Katalog

Andrzej Kamiński, 2012-05-28
Wilkołaz

Zajęcia zintegrowane, Plany pracy

Plan zajęć opiekuńczo-wychowawczych w klasie III

- n +

Plan zajęć wychowawczo-opiekuńczych w klasie III

Cel ogólny: Wspomaganie rozwoju społeczno-intelektualnego ucznia w pracy opiekuńczo-wychowawczej wychowawcy

Cele szczegółowe:
- wdrażanie do współdziałania i współżycia w grupie, klasie i szkole,
- rozwijanie umiejętności wyrażania własnego „ja”,
- rozwijanie umiejętności komunikowania się z rówieśnikami i dorosłymi,
- rozwijanie i poszerzanie zainteresowań dziecka,
- rozwijanie wrażliwości na piękno Ojczyzny,
- budzenie zainteresowań przeszłością kraju i najbliższej okolicy,
- wzmocnienie poczucia tożsamości kulturowej, historycznej i narodowej,
- uczestnictwo w życiu kulturalnym,
- rozwijanie wrażliwości społeczno-moralnej i estetycznej ucznia,
- rozwijanie właściwych zachować i promowanie pozytywnych wartości,
- wdrażanie do samorządności i samodzielności
- wdrażanie do przestrzegania zasad higieny osobistej i ochrony własnego zdrowia,
- wdrażanie do przestrzegania zasad bezpieczeństwa na terenie szkoły i poza nią,
- zachęcanie do poszanowania przyrody,
- wdrożenie do zachowania ładu i porządku w otoczeniu,
- przygotowanie do samooceny i samokształcenia,
- kształcenie postawy etycznej, poznawczej i twórczej,
- wyzwalanie przeżyć związanych z obchodzeniem świąt państwowych i uroczystości szkolnych,
- kultywowanie i wzbogacanie tradycji i ceremoniału szkoły;


Tematyka zajęć:
1. Rozmowy na temat przygód wakacyjnych – próby oceny swoich uczuć do tych zdarzeń.
2. Jestem dobrym kolegą: dialogi, dramy. Cechy dobrego kolegi.
3. Czy warto być prawdomównym – przykłady, próby oceny różnych zachowań
4. Co nazywamy rodziną , jak ona funkcjonuje, czy jest mi w niej dobrze. Jakie mam prawa i
obowiązki rodzinne.
5. Portret psychologiczny rodziny – malowanie kredkami.
6. Co wpływa na moją naukę, po co musimy się uczyć – rozmowy, dyskusje.
7. Co chciałbym zmienić w naszym świecie – rozmowy, oceny z uzasadnieniem.
8. Czy nasza miejscowość jest piękna? Wycieczka, próby szukania ciekawych miejsc.
9. Czy jestem kulturalny, co to jest kultura – rozmowy, wyjaśnienia, dramy.
10.Kim chciałbym być gdy będę duży – rozmowy, uzasadnienia, malunki.
11.Wspólne opiekowanie się gazetką klasową – aktualizowanie jej.
12.Ubieranie choinki klasowej.
13. Przygotowywanie się do apeli i przedstawień szkolnych – wg potrzeb.
14.Co to jest samokształcenie i na czym ono polega. Czy umiem sam się uczyć. Czy jestem samodzielny- rozmowy, przykłady.
15. Wspólne gry i zabawy.
16. Mój najlepszy kolega. Co to jest przyjaźń i na czym polega. Portret przyjaciela
17.Jakie są najważniejsze znaki dla pieszych. Przypomnienie zasad ruchu drogowego, malowanie znaków
18.Porządkujemy swoją klasę.
19. Co to jest przyroda i czy mamy na nią wpływ? Rośliny pod ochroną – plansze, rysunki.
20. Czy kocham zwierzęta – rozmowy, zdjęcia, rysunki.
21. Czy umiem dbać o swoje zdrowie? Higiena osobista, odżywianie, sprawność fizyczna –rozmowy i zabawy ruchowe.
22.Wspólne wyjazdy turystyczno – krajoznawcze – (wg potrzeb i możliwości).
23. Wyjazdy na basen – wg możliwości.
24. Rozmowy na temat sytuacji trudnych w klasie i osiągnięć dydaktyczno- wychowawczych uczniów – wg potrzeb.

Tematyka zajęć jest nieograniczona czasowo i jej realizacja przebiegać będzie wg potrze wynikających w trakcie realizacji. Kolejność realizacji poszczególnych tematów jest dowolna .





















Wyświetleń: 4438


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.