Katalog

Magdalena Krzempek, 2012-06-11
Brenna

Zajęcia zintegrowane, Scenariusze

scenariusz zajęc zintegrowanych - klasa II "Co ze mnie wyrośnie"

- n +

KONSPEKT NAUCZANIA ZINTEGROWANEGO W KLASIE II

Krąg tematyczny: Wszystko budzi się do życia
Temat zajęć: Co ze mnie wyrośnie?
Cele ogólne:

 Zapoznanie uczniów z budową i znaczeniem nasion w życiu roślin oraz z etapami rozwoju roślin,
- utrwalenie części mowy: rzeczowniki, czasowniki, przymiotniki,
- doskonalenie umiejętności mnożenia i dzielenia w zakresie 30,
Cele szczegółowe:
 uczeń zna i potrafi powiedzieć, jakie znaczenie mają nasiona w życiu roślin,
 uczeń potrafi określić etapy rozwoju rośliny,
 uczeń zna części mowy,
 uczeń potrafi dzielić i mnożyć w zakresie 30,
Cele wychowawcze:
- uczeń zna i przestrzega reguły panujące w klasie,
Metody:
 pogadanka
 praktycznego działania,
 zabawowa naśladowcza.
 burza mózgów
Środki:
- różne nasiona,
- nagranie piosenki pt. „Co z ciebie wyrośnie?”
- tekst pt. „Co ze mnie wyrośnie?” podręcznik „Gra w kolory” część 2,
- kartoniki z działaniami na mnożenie i dzielenie z zakresie 30- działania odwrotne,
- kartoniki z nazwami nasion,
- zeszyt ćwiczeń „Gra w kolory” część 3,
-muzyka A, Vivaldi „Cztery pory roku- wiosna”,
-plansza z rozwojem rośliny,
-tablica interaktywna, magnetofon
-bibuła,
Formy pracy:
 indywidualna jednolita,
 grupowa jednolita.


Przebieg zajęć:

1. Dzieci siadają w kręgu i słuchają piosenki, pt. „Co z ciebie wyrośnie?”, poprzedzonej pytaniem: „Jaki będzie temat dzisiejszych zajęć?” Po odsłuchaniu piosenki uczniowie podają swoją propozycje tematu. Nauczyciel wysłuchuje propozycji chętnych uczniów, po czym stwierdza, że dzisiejszym tematem będą nasiona.
2. Nauczyciel prezentuje uczniom różne nasiona, ale stwierdza, że nie jest pewnie czy nasiona nie pomieszały się w pudełku. Nauczyciel rozdaje uczniom karteczki
z działaniami odwrotnymi na mnożenie i dzielenie. Uczniowie cicho obliczają, po czym głośno czytają wynik. Gdy jest poprawny, wówczas kładzie kartonik przy nakrętce z działaniem odwrotnym.
3. Głośne odczytanie nazw nasion przez uczniów.
4. Nauczyciel zadaje pytanie: „Jak myślicie, dlaczego roślinom potrzebne są nasiona?”. Chętnie uczniowie odpowiadają na pytania, a nauczyciel podsumowuje ich wypowiedzi prezentując planszę z rozwojem rośliny.
5. Nauczyciel poleca, aby uczniowie otworzyli zeszyt ćwiczeń i samodzielnie wykonali ćwiczenie 1.
6. Ćwiczenia śródlekcyjne. Nauczyciel rozdaje uczniom zwinięte w kulkę kawałki bibuły i poleca uczniom, aby ruchem pokazały, jak roślina rozwija się, gdy usłyszą muzykę skomponowana przez A. Vivaldiego.
7. Nauczyciel pyta uczniów, czy pamiętają, co to jest czasownik. Nauczyciel poleca, aby uczniowie przeczytali napisane czasowniki z ćwiczenia 1.
8. Nauczyciel poleca, aby uczniowie nakleili kwiat w zadaniu 2, po czym zadaje pytanie: Jaki jest ten kwiat?”. Uczniowie odpowiadają.
9. Nauczyciel przypomina, że przymiotnik odpowiada na pytania: jaki, jaka? jakie?
10. Nauczyciel poleca, aby uczniowie cichutko przeczytali polecenie 2 i wykonali je samodzielnie.
11. Podsumowanie zajęć: uczniowie dokańczają zdanie: Na dzisiejszych zajęciach dowiedziałem/am się, że….

Wyświetleń: 1686


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.