Katalog Agnieszka Radko, 2012-05-31 Janowica Język polski, Plany rozwoju zawodowego Plan rozwoju zawodowego na nauczyciela mianowanegoPLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O AWANS NA STOPIEŃ NAUCZYCIELA MIANOWANEGO Imię i nazwisko Agnieszka Pszczoła Szkoła Szkoła Podstawowa w Garbatówce Stanowisko Nauczyciel kontraktowy Nauczany przedmiot Język polski i historia Czas trwania stażu Od 1 września 2009r. do 31 maja 2012r. Cel podstawowy podejmowanego stażu Uzyskanie w wyniku postępowania kwalifikacyjnego stopnia awansu zawodowego nauczyciela mianowanego Opiekun stażu mgr Nikodema Misztalska Dyrektor szkoły mgr Elżbieta Pasternak Data zatwierdzenia planu do realizacji Wykaz zaplanowanych zadań Rodzaj działań i przedsięwzięć wynikających z wymagań rozporządzenia MEN z dnia 1 grudnia 2004r. Zadania do wykonania i formy realizacji Termin realizacji Potwierdzenie realizacji § 7 ust.1 pkt.1 uczestniczenie w pracach organów szkoły związanych z realizacją zadań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych wynikających ze statutu szkoły oraz potrzeb szkoły i środowiska lokalnego. 1.Udział w pracach Rady Pedagogicznej, współpraca z gronem pedagogicznym. 2.Współpraca z Samorządem Uczniowskim podczas organizacji uroczystości szkolnych i różnorodnych imprez. 3.Stosowanie wewnątrzszkolnego systemu oceniania. 4.Sprawowanie opieki nad uczniami podczas wycieczek, imprez i wyjść pozaszkolnych. Zgodnie z harmonogramem posiedzeń Rady Pedagogicznej Według terminarza Potwierdzenie obecności na szkoleniach Rady Potwierdzenia, zdjęcia § 7 ust.1 pkt.2 pogłębiać wiedzę i umiejętności zawodowe, samodzielnie lub przez udział w różnych formach kształcenia ustawicznego. 1.Poszerzanie wiedzy i umiejętności poprzez aktywny udział w wewnątrzszkolnym doskonaleniu. 2.Udział w pracach zespołu nauczycieli II etapu edukacyjnego 3.Uczestniczenie w formach doskonalenia zawodowego- radach szkoleniowych. 4.Udział w różnych formach doskonalenia zawodowego: konferencje szkoleniowe, warsztaty metodyczne dotyczące nauczania języka polskiego i historii 5.Samodzielne studiowanie literatury z zakresu dydaktyki, metodyki i pedagogiki 6. Tworzenie własnego warsztatu pracy( tworzenie materiałów dydaktycznych, testów, sprawdzianów) W okresie trwania stażu. Potwierdzenia. Zaświadczenie z ukończonych szkoleń Spis zebranych pozycji, testy, krzyżówki, czasopisma § 7 ust.1 pkt.3 poznawanie przepisów dotyczących systemu oświaty, z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której odbywa staż. 1. Analiza dokumentacji. Rozporządzenie MEN z dnia 1 grudnia 2004 r. w sprawie uzyskania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli. Rozporządzenie MEN z dnia 14 listopada 2007 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli Karta Nauczyciela. Rozporządzenie MEN z 30 kwietnia 2007r. w sprawie zasad oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania egzaminów i sprawdzianów w szkołach publicznych. Ustawa o systemie oświaty. 2. Zapoznanie się z publikacjami interpretującymi zasady ubiegania się o stopnie awansu zawodowego 3.Aktualizacja wiedzy na temat obowiązującego prawa oświatowego. W okresie trwania stażu § 7 ust. 2 pkt 1 Umiejętność organizacji i doskonalenia warsztatu pracy, dokonywania ewaluacji własnych działań, a także oceniania ich skuteczności i dokonywania zmian w tych działaniach. 1. Nawiązanie współpracy z opiekunem stażu: zawarcie kontraktu i omówienie zasad współpracy - ustalenie harmonogramu spotkań z opiekunem poznanie procedur awansu zawodowego prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu- opracowanie scenariuszy, konsultacje hospitacja zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu Wrzesień 2009 dwa razy w semestrze dwa razy w semestrze kontrakt zapis w dokumentacji przebiegu stażu scenariusze zajęć, karty hospitacji scenariusze zajęć, karty obserwacji 2. Doskonalenie warsztatu i metod pracy pedagogicznej: opracowanie planów wynikowych z języka polskiego oraz historii dla klas IV – VI stosowanie aktywnych metod nauczania opracowanie pomocy dydaktycznych(testy, sprawdziany) dobieranie różnorodnych metod i narzędzi w procesie sprawdzania wiadomości i oceniania uczniów ewaluacja własnych działań, równomierne rozłożenie planowanych prac, monitorowanie własnych osiągnięć, gromadzenie własnej biblioteki warsztatu pracy aktywne uczestnictwo w WDN przygotowanie apeli i akademii szkolnych ukończenie studiów podyplomowych z historii wrzesień 2009 cały staż na bieżąco cały staż wg harmonogramu imprez styczeń/luty 2010 plany wynikowe testy, sprawdziany, badania wyników nauczania, pomoce dydaktyczne, scenariusze zajęć, dokumentacja przebiegu stażu potwierdzenia scenariusze dyplom ukończenia studiów 3. Publikowanie własnych prac: opublikowanie planu rozwoju zawodowego na szkolnej stronie WWW. publikacje scenariuszy, konspektów październik2009 cały staż potwierdzenia 4.Prowadzeniedokumentacji szkolnej: poprawne prowadzenie dzienników lekcyjnych, dzienników zajęć pozalekcyjnych na bieżąco dzienniki lekcyjne § 7 ust.2 pkt 2 Umiejętność uwzględniania w pracy potrzeb rozwojowych uczniów, problematyki środowiska lokalnego oraz współczesnych problemów społecznych i cywilizacyjnych. 1. Poznanie środowiska lokalnego i rodzinnego uczniów. diagnozowanie środowiska uczniów organizowanie spotkań z rodzicami uczniów mających kłopoty z nauką i zachowaniem opracowanie i realizowanie planu wychowawczego klasy w oparciu o plan wychowawczy szkoły pedagogizacja rodziców cały staż według potrzeb wrzesień ankiety wpis w dzienniku plan wychowawczy 2. Dostosowanie działań edukacyjnych do potrzeb poszczególnych uczniów. wyrównywanie szans edukacyjnych pomoc uczniom mającym trudności w czytaniu i pisaniu poprzez uczestnictwo uczniów zajęciach dydaktyczno – wyrównawczych z języka polskiego przygotowanie uczniów do udziału w konkursach przedmiotowych z języka polskiego i historii wg potrzeb na bieżąco dzienniki zajęć pozalekcyjnych potwierdzenia, ksero dyplomów uczniów, § 7 ust. 2 pkt 3 Umiejętność uwzględniania w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej. 1. Doskonalenie umiejętności korzystania z komputera i Internetu. udział w szkoleniach z zakresu obsługi komputera wykorzystanie Internetu i jego zasobów w tworzeniu i realizacji procesu dydaktycznego sporządzanie pomocy dydaktycznych przy użyciu komputera cały staż zaświadczenia dokumentacja przebiegu stażu wykonana przy użyciu komputera 2.Wykorzystanie technologii komputerowej i informacyjnej na zajęciach lekcyjnych: korzystanie z komputerowych programów edukacyjnych poszukiwanie informacji w Internecie przygotowanie prezentacji wg potrzeb konspekty lekcji prezentacje multimedialne na CD §7 ust. 2 pkt 4 Umiejętność zastosowania wiedzy z zakresu psychologii, pedagogiki i dydaktyki oraz ogólnych zagadnień z zakresu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w rozwiązywaniu problemów związanych z zakresem realizowanych przez nauczyciela zadań. 1. Pogłębianie wiedzy z zakresu dydaktyki, psychologii oraz pedagogiki aktualizowanie wiedzy z zakresu pedagogiki, psychologii i dydaktyki na kursach, szkoleniach, warsztatach udział w szkoleniach RP oraz konferencjach gromadzenie literatury pedagogicznej, dydaktycznej i psychologicznej aktywna praca nad samokształceniem cały staż zaświadczenia potwierdzenia podręczna biblioteka nauczyciela 2. Aktywna realizacja zadań wychowawczych i opiekuńczych: wspólne wycieczki klasowe i szkolne, opieka nad uczniami w czasie wycieczek, imprez, wyjść pozaszkolnych, na bieżąco wg harmonogramu uroczystości i imprez szkolnych karty wycieczek, wpisy w dzienniku § 7 ust. 2 pkt 5 Umiejętność posługiwania się przepisami dotyczącymi systemu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w zakresie funkcjonowania szkoły, w której nauczyciel odbywał staż 1. Znajomość zasad funkcjonowania i organizacji zadań szkoły. dogłębna analiza dokumentacji szkolnej: Statutu, WSO, regulaminów Analiza dokumentacji: Rozporządzenie MEN z dnia 1 grudnia 2004r. w sprawie uzyskania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli. Rozporządzenie MEN z dnia 14 listopada 2007 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli Karta Nauczyciela. Rozporządzenie MEN z 30 kwietnia 2007r. w sprawie zasad oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania egzaminów i sprawdzianów w szkołach publicznych. Ustawa o systemie oświaty. zapoznanie się z publikacjami interpretującymi zasady ubiegania się o stopnie awansu zawodowego stworzenie podręcznej biblioteki podstawowych aktów prawnych obowiązujących w szkole złożenie wniosku o postępowanie kwalifikacyjne sporządzenie planu rozwoju zawodowego na bieżąco teczka aktów prawnych ksero wniosku plan rozwoju zawodowego Opracowanie planu: mgr Agnieszka Pszczoła Wyświetleń: 2078
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |