![]() |
![]() |
Katalog Aleksandra Lewecka- Latosińska, 2012-05-30 Dębie Zajęcia zintegrowane, WSO Wymagania na koniec kl.IIIWYBRANE ELEMENTY WYMAGAŃ SZCZEGÓŁOWYCH NA KONIEC KL. III Edukacja polonistyczna: 1. Korzysta z informacji: - wyszukuje w tekście potrzebne informacje - korzysta w miarę możliwości ze słowników i encyklopedii 2. Analizuje i interpretuje teksty - zaznacza wybrane fragmenty tekstu, wskazuje głównych bohaterów, określa czas i miejsce akcji - recytuje wiersze z uwzględnieniem interpunkcji i intonacji - czyta wskazane przez nauczyciela i siebie książki- wypowiada się na ich temat 3. Tworzy wypowiedzi: - w formie ustnej i pisemnej formułuje kilkuzdaniową wypowiedź, krótkie opowiadanie, opis, list, życzenie, zaproszenie - stosuje formy grzecznościowe - stosuje właściwą intonację w zdaniu oznajmującym , pytającym i rozkazującym. - dostrzega różnicę między literą i głoską, dzieli wyraz na sylaby. - dba o poprawność gramatyczną, ortograficzną i interpunkcyjną - pisze z pamięci i ze słuchu, przepisuje teksty - pisze czytelnie i estetycznie Edukacja przyrodnicza: - prowadzi , analizuje i wyciąga wnioski z przeprowadzonych doświadczeń - charakteryzuje życie w wybranych ekosystemach (las, park, ogród, łąka, zbiorniki wodne) - wymienia elementy typowych krajobrazów Polski (nadmorski, nizinny, górski) - wymienia rośliny i zwierzęta charakterystyczne dla wybranych regionów Polski, - wyjaśnia zależności zjawisk przyrody od pór roku - podejmuje działania ekologiczne w swoim środowisku, wie, jakie zniszczenia w przyrodzie może powodować człowiek - zna znaczenie przyrody nieożywionej ( powietrza, wody, światła słonecznego, wybranych skał i minerałów) na życie ludzi, zwierząt i roślin - nazywa części ciała i organy wewnętrzne zwierząt i ludzi - zna zasady zdrowego odżywiania się Edukacja muzyczna: - śpiewa piosenki i hymn narodowy, gra na instrumentach perkusyjnych i melodycznych - realizuje proste rytmy za pomocą gestu, ruchu - tańczy polkę, krakowiaka oraz innego prostego tańca ludowego, - rozróżnia podstawowe elementy muzyki ( melodia, rytm, akompaniament, wysokość dźwięku, tempo, dynamika), wyraża ruchowo wartości rytmiczne nut i pauz - orientuje się w rodzajach głosów męskich i żeńskich oraz w instrumentach muzycznych, rozpoznaje podstawowe formy muzyczne Edukacja matematyczna: - liczy w przód i tył po 1, dziesiątkami od danej liczby w zakresie 100, setkami w zakresie 1000, a nie 10000 - dodaje i odejmuje w zakresie 100 (bez algorytmów działań pisemnych) - podaje z pamięci iloczyny w zakresie tabliczki mnożenia, sprawdza wyniki dzielenia za pomocą mnożenia ( nie musi podawać ilorazów z pamięci, ważne by wiedział, że dzieląc 56:7 musi szukać liczby którą mnoży się przez 7) - porównuje liczby w zakresie 1000, a nie 10000 - zapisuje cyframi i odczytuje liczby w zakresie 1000, a nie 10000 - rozwiązuje równania jednodziałaniowe z niewiadomą w postaci okienka ( bez przenoszenia na drugą stronę) -rozwiązuje zadania tekstowe wymagające wykonania jednego działania (w tym zadania na porównywanie różnicowe, ale bez porównania ilorazowego) - wykonuje proste obliczenia pieniężne, z którymi spotyka się na co dzień - mierzy i zapisuje wynik pomiaru długości, szerokości i wysokości przedmiotów oraz odległości. Posługuje się jednostkami mm, cm, m. Wykonuje obliczenia dotyczące miar (bez zamiany jednostek), używa pojęcia kilometr w sytuacjach życiowych (bez zamiany na metry) - waży przedmioty , używając określeń: kilogram, pół kilograma, dekagramy, gramy (wykonuje obliczenia bez zamiany jednostek) - odczytuje temperaturę (nie musi posługiwać się liczbami ujemnymi) - odczytuje i zapisuje liczby w systemie rzymskim od I do XII- stosuje je w odniesieniu do miesięcy - podaje i zapisuje daty, zna dni tygodnia i miesiące, porządkuje chronologicznie daty, wykonuje obliczenia kalendarzowe w sytuacjach życiowych - odczytuje wskazania zegarów: w systemie 12 i 24-godzinnym. Wykonuje proste obliczenia zegarowe (pełne godziny) - oblicza obwody kwadratów, prostokątów, trójkątów ( w cm ) - rysuje drugą połowę figury geometrycznej, rysuje figury w pomniejszeniu i powiększeniu. W kl. III nie realizuje się zatem : - ułamków - skal - obliczeń zegarowych z minutami - zamian jednostek miar - odcinków prostopadłych i równoległych - reguł wykonywania działań - porównywania ilorazowego - mnożenia i dzielenia liczb wielocyfrowych przez jednocyfrowe - dzielenia z resztą - zapisu cyfrowego liczb do 10.000 - algorytmów działań pisemnych Edukacja plastyczna: - tworzy posługując się takimi środkami wyrazu plastycznego jak: kształt, faktura, barwa - realizuje proste projekty - rozróżnia: architekturę, sztuki plastyczne, przekazy medialne, rzemiosło artystyczne oraz sztukę ludową Edukacja społeczna: - odróżnia dobro od zła, - identyfikuj się ze swoją rodziną i jej tradycjami - wie, jak należy zachować się wobec osób starszych i rówieśników - jest tolerancyjny wobec innych narodowości - zna prawa ucznia i jego obowiązki - zna ważniejsze obiekty i tradycje w swojej okolicy - zna symbole narodowe, najważniejsze wydarzenia historyczne oraz ludzi szczególnie zasłużonych dla Polski i świata - zna zagrożenia ze strony ludzi, potrafi powiadomić dorosłych o wypadku, zna numery alarmowe Zajęcia komputerowe: - nazywa elementy zestawu komputerowego - posługuje się wybranymi programami i grami edukacyjnymi - tworzy teksty i rysunki - korzysta z informacji zamieszczonych na stronach internetowych - zna zagrożenia wynikające z korzystania z komputera Zajęcia techniczne: - orientuje się w sposobach wytwarzania przedmiotów codziennego użytku - rozpoznaje rodzaje maszyn i urządzeń - realizuje „drogę” powstawania przedmiotów od pomysłu do wytworu - potrafi odmierzać, ciąć, montować modele według instrukcji - wie, jak bezpiecznie poruszać się po drogach i korzystać ze środków komunikacji Wychowanie fizyczne: - realizuje marszobieg - wykonuje próbę siły mięśni brzucha oraz próbę gibkości dolnego odcinka kręgosłupa - skacze przez skakankę, wykonuje przeskoki jednonóż i obunóż, przewrót w przód - wykonuje ćwiczenia równoważne - prawidłowo posługuje się piłką- rzuca, chwyta, kozłuje, odbija, prowadzi - jeździ na rowerze - uczestniczy w zabawach, grach, zawodach sportowych, respektuje obowiązujące reguły Opracowała: Aleksandra Lewecka - Latosińska Wyświetleń: 894
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |