Katalog Marlena Stęcel, 2012-09-11 Szczytno Język niemiecki, Scenariusze Scenariusz lekcji j. niemieckiegoScenariusz lekcji języka niemieckiego w klasie I (02.11.2011) Typ szkoły: szkoła podstawowa. Klasa: Ia Temat lekcji: Utrwalenie poznanego słownictwa za pomocą ćwiczeń oraz gier i zabaw. Przypomnienie poznanych piosenek. Formy pracy: praca zespołowa, praca indywidualna oraz praca w parach. Środki dydaktyczne: - podręcznik, zeszyt ćwiczeń oraz płyta CD dla klasy I; - pomoce dydaktyczne (zabawki, miś Theo, pacynka Hans Hase) Założenia organizacyjne zajęć dydaktycznych: a) cele wynikowe ogólne: • ćwiczenie sprawności rozumienia ze słuchu i mówienia; • ćwiczenie wymowy; • utrwalenie poznanego słownictwa. b) cele wynikowe szczegółowe: Wymagania podstawowe: • uczeń nazywa większość zabawek ze strony tytułowej; • uczeń rozróżnia usłyszane nazwy zabawek; • uczeń rozróżnia i pokazuje usłyszane nazwy gier i zabaw. Wymagania ponadpodstawowe: • uczeń zna wszystkie nazwy zabawek ze strony tytułowej; • uczeń bierze udział w rozmowie i potrafi odpowiedzieć na pytania: Wer bist du?/ Was spielst du?/Was ist das? • zna treść piosenek z poprzednich rozdziałów. c) cele wychowawcze: • ćwiczenie umiejętności pracy w grupie i indywidualnej; • rozbudzanie zainteresowań uczniów. Przebieg lekcji: 1. Faza wstępna (ok. 3 min.) • N-l wita się z uczniami po niemiecku zgodnie z porą dnia, sprawdza listę obecności i zapoznaje uczniów z celem lekcji; 2. Faza powtórzeniowa (ok. 4 min) • Nl przypomina za pomocą pacynki Hans Hase pytania Wer bist du?(Jak się nazywasz) i Was spielst du? (W co grasz?) 3. Faza prezentacji (ok. 3 min) • N-l prezentuje poznane na poprzednich lekcjach słownictwo za pomocą zabawek i obrazków oraz ćwiczy z uczniami wymowę poprzez zabawę. 4. Faza ćwiczeń i utrwalenia (ok. 25 min.) • Uczniowie zamykają oczy, a nl chowa jedną zabawkę. Zadaniem dzieci jest nazwanie zabawki, której brakuje; • Nl zawiązuje oczy uczniowi, który losuje z torby zabawkę. Jego zadaniem jest rozpoznanie zabawki poprzez dotyk i nazwanie jej po niemiecku; • Uczniowie słuchają nagrania i zaznaczają w podręczniku, o jakich zabawkach mówią dzieci; • Uczniowie wstają i śpiewają piosenki z poprzednich rozdziałów. • Uczniowie grają w głuchy telefon, w którym zostają użyte poznane nazwy zabawek; • N-l wymawia pierwszą sylabę niemieckiej nazwy zabawki, a uczniowie dokańczają wyraz, a następnie pracują w parach. • 5. Faza podsumowująca (ok. 10 min.) • Uczniowie rysują w zeszycie ćwiczeń swoją ulubioną zabawkę. • Osoby, które skończyły odpowiadają zajączkowi na pytanie: Was ist das? Scenariusz przygotowany przez Marlenę Stęcel. Wyświetleń: 1448
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |