Katalog Monika Choszczewska, 2012-05-04 Zbiczno Pedagogika, Różne opinia ( dot. zajęć rewalidacyjno - wychowawczych)Opinia o dziecku.................... za rok szkolny 2010-2011 Dziewczynka objęta jest indywidualnymi zajęciami rewalidacyjno- wychowawczymi w wymiarze 8 godzin tygodniowo. Zajęcia odbywają się w domu uczennicy. Dziecko jest upośledzone umysłowo w stopniu głębokim, z rozpoznanym mózgowym porażeniem dziecięcym, porażeniem czterech kończyn , encefalopatią niedotleniowo-niedokrwienną oraz padaczką objawową. Stwierdzono u niej głębokie i wielozakresowe deficyty parcjalne w obrębie funkcji percepcyjno –motorycznych i poznawczych. Martynka wymaga stałej opieki i obsługi przez drugą osobę w zakresie wszelkich czynności związanych z samoobsługą. Dziecko nie chodzi, nie siedzi, nie manipuluje, słabo koncentruje się na bodźcach wzrokowych. Głównym problemem wynikającym z diagnozy dziecka jest bardzo słaba sprawność motoryczna dziecka oraz duże trudności w komunikowaniu się z otoczeniem. Pracując z Martyną szczególną uwagę kieruję na usprawnianie ruchowe w zakresie dużej i małej motoryki. W bieżącym roku kształciłam wyrabianie orientacji w schemacie własnego ciała, umiejętność utrzymywania głowy w równowadze oraz doskonaliłam sprawność rąk i stóp. Dziewczynka bardzo słabo reaguje na bodźce wzrokowe, dlatego w swojej pracy stosuje stymulację polisensoryczną oraz metodę Knillów i W. Sherborne. W dotychczasowej pracy z Martyną, udało się wyciągnąć kilka postępów. Uczennica bardzo lubi zajęcia. Dzieko chętnie wykonuje ćwiczenia ruchowe zwłaszcza na piłce rehabilitacyjnej Egg-ball, pozytywnie reaguje na muzykę i różnorodne odgłosy. Dziewczynka rozpoznaje głos nauczyciela, wyraźnie cieszy się na jego widok, odwraca głowę w jego kierunku. Martynka coraz lepiej kojarzy sytuacje z życia codziennego. Dziecko coraz częściej okazuje swoje emocje - kiedy jest niezadowolone płacze, krzyczy i pręży się. Dziewczynka lubi towarzystwo innych osób, czuje się bezpiecznie jeśli ktoś bliski jest w pobliżu. Pozytywnie reaguje na dotyk, podczas masażu dłoni, wyciąga ręce w stronę nauczyciela. Spontanicznie odkręca głowę w stronę światła. Dziecko w bieżącym roku zaczęło być pionizowane w parapodium, w którym dość dobrze się utrzymuje. Dziewczynka korzysta również z fotelika stabilizującego ,,KUCYK” Uczennica stara się współpracować podczas ćwiczeń według Metody W.Sherborne i podczas realizacji Programów Aktywności M.Ch. Knillów. Dziecko jest coraz bardziej ruchliwe, położone na brzuchu okręca się wokół własnej osi. Samodzielnie próbuje przekręcać się z brzucha na plecy oraz na boki. W trakcie zajęć zazwyczaj jest wesoła i radosna. Wnioski do dalszej pracy: 1. Usprawnianie rozwoju ruchowego i psychoruchowego 2. Doskonalenie rozwijania świadomości własnego ciała i orientacji w przestrzeni 3. Dalsze doskonalenie umiejętności komunikowania się z otoczeniem , na miarę możliwości uczennicy 4.Poznawanie i rozwijanie zainteresowania otoczeniem ( głównie poprzez stymulację polisensoryczną ) Wyświetleń: 1972
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |