![]() |
![]() |
Katalog Joanna Witkiewicz, 2012-05-31 Wągrowiec Zajęcia przedszkolne, Plany rozwoju zawodowego Plan rozwoju na nauczyciela mianowanegoPlan rozwoju zawodowego nauczyciela kontraktowego ubiegającego się o stopień zawodowy nauczyciela mianowanego ( okres stażu: od 1.09. 2009r. do 31.05.2012r.) Imię i nazwisko: Placówka oświatowa: Przedszkole Imię i nazwisko opiekuna stażu: Dyrektor placówki oświatowej: L.p. Kierunki rozwoju Zadania 1. 1. Uczestniczenie w pracach organów szkoły związanych z realizacją zadań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych wynikających ze statutu oraz potrzeb szkoły. (§ 7 ust. 1, pkt 1) 1. Udział w pracach Rady Pedagogicznej z gronem pedagogicznym. 2. Współpraca w przygotowaniu uroczystości przed-szkolnych. a) Jesienny Festyn Rodzinny b) Dzień Nauczyciela c) Jasełka d) Dzień Babci i Dziadka e) Dzień Matki i Ojca f) Dzień Wiosny g) Dzień Dziecka h) Zakończenie Roku Szkolnego. 3. Współpraca podczas organizacji Festynu Rodzin-nego, przygotowanie pasowania na przedszkolaka, przygotowania zabaw dla dzieci, przygotowania konkursu plastycznego „Przedszkole swoich marzeń”, oraz „W zdrowym ciele zdrowy duch”. 4. Współpraca z rodzicami. 1. Ukończenie kursów kwalifikacyjnych dla nauczycieli pracujących w przedszkolach. 2. Poszerzanie wiedzy i umiejętności poprzez aktywny udział w wewnątrzszkolnym doskonaleniu: L.p. Kierunki rozwoju Zadania 2. 2. Samodzielne lub przez udział w różnych formach doskonalenia zawodowego pogłę-bianie swojej wiedzy i umiejętności zawo-dowych. (§ 7 ust. 1 pkt. 2) - udział w pracach zespołu wychowawczego przedszkola, - udział w pracach zespołu wychowawczego przedszkola, - udział w pracach zespołu samokształceniowego, - uczestniczenie w formach doskonalenia zawodowego – radach szkoleniowych. 3. Udział w warsztatach metodyczno – konferencyj-nych. 4. Powiększania przedszkolnej biblioteczki metodyczno – przedmiotowej, poprzez tworzenie referatów o tematyce związanej z pracą w przedszkolu. 5. Tworzenie własnego warsztatu, materiałów dydaktycznych, dekoracja sali, itp. 3. 3. Poznawanie przepisów dotyczących sys-temu oświaty. (§ 7 ust. 1 pkt. 3) 1. Analiza dokumentacji: - Rozporządzenie MEN z 1.12.2004r. w sprawie uzy-skiwania stopni awansu zawodowego przez nauczy-cieli: - Karta Nauczyciela, - Ustawa o systemie oświaty. 2. Zapoznanie się z publikacjami interpretującymi zasady ubiegania się o stopnie awansu zawodowego (publikacje w prasie oświatowej, Internet). 3. Udział w konferencjach o systemie oświaty. 4. Udział w radach pedagogicznych szkoleniowych podejmujących w/w temat. 5. Aktualizacja wiedzy poprzez indywidualne studium prawa oświatowego. 4. Umiejętność organizacji i doskonalenia 1. Współpraca z opiekunem stażu: - Złożenie wniosku o rozpoczęcie stażu. - Zawarcie kontraktu. - Przygotowanie planu rozwoju zawodowego. L.p. Kierunki rozwoju Zadania 4. własnego warsztatu pracy, analizowania i dokumentowania własnych działań, a także oceniania skuteczności i dokonywania sto-sowanych korekt w tym działaniu. (§ 7 ust. 2 pkt 1) - Ustalenie terminów spotkań z opiekunem. - Hospitacja zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu i innych nauczycieli – wnioski z obserwacji. - Prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu – konsultacja, opracowanie konspektów zajęć i ich analiza. - Prowadzenie zajęć w obecności dyrektora – kon-sultacja, opracowania konspektów zajęć i ich analiza. - Określenie mocnych i słabych stron własnej dzia-łalności. 2. Doskonalenie warsztatu i metod pracy pedagogicznej – stosowanie w procesie dydaktycznym aktywnych metod nauczania. 3. Zajęcia otwarte dla rodziców. - Opracowanie pomocy dydaktycznych. 4. Prowadzenie dokumentacji przedszkolnej, dzienniki zajęć. 5. Publikowanie własnych prac. - Opublikowanie planu rozwoju zawodowego na stronie WWW. 5. 5. Umiejętność uwzględnienia w swojej pracy problematyki środowiska lokalnego oraz współczesnych problemów społecznych i cywilizacyjnych (§ 7 ust. 2 pkt. 2) 1. Współorganizowanie wycieczek dla dzieci po naj-bliższej okolicy, wyjścia do parku, na cmentarz, do kina, do Urzędu Miasta Wągrowiec, Straży Pożarnej, Apteki, Muzeum, na Pocztę, do Nadleśnictwa – Du-rowo, do Szpitala. 2. Współorganizacja uroczystości okolicznościowych, festynów oraz imprez sportowych. 3. Eksponowanie wystaw prac dziecięcych o tematyce związanej z priorytetami zawartymi w „Pięcioletnim L.p. Kierunki rozwoju Zadania 6. 6. Uczestnictwo w realizacji zadań ogólnoszkolnych, wychowawczych i opiekuń-czych lub innych wynikających ze statutu oraz specyfiki typu i rodzaju szkoły. (§ 7 ust. 2 pkt. 3) 1. Czynne uczestniczenie w realizacji priorytetów edukacyjnych – wychowawczych Przedszkola. 2. Przygotowanie wychowanków do udziału w róż-norodnych konkursach. 3. Analiza przypadku rozwoju psychofizycznego dziecka. 7. 7. Umiejętności wykorzystania w swojej pracy technologii komputerowej i informacyjnej. (§ 7 ust. 2 pkt. 4) 1. Wykonywanie środków dydaktycznych za pomocą komputera. 2. Opracowanie dokumentów, scenariuszy zajęć ko-rzystając z komputera. 8. 8. Wiedza z wybranych zagadnień psychologii, pedagogiki i dydaktyki oraz ogólnych problemów oświatowych w zakresie specyfiki zadań realizowanych przez nauczyciela. (§ 7 ust. 2 pkt. 5) 1. Aktualizacja wiedzy w zakresie psychologii peda-gogiki i dydaktyki na różnego rodzaju formach do-skonalenia zawodowego. 2. Samokształcenie – zapoznanie się z najnowszymi propozycjami wydawniczymi z w/w dziedzin. 9. Znajomość przepisów dotyczących systemu oświaty w zakresie funkcjonowania szkoły, w której nauczyciel odbywał staż, oraz umiejętności posługiwania się tymi przepi-sami. (§ 7 ust. 2 pkt 6) 1. Udział w konferencjach o systemie oświaty. 2. Udział w radach pedagogicznych szkoleniowych podejmujących w/w temat. 3. Aktualizacja wiedzy poprzez indywidualne studiom prawa oświatowego. Wyświetleń: 1546
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |