Katalog Barbara Świerczek, 2012-05-29 Trzebinia Zajęcia zintegrowane, Scenariusze Na Wawelu.Temat lekcji: Na Wawelu Zadania: -słuchanie informacji o drugiej stolicy Polski -słuchanie informacji o Wawelu -oglądanie prezentacji multimedialnej -czytanie opisu herbu Krakowa -układanie pytań do podanych zdań Metody: Metody aktywizujące: „kłębek”, „ burza mózgów”, pokaz, pogadanka Formy: Praca zbiorowa, indywidualna, jednolita i zróżnicowana Środki dydaktyczne: Prezentacja multimedialna, płyta CD z melodiami krakowskimi, kłębek wełny, tablice demonstracyjne, podręcznik, puzzle- herb Krakowa, fotografie, widokówki, albumy o Krakowie. Plan: 1. Zaproszenie uczniów na dywan. Opowiadanie przez kolejne dzieci legendy „Jak powstał Kraków”- poznanej na poprzednich zajęciach- -przekazywanie kłębka wełny kolejnym opowiadającym /metoda aktywizacyjna „kłębek”/. 2. Rozmowa z dziećmi „ Z czym kojarzy Ci się Wawel? – swobodne wypowiedzi. /metoda aktywizująca „burza mózgów”. 3. Zapisanie na tablicy tematu lekcji. 4. Wirtualne zwiedzanie Wawelu, Krakowa- pokaz multimedialny PP, tablice demonstracyjne, zdjęcia , albumy. 5. Zabawa ruchowa przy muzyce ”Mariackie hejnały” – „ Bal na Wawelu”. 6.Układanie pytań na podstawie zdań /podręcznik s.31 „Odkrywamy siebie”/. 7.Rozdanie uczniom kopert z puzzlami herbu Krakowa. Układanie, przyklejanie i kolorowanie herbu wg podanego wzoru. Wyświetleń: 984
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |