![]() |
![]() |
Katalog Joanna Chmielewska, 2012-05-29 Grajewo Lekcja wychowawcza, Program nauczania Program koła kukiełkowo-teatralnegoPROGRAM KOŁA KUKIEŁKOWO - TEATRALNEGO „ZWARIOWANE MŁODZIKI” Opracowała: Joanna Chmielewska CHARAKTERYSTYKA PROGRAMU Program obejmuje treści realizowane w ramach koła kukiełkowo- teatralnego „Zwariowane młodziki”. Zajęcia odbywać się będą 2, 3 razy w miesiącu, uczestniczyć w nich będzie 12 uczniów. W ramach zajęć z młodzieżą opracowane zostaną m. inn. scenariusz przedstawienia profilaktycznego dla młodzieży, scenariusz bajki, wykonane zostaną kukiełki oraz oprawa plastyczna i muzyczna do wystawianych spektakli. Młodzież doskonalić będzie dykcję, ruch, gest sceniczny, mimikę, sztukę poruszania kukiełkami. Efekt pracy prezentowany będzie dla uczniów gimnazjum i Szkoły Podstawowej w Radziłowie oddziału przedszkolnego oraz klas 0-3. W ramach rozwoju uczniów organizowane będą wyjazdy do Teatru w Białymstoku i Teatru Lalki i Aktora w Łomży na różnorodne spektakle. Zaproszony zostanie profesjonalny aktor i uczniowie będą uczestniczyć w zajęciach teatralnych. CELE PRACY NA ZAJĘCIACH KOŁA KUKIEŁKOWO- TEATRALNEGO: - kształtowanie, rozwijanie przez młodzież umiejętności recytatorskich, aktorskich; - pobudzanie uczniów do działań artystycznych i twórczych; - uwrażliwienie młodych ludzi na drugiego człowieka, ukazanie zagrożeń współczesnego świata(treści profilaktyczne) oraz przekazanie tych treści dla społeczności gimnazjalnej; - integracja grupy; - uwrażliwienie na sztukę. ZADANIA KOŁA KUKIEŁKOWO- TEATRALNEGO - opracowanie scenariusza przedstawienia profilaktycznego (uczniowie współtwórcami scenariusza) - wystawienie przedstawienia profilaktycznego pt. „Pokój” ukazującego problemy młodych ludzi, z jakimi muszą się zmagać i podejmować różne decyzje w szkole. - przygotowanie scenariusza bajki dla dzieci - wykonanie kukiełek oraz oprawy scenicznej i muzycznej - przygotowanie i wystawienie bajki - zaprezentowanie dzieciom oddziału przedszkolnego oraz klas 0-3 Szkoły Podstawowej przygotowanej bajki SZCZEGÓŁOWA TEMATYKA ZAJĘĆ: 1. Zajęcia organizacyjne. Przedstawienie celów koła teatralno- kukiełkowego(1 godz.). 2. Zajęcia integracyjne - wyzwalanie w uczniach otwartości, kreatywności poprzez gry dramowe, krótkie inscenizacje (1 godz.) 3. Praca nad scenariuszem przedstawienia profilaktycznego(1 godz.). 4. Przygotowania do wystawienia przedstawienia profilaktycznego- wyszukiwanie talentów do poszczególnych ról(1 godz). 5. Uczestnictwo członków koła w różnorodnych spektaklach wystawianych w Teatrze w Białymstoku i Teatrze Lalki i Aktora w Łomży- rozwój umiejętności aktorskich, scenicznych (5 godz.) 6. Uczestnictwo w lekcji z aktorem oraz nauka wykonywania kukieł - warsztaty teatralne (3 godz.). 7. Odgrywanie ról- próby przedstawienia profilaktycznego(6 godz.) 8. Praca nad scenariuszem bajki dla dzieci (1 godz.). 9. Wybór ról- wybranie talentów do odpowiednich ról bajkowych(1 godz.). 10. Przygotowania do wystawienia spektaklu dla dzieci - ćwiczenie dykcji, ruchu kukłą (4 godz.). Liczba godzin: 24 SPOSOBY OSIĄGANIA CELÓW - spotkania uczestników koła ( uczniów wraz z opiekunem) - przydział czynności stałych i doraźnych: • Praca młodzieży nad scenariuszem przedstawienia profilaktycznego(uczniowie współtwórcami scenariusza) • Oprawa muzyczna i sceniczna przedstawienia • Próby z tekstem, wybór odpowiednich dla każdego ucznia roli • Praca młodzieży nad tekstem wybranej bajki dla dzieci • Wykonanie kukiełek, potrzebnych rekwizytów • Oprawa muzyczna i sceniczna przedstawienia • Próby z tekstem i kukiełkami ŚRODKI DYDAKTYCZNE - blok - pastele olejne 24 kolory - mazaki grube markery - bloki z kolorowymi kartkami format A3 - materiał do kukiełek PRZEWIDYWANE OSIĄGNIĘCIA - zaangażowanie uczniów w przygotowanie przedstawień, - nabycie przez uczniów odpowiedzialności za pracę swoją i swojego zespołu, - wystawienie bajek dla dzieci oddziału przedszkolnego oraz klas 0-3 Szkoły Podstawowej - wystawienie przedstawienia profilaktycznego dla społeczności gimnazjalnej - zdobycie przez młodzież umiejętności recytatorskich, aktorskich, - pobudzanie uczniów do działań artystycznych i twórczych; - uwrażliwienie młodych ludzi na drugiego człowieka, ukazanie zagrożeń współczesnego świata (treści profilaktyczne) Wyświetleń: 1328
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |