Katalog Andrzej Kamiński, 2012-05-28 Wilkołaz Zajęcia zintegrowane, Plany pracy Plan zajęć opiekuńczo-wychowawczych w klasie IIIPlan zajęć wychowawczo-opiekuńczych w klasie III Cel ogólny: Wspomaganie rozwoju społeczno-intelektualnego ucznia w pracy opiekuńczo-wychowawczej wychowawcy Cele szczegółowe: - wdrażanie do współdziałania i współżycia w grupie, klasie i szkole, - rozwijanie umiejętności wyrażania własnego „ja”, - rozwijanie umiejętności komunikowania się z rówieśnikami i dorosłymi, - rozwijanie i poszerzanie zainteresowań dziecka, - rozwijanie wrażliwości na piękno Ojczyzny, - budzenie zainteresowań przeszłością kraju i najbliższej okolicy, - wzmocnienie poczucia tożsamości kulturowej, historycznej i narodowej, - uczestnictwo w życiu kulturalnym, - rozwijanie wrażliwości społeczno-moralnej i estetycznej ucznia, - rozwijanie właściwych zachować i promowanie pozytywnych wartości, - wdrażanie do samorządności i samodzielności - wdrażanie do przestrzegania zasad higieny osobistej i ochrony własnego zdrowia, - wdrażanie do przestrzegania zasad bezpieczeństwa na terenie szkoły i poza nią, - zachęcanie do poszanowania przyrody, - wdrożenie do zachowania ładu i porządku w otoczeniu, - przygotowanie do samooceny i samokształcenia, - kształcenie postawy etycznej, poznawczej i twórczej, - wyzwalanie przeżyć związanych z obchodzeniem świąt państwowych i uroczystości szkolnych, - kultywowanie i wzbogacanie tradycji i ceremoniału szkoły; Tematyka zajęć: 1. Rozmowy na temat przygód wakacyjnych – próby oceny swoich uczuć do tych zdarzeń. 2. Jestem dobrym kolegą: dialogi, dramy. Cechy dobrego kolegi. 3. Czy warto być prawdomównym – przykłady, próby oceny różnych zachowań 4. Co nazywamy rodziną , jak ona funkcjonuje, czy jest mi w niej dobrze. Jakie mam prawa i obowiązki rodzinne. 5. Portret psychologiczny rodziny – malowanie kredkami. 6. Co wpływa na moją naukę, po co musimy się uczyć – rozmowy, dyskusje. 7. Co chciałbym zmienić w naszym świecie – rozmowy, oceny z uzasadnieniem. 8. Czy nasza miejscowość jest piękna? Wycieczka, próby szukania ciekawych miejsc. 9. Czy jestem kulturalny, co to jest kultura – rozmowy, wyjaśnienia, dramy. 10.Kim chciałbym być gdy będę duży – rozmowy, uzasadnienia, malunki. 11.Wspólne opiekowanie się gazetką klasową – aktualizowanie jej. 12.Ubieranie choinki klasowej. 13. Przygotowywanie się do apeli i przedstawień szkolnych – wg potrzeb. 14.Co to jest samokształcenie i na czym ono polega. Czy umiem sam się uczyć. Czy jestem samodzielny- rozmowy, przykłady. 15. Wspólne gry i zabawy. 16. Mój najlepszy kolega. Co to jest przyjaźń i na czym polega. Portret przyjaciela 17.Jakie są najważniejsze znaki dla pieszych. Przypomnienie zasad ruchu drogowego, malowanie znaków 18.Porządkujemy swoją klasę. 19. Co to jest przyroda i czy mamy na nią wpływ? Rośliny pod ochroną – plansze, rysunki. 20. Czy kocham zwierzęta – rozmowy, zdjęcia, rysunki. 21. Czy umiem dbać o swoje zdrowie? Higiena osobista, odżywianie, sprawność fizyczna –rozmowy i zabawy ruchowe. 22.Wspólne wyjazdy turystyczno – krajoznawcze – (wg potrzeb i możliwości). 23. Wyjazdy na basen – wg możliwości. 24. Rozmowy na temat sytuacji trudnych w klasie i osiągnięć dydaktyczno- wychowawczych uczniów – wg potrzeb. Tematyka zajęć jest nieograniczona czasowo i jej realizacja przebiegać będzie wg potrze wynikających w trakcie realizacji. Kolejność realizacji poszczególnych tematów jest dowolna . Wyświetleń: 4438
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |