Katalog

Dagmara Szymańska, 2012-05-14
bystrzyca kłodzka

Różne, Plany pracy

Plan pracy wychowawczej na miesiąc grudzień

- n +

Plan pracy wychowawczej na miesiąc grudzień
Data Założenia Cele
1- 5 XII

„Grudniowe rozmowy…”
1. 1 grudnia – Światowy Dzień AIDS – pogadanki, dyskusje, zapoznanie z chorobami przenoszonymi drogą płciową, przybliżenie przyczyn i skutków choroby.
2. 3 grudnia – Międzynarodowy Dzień Osób Niepełnosprawnych – czym jest niepełnosprawność, jakie bariery i utrudnienia spotyka człowiek niepełnosprawny w życiu, rodzaje niepełnosprawności, formy pomocy niesione osobom niepełnosprawnym- pogadanki, dyskusje.
3. 4 grudnia- Święto Barbórki – zapomniane, niechciane czy wciąż kultywowane – rozmowy, dyskusje, zajęcia dotyczące święta Barbórki. • zapoznanie się z tematyką HIV i AIDS - przekazanie wiedzy na temat objawów choroby, możliwości zarażenia i sposobu unikania zachowań ryzykownych
• zapoznanie się ze stereotypami dotyczącymi drogi przenoszenia wirusa.
• kształtowanie postawy wrażliwości na potrzeby osób niepełnosprawnych

• zapoznanie z tradycją obchodzenia święta Barbórki

6-12 XII
„Kochany Święty Mikołaju…”
1. „Daje dzieciom prezenty, ponieważ jest Święty. Przychodzi do dzieci nocą, gdy na niebie gwiazdki migocą…” – wiersze, rymowanki, piosenki o Św. Mikołaju – konkurs na najładniejszy wiersz
2. Odwiedziny Św. Mikołaja – zabawa „ Mikołajkowa”- przygotowanie dekoracji, upominków, poczęstunku.
3. Wykonywanie prac o tematyce zimowej różnymi technikami ( rysunek, wycinanki, wyklejanki, wyszywanie, itp.) • zapoznanie z tradycją obchodzenia Mikołajek
• doskonalenie techniki pisania
• rozwijanie umiejętności współdziałania w grupie
• rozwijanie pomysłowości, oryginalności, doskonalenie technik plastycznych


13- 19 XII
„Magiczne słowo – Boże Narodzenie”
1. Wykonywanie ozdób świątecznych – bombek, łańcuchów, stroików, pocztówek z wykorzystaniem różnych technik
2. Święta Bożego Narodzenia w różnych krajach, regionach Polskich, domach- rozmowy dotyczące świątecznych obyczajów kultywowanych przez cudzoziemców oraz Polaków.
3. Święta XXI wieku – komercja czy tradycja?- czym są dla mnie święta?- rozmowy, dyskusje, zajęcia dotyczące postrzegania świąt przez młodych ludzi. • kultywowanie tradycji i zwyczajów
• wdrażanie do aktywnego obchodzenia świąt
• rozbudzanie wrażliwości emocjonalnej.
• nauka kolęd- rozwijanie wrażliwości muzycznej.
• zapoznanie się ze zwyczajami bożonarodzeniowymi kultywowanymi w różnych częściach świata oraz w Naszych domach.
• zapoznanie ze sposobami obdarowywania prezentami i kartkami, zwrócenie uwagi nie na wartość prezentu, lecz fakt obdarowania.
20- 26 XII
Święta, święta, święta….
1. Przygotowanie inscenizacji z okazji Świąt Bożego Narodzenia – wykonanie dekoracji, upominków, poczęstunku.
2. „Opowieść wigilijna” –ile jest w Nas z Ebenezera Scrooge'a? Rozmowy dotyczące zachowań, postaw, wartości życiowych, przybliżenie sylwetki głównego bohatera.
3. Jak miło spędzić święta? – wspólne kolędowanie, zabawy, rozmowy • zwrócenie uwagi na znaczenie rodziny w życiu każdego człowieka.
• przypomnienie o zasadach kulturalnego zachowania się przy stole.
• tworzenie hierarchii wartości
• kształtowanie prospołecznych postaw i zachowań

27-31 XII
„Gdy Nowy Rok zapuka do drzwi…”
1. Moje plany na Nowy Rok – rozmowy, dyskusje, pogadanki
2. Jak miło spędzić czas wolny? – gry, zabawy, oglądanie filmów o tematyce świątecznej, zajęcia plastyczne
• wskazywanie możliwych kierunków rozwoju samego siebie
• kształtowanie nawyku konstruktywnego spędzania czasu wolnego

Opracowała Dagmara Szymańska

Wyświetleń: 1101


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.