![]() |
![]() |
Katalog Iwona Zielonka-Adamczyk, 2012-05-31 Rabka-Zdrój Lekcja wychowawcza, Scenariusze Stereotypy w myśleniuTemat: Jak nie ulegać stereotypom Cel: - uświadomienie uczniom czym są stereotypy, - poznanie mechanizmów funkcjonowania stereotypów - kształtowanie umiejętności krytycznego stosunku do stereotypów Nauczyciel na początku lekcji nie podaje jej celu ponieważ niektórzy uczniowie mogą starać się unikać stereotypowego myślenia. Przebieg lekcji: 1. Nauczyciel dzieli uczniów na grupy. Uczniowie mają za zadanie określić cechy wyglądu, zachowania, osobowości, intelektu itp. podanej przez nauczyciela osoby (np. biznesmen, policjant, ciemnoskóry, lekarz, bankier, nauczyciel , blondynka, osoba o rudych włosach, itp.). Po upływie wyznaczonego czasu liderzy grupy prezentują rezultat swojej pracy. Po zakończonej prezentacji nauczyciel rozmawia z uczniami zadając im pytania, czy znają przedstawicieli przedstawionych osób i czy osoby te są właśnie takie jak zostały opisane. Nauczyciel musi w taki sposób poprowadzić rozmowę, aby uczniowie zrozumieli, że przedstawione oceny nie są zgodne z rzeczywistością 2. Przełamywanie stereotypów. Uczniowie w grupach zastanawiają się, co można zrobić, aby przełamać uprzedzenia a następnie swoje pomysły prezentują na forum grupy Opracowała: mgr Iwona Zielonka-Adamczyk Wyświetleń: 1109
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |