WE WSPÓŁPRACY Z INNYMI OSOBAMI, INSTYSTUCJAMI SAMORZADOWYMI LUB INNYMI PODMIOTAMI ZADANIA I. Współpraca z Poradnią Pedagogiczno - Psychologiczną FORMY REALIZACJI - konsultacje dotyczące pomocy uczniom mającymi trudności w nauce - realizacja zaleconych ćwiczeń SPOSÓB DOKUMENTOWANIA - zaświadzenia ZADANIA II. Współpraca z pedagogiem szkolnym FORMY REALIZACJI - systematyczne spotkania, konsultacje - podejmowanie wspólnych działań w rozwiązywaniu problemów wychowawczych SPOSÓB DOKUMENTOWANIA - Zapisy w dzienniku ZADANIA III. Współpraca z Samorządem Uczniowskim FORMY REALIZACJI - opieka nad Samorządem Uczniowskim SPOSÓB DOKUMENTOWANIA - potwierdzenie współpracy ZADANIA IV. Współpraca z biblioteką. FORMY REALIZACJI - rozbudzanie potrzeb czytelniczych w ramach lekcji wychowawczych SPOSÓB DOKUMENTOWANIA - wpisy w dzienniku ZADANIA V. Współpraca z Powiatowym Urzędem Pracy FORMY REALIZACJI - nawiązanie współpracy z powiatowym Urzędem Pracy w celu zdobycia informacji przez uczniów o potrzebach na rynku pracy SPOSÓB DOKUMENTOWANIA - wpisy w dzienniku ZADANIA VI. Współpraca z Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie FORMY REALIZACJI - konsultowanie sposobów i form pomocy dla uczniów z rodzin z problemem alkoholowym SPOSÓB DOKUMENTOWANIA Notatka ZADANIA VII. Współpraca z Bonifraterskim Ośrodkiem Interwencji Kryzysowej FORMY REALIZACJI - nawiązanie współpracy - pedagogizacja rodziców na temat zakresu działań ośrodka SPOSÓB DOKUMENTOWANIA Notatka § 8 ust. 2 pkt. 5 UMIEJĘTNOŚĆ ROZPOZNAWANIA I ROZWIĄZYWANIA PROBLEMÓW EDUKACYJNYCH, WYCHOWAWCZYCH LUB INNYCH, Z UWZGLĘDNIENIEM SPECYFIKI TYPU I RODZAJU SZKOŁY, W KTÓREJ NAUCZYCIEL JEST ZATRUDNIONY ZADANIA I. Opis i analiza dwóch przypadków rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych i wychowawczych FORMY REALIZACJI - zdiagnozowanie dwóch przypadków edukacyjnych i wychowawczych; ustalenie i zastosowanie środków zaradczych SPOSÓB DOKUMENTOWANIA - opis przypadku (podpis i pieczątka dyrektora szkoły) Wyświetleń: 1374
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |