Katalog Dagmara Szymańska, 2012-05-14 bystrzyca kłodzka Różne, Plany pracy Plan pracy wychowawczej na miesiąc grudzieńPlan pracy wychowawczej na miesiąc grudzień Data Założenia Cele 1- 5 XII „Grudniowe rozmowy…” 1. 1 grudnia – Światowy Dzień AIDS – pogadanki, dyskusje, zapoznanie z chorobami przenoszonymi drogą płciową, przybliżenie przyczyn i skutków choroby. 2. 3 grudnia – Międzynarodowy Dzień Osób Niepełnosprawnych – czym jest niepełnosprawność, jakie bariery i utrudnienia spotyka człowiek niepełnosprawny w życiu, rodzaje niepełnosprawności, formy pomocy niesione osobom niepełnosprawnym- pogadanki, dyskusje. 3. 4 grudnia- Święto Barbórki – zapomniane, niechciane czy wciąż kultywowane – rozmowy, dyskusje, zajęcia dotyczące święta Barbórki. • zapoznanie się z tematyką HIV i AIDS - przekazanie wiedzy na temat objawów choroby, możliwości zarażenia i sposobu unikania zachowań ryzykownych • zapoznanie się ze stereotypami dotyczącymi drogi przenoszenia wirusa. • kształtowanie postawy wrażliwości na potrzeby osób niepełnosprawnych • zapoznanie z tradycją obchodzenia święta Barbórki 6-12 XII „Kochany Święty Mikołaju…” 1. „Daje dzieciom prezenty, ponieważ jest Święty. Przychodzi do dzieci nocą, gdy na niebie gwiazdki migocą…” – wiersze, rymowanki, piosenki o Św. Mikołaju – konkurs na najładniejszy wiersz 2. Odwiedziny Św. Mikołaja – zabawa „ Mikołajkowa”- przygotowanie dekoracji, upominków, poczęstunku. 3. Wykonywanie prac o tematyce zimowej różnymi technikami ( rysunek, wycinanki, wyklejanki, wyszywanie, itp.) • zapoznanie z tradycją obchodzenia Mikołajek • doskonalenie techniki pisania • rozwijanie umiejętności współdziałania w grupie • rozwijanie pomysłowości, oryginalności, doskonalenie technik plastycznych 13- 19 XII „Magiczne słowo – Boże Narodzenie” 1. Wykonywanie ozdób świątecznych – bombek, łańcuchów, stroików, pocztówek z wykorzystaniem różnych technik 2. Święta Bożego Narodzenia w różnych krajach, regionach Polskich, domach- rozmowy dotyczące świątecznych obyczajów kultywowanych przez cudzoziemców oraz Polaków. 3. Święta XXI wieku – komercja czy tradycja?- czym są dla mnie święta?- rozmowy, dyskusje, zajęcia dotyczące postrzegania świąt przez młodych ludzi. • kultywowanie tradycji i zwyczajów • wdrażanie do aktywnego obchodzenia świąt • rozbudzanie wrażliwości emocjonalnej. • nauka kolęd- rozwijanie wrażliwości muzycznej. • zapoznanie się ze zwyczajami bożonarodzeniowymi kultywowanymi w różnych częściach świata oraz w Naszych domach. • zapoznanie ze sposobami obdarowywania prezentami i kartkami, zwrócenie uwagi nie na wartość prezentu, lecz fakt obdarowania. 20- 26 XII Święta, święta, święta…. 1. Przygotowanie inscenizacji z okazji Świąt Bożego Narodzenia – wykonanie dekoracji, upominków, poczęstunku. 2. „Opowieść wigilijna” –ile jest w Nas z Ebenezera Scrooge'a? Rozmowy dotyczące zachowań, postaw, wartości życiowych, przybliżenie sylwetki głównego bohatera. 3. Jak miło spędzić święta? – wspólne kolędowanie, zabawy, rozmowy • zwrócenie uwagi na znaczenie rodziny w życiu każdego człowieka. • przypomnienie o zasadach kulturalnego zachowania się przy stole. • tworzenie hierarchii wartości • kształtowanie prospołecznych postaw i zachowań 27-31 XII „Gdy Nowy Rok zapuka do drzwi…” 1. Moje plany na Nowy Rok – rozmowy, dyskusje, pogadanki 2. Jak miło spędzić czas wolny? – gry, zabawy, oglądanie filmów o tematyce świątecznej, zajęcia plastyczne • wskazywanie możliwych kierunków rozwoju samego siebie • kształtowanie nawyku konstruktywnego spędzania czasu wolnego Opracowała Dagmara Szymańska Wyświetleń: 1101
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |