![]() |
![]() |
Katalog Ewelina Kochan-Chrząszcz, 2012-05-31 Jęruszkowce Sztuka, Plany rozwoju zawodowego Plan rozwoju nauczyciela stażysty ubiegającego się o stopień nauczyciela kontraktowegoImię i nazwisko: Ewelina Kochan-Chrząszcz Stanowisko: nauczyciel wiedzy o kulturze Nazwa i adres szkoły: I Liceum Ogólnokształcące im. KEN w Sanoku Opiekun stażu: Krystyna Wojtowicz Data rozpoczęcia stażu: 01.09.2011 r. Data zakończenia stażu: 31.05.2012 r. Czas trwania stażu: 9 miesięcy I. Cel główny: uzyskanie w wyniku postępowania kwalifikacyjnego stopnia awansu zawodowego nauczyciela kontraktowego. II. Cele szczegółowe: 1. Poznanie organizacji, zadań i zasad funkcjonowania szkoły. 2. Poznanie dokumentacji obowiązującej w szkole oraz sposobów jej prowa-dzenia. 3. Doskonalenie warsztatu pracy poprzez uczestniczenie w zajęciach prowa-dzonych przez opiekuna stażu lub innych nauczycieli i omawianie tych zajęć z prowadzącym. 4. Prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu oraz dyrekcji, omawianie przeprowadzonych zajęć i wyciąganie wniosków do dalszej pracy. 5. Podniesienie kwalifikacji i zdobywanie nowych umiejętności przydatnych w pracy zawodowej poprzez udział w różnorodnych formach doskonalenia zawodowego. 6. Poznanie przepisów dotyczących zapewnienia podopiecznym bezpiecz-nych i higienicznych warunków odbywania zajęć praktycznych. III. Plan działania: 1. Znajomość organizacji, zadań i zasad funkcjonowania szkoły (§6 ust.2 pkt 1). Lp. Zadanie Formy realiza-cji Osoby wspierające Termin realizacji Dowody re-alizacji, wskazówki, uwagi 1 Poznanie procedu-ry osiągania awansu zawodo-wego. Analiza aktów prawnych, doty-czących awansu zawodowego nauczycieli, śle-dzenie informacji w Internecie i prasie poświęconej oświacie. Dyrektor szkoły, opiekun stażu. Wrzesień 2011 Znajomość przepisów prawnych, poprawne opracowanie planu rozwoju zawodowego. 2 Nawiązanie współpracy z opiekunem stażu. Zawarcie pisem-nego kontraktu między stażystą a opiekunem stażu. Opiekun stażu Wrzesień 2011 Omówienie zasad współ-pracy. 3 Poznanie organiza-cji, zasad funkcjo-nowania, zadań placówki, sposobu prowadzenia do-kumentacji szkol-nej: dziennik lek-cyjny, arkusze ocen. Analiza doku-mentacji szkoły: statut szkoły; program dydak-tyczno-wychowawczy, wewnątrz- szkolny system oceniania; program wycho-wawczy szkoły. Dyrektor szkoły, opiekun stażu Wrzesień 2011 Cały okres stażu Prawidłowe prowadzenie dokumentacji szkolnej. 4 Poznanie zasad prowadzenia dokumentacji. Dokonywanie samodzielnych wpisów w dzien-nikach lekcyj-nych. Dyrektor szkoły, opiekun stażu Wrzesień 2011 Cały okres stażu Prawidłowe prowadzenie dokumentacji szkolnej. 5 Zapoznanie z ty-godniowym roz-kładem zajęć w szkole, dyżurami, zastępstwami, zasadami współ-pracy dyrektora z pracownikami. Obserwacja, udział w posie-dzeniach rady pedagogicznej. Opiekun stażu Wrzesień 2011 Cały okres stażu Organizacja zajęć własnych, udział w spo-tkaniach zespo-łów. 6 Zapoznanie się z podstawowymi zasadami bezpie-czeństwa i higieny pracy w szkole. Udział w szkole-niu, zapoznanie się z obowiązu-jącymi aktami prawnymi. Opiekun stażu, Dyrektor szkoły Wrzesień 2011 Zaświadczenie o ukończeniu kursu. 7 Dokumentowanie realizacji planu rozwoju zawodo-wego. Gromadzenie dokumentacji, zaświadczeń, scenariuszy. Opiekun stażu Cały okres stażu Teczka stażysty (zaświadczenia, scenariusze lekcyjne). 8 Przygotowanie projektu sprawoz-dania z realizacji planu rozwoju zawodowego Autorefleksja, autoanaliza, opis realizacji planu rozwoju zawodowego Opiekun stażu Maj 2012 Sprawozdanie z realizacji stażu. 9 Złożenie wniosku o podjęcie postę-powania kwalifi-kacyjnego na sto-pień nauczyciela kontraktowego wraz z dołączoną dokumentacją. Sporządzenie wniosku, przygo-towanie doku-mentacji. Opiekun stażu Maj 2012 Dokumentacja z realizacji stażu. 2. Umiejętność prowadzenia zajęć w sposób zapewniający właściwą realiza-cję statutowych zadań szkoły, w której nauczyciel odbywa staż (§6 ust.2 pkt 2). 10 Tworzenie i do-skonalenie własne-go warsztatu pracy. Kursy meto-dyczne, szkole-nia, seminaria i warsztaty, konfe-rencje meto-dyczne, aktywny udział we wszel-kich dostępnych formach do-kształcania. Gromadzenie pomocy nauko-wych niezbęd-nych do prowa-dzenia zajęć ję-zykowych. Dyrektor szkoły, Opiekun stażu, nauczyciele Na bieżą-co Notatki własne, dyplomy, zaświadczenia. 11 Opracowanie Przedmiotowych Systemów Ocenia-nia dla poszcze-gólnych klas. Opracowanie PSO w oparciu o program naucza-nia, podstawę programową, oraz We-wnątrzszkolny System Ocenia-nia. Opiekun stażu, nauczyciele, Dyrektor szkoły Wrzesień 2011 Przedstawia- nie opracowa-nych Przedmio-towych Syste-mów oceniania. 12 Realizacja ścieżek międzyprzedmio-twych we współ-pracy z innymi nauczycielami. Odpowiedni do-bór tematów, łączenie nauki wiedzy o kultu-rze z innymi dziedzinami na-uki, edukacją czytelniczą medialną, ekologiczną itp. Opiekun stażu, nauczyciele Cały okres stażu Zapisy w dziennikach lekcyjnych. 13 Wykorzystywanie metod aktywizują-cych podczas lekcji. Lektura literatury metodycznej, warsztaty. opiekun sta-żu, nauczy-ciele, uczniowie Cały okres stażu Notatki własne zaświadczenia. 14 Doskonalenie wła-snego warsztatu pracy. Udział w kursach doszkalających, konferencjach metodycznych, szkoleniach, warsztatach, lek-tura książek o tematyce peda-gogiczno- psy-chologicznej oraz literatury z zakresu historii sztuki i muzyki. Opiekun stażu Cały okres stażu Zaświadczenia certyfikaty, notatki własne. 15 Doskonalenie technik multime-dialnych. Przygotowanie dokumentacji stażu w formie elektronicznej. Wykorzystanie komputera i In-ternetu do przy-gotowania zajęć lekcyjnych. Wykorzystanie Internetu, ency-klopedii i słow-ników multime-dialnych w po-głębianiu wiedzy własnej i ucniów. Praca z kompute-rem na lekcjach z uczniami. Warsz-taty, publikacja w Internecie Pla-nu . Dyrektor szkoły, opie-kun stażu Cały okres stażu Płyta w zapisie elektronicz-nym, konspek-ty lekcyjne, zaświadczenia. 16 Organizacja kon-kursu na logo szkoły. Opracowanie regulaminu kon-kursu. Powołanie komi-sji konkursowej. Dyrektor szkoły, opiekun stażu Wrzesień- styczeń Notatki własne, regulamin konkursowy. 3. Znajomość środowiska uczniów, ich problemów oraz umiejętność współ-pracy ze środowiskiem uczniów (§6 ust.2 pkt 3). 17 Zapoznanie się z programem wy-chowawczym szkoły. Analiza progra-mu wychowaw-czego. Opiekun stażu Wrzesień 2011 Notatki własne. 18 Zapoznanie się ze sposobami groma-dzenia informacji o środowisku uczniowskim. Rozmowy ze szkolnym peda-gogiem, wycho-wawcami klas. Opiekun stażu Cały okres stażu Notatki własne. 19 Współpraca z sa-morządem uczniowskim. Rozmowy z uczniami oraz opiekunem Sa-morządu Uczniowskiego. Nauczyciele Cały okres stażu Notatki własne. 20 Współpraca z in-nymi instytucjami oświaty i kultury, wspomagającymi rozwój i edukację uczniów. Nawiązanie współpracy ze szkołami, biblio-tekami szkolny-mi oraz publicz-nymi z terenu gminy oraz or-ganizowanie za-jęć zgodnie z ich potrzebami. Dyrektor szkoły, opie-kun stażu, nauczyciele Cały okres stażu Poświadczenie opiekuna stażu, konspekty i scenariusze zajęć. 21 Poszerzanie wie-dzy i umiejętności z zakresu potrzeb opiekuńczo- wychowawczych. Literatura o te-matyce psycho-logicznej i pedagogicznej. Opiekun stażu Cały okres stażu Notatki własne. 22 Współpraca z na-uczycielami w rozpoznawaniu i rozwiązywaniu trudności dydak-tycznych i wychowawczych. Udzielanie porad w wyborze lektu-ry pedagogicznej i innej, w zależ-ności od potrzeb. Udział w lek-cjach wycho-wawczych. Opieka nad uczniami w cza-sie wycieczek. nauczyciele Cały okres stażu Notatki własne. 23 Współpraca z ro-dzicami uczniów. Udział w zebra-niach rodziciel-skich, dniach otwartych. Kon-sultacje dla ro-dziców. Opiekun stażu Cały okres stażu Dokumentacja szkolna. 24 Współprac a uczniami. Konsultacje dla uczniów, współ-praca z uczniami poprzez skrzynkę e-mail. Opiekun stażu Cały okres stażu Notatki własne. 4. Umiejętność omawiania prowadzonych i obserwowanych zajęć (§6 ust.2 pkt 4). 25 Obserwowanie zajęć u opiekuna stażu lub innych nauczycieli. Obecność na lek-cji lub innego nauczyciela. Opiekun stażu Raz w miesiącu Arkusze ob-serwacji lekcji, własne notatki, refleksje. 26 Hospitacje na wła-snych lekcjach. Przeprowadzenie lekcji koleżeń-skich. Prowadzenie za-jęć w obecności dyrekcji szkoły Opracowanie szczegółowych konspektów lek-cji, konsultacja z opiekunem stażu, analiza i oszaco-wanie wyników przeprowadzonej lekcji. Dyrektor szkoły, opiekun stażu Raz w miesiącu Arkusze ob-serwacji lekcji, własne wnioski i refleksje, opi-nia osoby ho-spitującej na temat pracy dydaktycznej, scenariusz i konspekty z zajęć. 27 Analiza i samo-ocena prowadzo-nych lekcji. Hospitacje i rozmowy hospi-tacyjne. Opiekun stażu Raz w miesiącu Arkusze ob-serwacji lekcji, dokumenty hospitacyjne. 28 Określenie dalszej drogi rozwoju za-wodowego. Samoocena. Opiekun stażu Maj 2012 Dokumentacja stażysty. Wyświetleń: 1201
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |