Katalog Magdalena Warzała, 2012-05-30 Łęg Tarnowski Matematyka, Scenariusze Scenariusz lekcji informatyki w klasie IVmgr Magdalena Warzała SCENARIUSZ LEKCJI MATEMATYKI W KLASIE IV 26.04.2010R. Temat: Ściany, wierzchołki i krawędzie prostopadłościanu – powtórzenie. Cele: Uczeń: • identyfikuje prostopadłościany w otaczającej rzeczywistości; • rozróżnia elementy prostopadłościanów; • wyznacza liczbę krawędzi, ścian i wierzchołków w prostopadłościanie; • wskazuje ściany i krawędzie równoległe i prostopadłe; • wskazuje długość, szerokość i wysokość prostopadłościanu; • oblicza sumę długości krawędzi prostopadłościanu. Metody: • ćwiczenia praktyczne – budowanie modeli i siatek prostopadłościanów o podanych własnościach; • ćwiczenia praktyczne - rozwiązywanie zadań. Formy pracy: • praca indywidualna; • praca z całą klasą. Środki dydaktyczne: • klocki do budowania modeli i siatek prostopadłościanów; • zadania przygotowane przez nauczyciela. Przebieg lekcji: 1. Powitanie uczniów. 2. Sprawdzenie obecności. 3. Podanie tematu i celu lekcji. 4. Rozwiązywanie zadań przygotowanych przez nauczyciela. 5. Podsumowanie pracy na lekcji: powtórzenie podstawowych informacji, omówienie trudności z zadań, oceny dla uczniów aktywnych. 6. Zadanie pracy domowej. 7. Zakończenie zajęć. KARTA PRACY Zadanie 1 Wybierz w klasie przedmiot kształtem zbliżony do prostopadłościanu i wskaż jego długość, szerokość i wysokość. Zadanie 2 Odpowiedz na pytania: Ile ścian ma prostopadłościan? Ile krawędzi ma prostopadłościan? Ile wierzchołków ma prostopadłościan? Jak jest w sześcianie? Czym różni się sześcian od prostopadłościanu? Zadanie 3 Z klocków, które masz na ławce zbuduj model sześcianu. Krawędzie równoległe powinny być tego samego koloru. Zadanie 4 Z klocków, które masz na ławce zbuduj model sześcianu. Jedna para krawędzi prostopadłych powinna być tego samego koloru. Zadanie 5 Z klocków, które masz na ławce zbuduj model prostopadłościanu. Ściany równoległe powinny być tego samego koloru. Zadanie 6 Z klocków, które masz na ławce zbuduj model prostopadłościanu. Jedna para ścian prostopadłych powinna być tego samego koloru. Zadanie 7 Na rysunku pokoloruj i zapisz: a) jedną ścianę boczną, b) podstawę dolną, c) dwie krawędzi boczne, d) krawędź podstawy górnej. Zadanie 8 Na siatce zaznacz jednym kolorem parę krawędzi prostopadłych, a innym kolorem parę ścian równoległych. Zadanie 9 Na siatce sześcianu zaznacz kolorem ściany, które po sklejeniu modelu będą prostopadłe do danej. Zadanie 10 Ile drutu potrzeba do zbudowania szkieletu modelu prostopadłościanu o wymiarach 10cm, 12cm, 15cm? Zadanie domowe: Narysuj siatkę prostopadłościanu o wymiarach 3cm, 1cm, 4cm. Zaznacz jednakowym kolorem te odcinki które po sklejeniu modelu utworzą wspólną krawędź. Wyświetleń: 1144
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |