Katalog Marlena Stęcel, 2012-09-11 Szczytno Język niemiecki, Plany rozwoju zawodowego Plan rozwoju zawodowego n-la kontraktowego ubiegającego się o stopień zawodowy n-la mianowanegoI §7ust.1,pkt1 Uczestniczenie w pracach organów szkoły związanych z realizacją zadań dydaktycznych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych wynikających ze statutu szkoły oraz potrzeb szkoły i środowiska lokalnego 1. Udział w posiedzeniach Rady Pedagogicznej. -zgodnie z harmonogramem 2. Współpraca z Dyrektorem , gronem pedagogicznym oraz Radą Rodziców. -cały okres stażu 3. Współpraca z rodzicami: -zebrania -rozmowy indywidualne - kontakt telefoniczny - zgodnie z harmonogramem - według potrzeb - według potrzeb 4. Współpraca z pedagogiem szkolnym -cały okres stażu 5. Współpraca z biblioteką szkolną (korzystanie z księgozbioru – tematyka dydaktyczno wychowawcza). -według potrzeb 6. Współpraca z Samorządem Uczniowskim podczas organizowania uroczystości szkolnych i różnorodnych imprez (dyskoteki szkolne, akademie). -według terminarza 7. Pełnienie dyżurów podczas przerw - utrzymywanie porządku na terenie szkoły. -według planu dyżurów 8. Organizacja konkursów wewnątrzszkolnych i międzyszkolnych: - Konkurs o krajach niemieckojęzycznych. - Konkurs piosenki niemieckiej - „Śpiewamy po niemiecku” - według harmonogramu 9. Praca w zespołach zadaniowych powoływanych przez Dyrektora Szkoły - według potrzeb II §7ust.1,pkt2 Pogłębianie wiedzy i umiejętności zawodowych, samodzielnie lub przez udział w różnych formach kształcenia ustawicznego 1.Udział w szkoleniach Rady Pedagogicznej w ramach WDN. -według harmonogramu 2.Udział w zewnętrznych formach doskonalenia - kurs języka angielskiego -cały okres stażu 3.Udział w konferencjach metodycznych dla nauczycieli j. niemieckiego (organizowanych przez wydawnictwa pedagogiczne) -cały okres stażu 4.Poszerzanie wiedzy z zakresu zagadnień psychologii, pedagogiki i dydaktyki (samodzielne studiowanie literatury fachowej) -cały okres stażu III §7ust.1,pkt3 Poznawanie przepisów dotyczących systemu oświaty z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której nauczyciel odbywa staż 1. Znajomość dokumentacji szkoły - Statut Szkoły - Wewnątrzszkolny System Oceniania - Szkolny Program Wychowawczy i Profilaktyczny - październik 2011 2. Analiza dokumentacji: - Karta Nauczyciela -Ustawa o systemie oświaty -Rozporządzenie MEN z 14 listopada 2007r. zmieniające rozporządzenie w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (Dz. U. z 16 listopada 2007 r. Nr 214, poz. 1580) -Rozporządzenie MEN z 30 kwietnia 2007r. w sprawie zasad oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania egzaminów i sprawdzianów w szkołach publicznych - Rozporządzenie MEN z dnia 25 września 2008 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania egzaminów w szkołach publicznych -Zapoznanie się z publikacjami dotyczącymi zasad ubiegania się o stopnie awansu zawodowego (Internet - portale edukacyjne). -cały okres stażu - wrzesień 2011 3.Znajomość przepisów BHP okres stażu IV §7ust.2,pkt1 Umiejętność organizacji i doskonalenia warsztatu pracy, dokonywania ewaluacji własnych działań, a także oceniania ich skuteczności i dokonywania zmian w tych działaniach 1. Współpraca z opiekunem stażu: -zawarcie kontraktu i omówienie zasad współpracy (ustalenie terminów spotkań i konsultacji z opiekunem) - przygotowanie planu rozwoju zawodowego - obserwacja lekcji (ze szczegółowym omówieniem) -obserwowanie zająć prowadzonych przez opiekuna stażu -prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu - według harmonogramu 2. Autorefleksja – samoocena pracy i osiągnięć (określenie mocnych i słabych stron własnej działalności) -dwa razy w roku szkolnym 3. Prowadzenie dokumentacji szkolnej: -dzienniki lekcyjne -dzienniki pozalekcyjne -dokumentacja sprawozdawcza -cały okres stażu 4. Tworzenie własnego warsztatu pracy - tworzenie własnych pomocy dydaktycznych, testów, scenariuszy, konkursów - gromadzenie i studiowanie czasopism [tj. Deutsch Aktuell, JĘZYKI OBCE W SZKOLE], literatury fachowej, poradników metodycznych - opracowanie Przedmiotowych Zasad Oceniania z języka niemieckiego - opracowanie planów wynikowych - cały okres stażu 5. Stosowanie aktywnych metod nauczania oraz dobieranie zróżnicowanych metod sprawdzania opanowania wiedzy i oceniania. -cały okres stażu 6. Doskonalenie warsztatu i metod pracy pedagogicznej: -zapoznanie z nową podstawą programową z języka niemieckiego -analiza standardów egzaminacyjnych -opracowanie planu pracy dydaktycznej na dany rok szkolny – tworzenie, analiza, ewaluacja planów wynikowych i rozkładów materiału z języka niemieckiego - wymiana doświadczeń z innymi nauczycielami języków obcych -sierpień/wrzesień 2011 -sierpień/wrzesień 2011 -sierpień/wrzesień -cały okres stażu 7. Publikowanie własnych prac [planu rozwoju zawodowego , scenariuszy lekcji i pomocy dydaktycznych na stronie www.profesor.pl] -cały okres stażu V §7ust.2pkt,2 Umiejętność uwzględniania w pracy potrzeb rozwojowych uczniów, problematyki środowiska lokalnego oraz współczesnych problemów społecznych i cywilizacyjnych 1. Poznanie sytuacji rodzinnej i środowiskowej uczniów poprzez współpracę z wychowawcami i pedagogiem szkolnym (rozpoznanie problemów wychowawczo-opiekuńczych wśród uczniów). -wrzesień 2. Poznanie środowiska uczniowskiego wychowanków - diagnoza potrzeb, zainteresowań i oczekiwań. -każdego roku 3. Zapoznanie się z opiniami Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej. -każdego roku 1. Rozwiązywanie problemów natury wychowawczej. -cały okres stażu 2. Stały kontakt z rodzicami uczniów mających kłopoty z nauką i zachowaniem. -cały okres stażu 3. Ocena możliwości uczniów – indywidualizacja nauczania (dostosowanie sposobu nauczania i wymagań do potrzeb i możliwości ucznia): -praca z uczniem słabym (konsultacje, dodatkowa pomoc) -praca z uczniem zdolnym (konsultacje, dodatkowe materiały, zachęcanie do udziału w konkursach, pomoc w przygotowywaniu się uczniów do konkursów) -cały okres stażu VI §7ust.2,pkt3 Umiejętność wykorzystania w swojej pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej 1. Doskonalenie umiejętności wykorzystania w pracy nauczyciela techniki komputerowej – udział w kursach 2. Użycie technologii komputerowej do prowadzenia dokumentacji szkolnej: -przygotowanie scenariuszy lekcji -przygotowanie wszelkiego rodzaju sprawozdań -przygotowanie sprawozdań z postępu realizacji planu rozwoju zawodowego 3. Wykorzystanie zasobów Internetu w pracy dydaktycznej i wychowawczej: -wyszukiwanie różnego rodzaju materiałów pomocniczych, informacji; wykorzystanie Internetu jako źródła pomysłów w pracy nauczyciela (ciekawa lekcja, zainteresowani uczniowie, dobre wyniki nauczania). -korzystanie z portali edukacyjnych– korzystanie z publikacji z zakresu metodyki i dydaktyki, przepisów dotyczących systemu oświaty i publikacji dotyczących awansu zawodowego. 4. Kontakt z wydawnictwami językowymi za pośrednictwem poczty elektronicznej (informacje o szkoleniach, warsztatach, seminariach i nowościach wydawniczych). 5. Publikacje w Internecie – publikacja własnego planu rozwoju zawodowego na stronie portalu edukacyjnego 6. Pomoc w prowadzeniu strony internetowej szkoły – praca w zespole. -okres stażu VII §7ust.2,pkt4 Umiejętność stosowania wiedzy z zakresu psychologii, pedagogiki i dydaktyki oraz ogólnych zagadnień z zakresu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich w rozwiązywaniu problemów z zakresu realizowanych przez nauczyciela zadań 1.Dostarczanie uczniom pozytywnych wzorców – kształtowanie właściwych zachowań i postaw uczniów. 2.Aktywna praca nad samokształceniem – aktualizowanie wiedzy z zakresu pedagogiki, psychologii i dydaktyki: -korzystanie z zasobów biblioteki szkolnej, -korzystanie z zasobów biblioteki pedagogicznej, -korzystanie z publikacji w Internecie, -gromadzenie literatury w podręcznej biblioteczce, -podnoszenie kwalifikacji – udział w kursach i szkoleniach 3.Praktyczne stosowanie zdobytej wiedzy z zakresu dydaktyki języków obcych oraz pedagogiki i wychowania w rozwiązywaniu problemów edukacyjnych i wychowawczych. -cały okres stażu Wyświetleń: 1080
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |