Katalog Marzena Brudkowska, 2012-09-20 Włocławek Awans zawodowy, Plany rozwoju zawodowego Aneks do planu rozwoju na nauczyciela dyplomowanegoANEKS DO PLANU ROZWOJU NAUCZYCIELA MIANOWANEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO W związku ze zmianą zajmowanego stanowiska z nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej na wychowawcę świetlicy szkolnej, plan rozwoju zawodowego sporządzony 01.IX.2011r. ulega modyfikacji poprzez dołączenie aneksu. Niniejszy aneks zawiera niezrealizowane oraz nowe zadania wynikające z zajmowanego stanowiska. Wykształcenie i kwalifikacje: Studia magisterskie na kierunku pedagogika w zakresie edukacji wczesnoszkolnej – UMK Toruń Studia podyplomowe w zakresie pedagogiki przedszkolnej z terapią dziecka – Akademia Bydgoska im. Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy Kurs kwalifikacyjny „Kurs pedagogiczny dla czynnych zawodowo nauczycieli” - CDiE we Włocławku Terminarz: Data rozpoczęcia stażu: 01.09.2011 Przewidywana data zakończenia stażu: 31.05.2014 § 8 ust. 2 pkt 1 Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły Zadania Forma realizacji Sposób dokumentowania Termin realizacji 1. Realizacja planu i sporządzenie sprawozdania Wykonywanie zadań zawartych w planie rozwoju zawodowego oraz wnikających z bieżących potrzeb szkoły Opracowanie sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego Gromadzenie dokumentacji, świadectw, konspektów, scenariuszy Sprawozdanie z realizacji planu rozwoju zawodowego Okres stażu VI 2014 2. Opracowanie w zespołach podstawowych dokumentów regulujących pracę szkoły Opracowanie rocznych planów pracy opiekuńczo-wychowawczej świetlicy Znajomość dokumentacji oraz zmian dokonywanych przez MEN Potwierdzenia dyrektora Plany pracy, Dziennik zajęć Okres stażu 3. Pogłębianie wiedzy i umiejętności w procesie aktywnego udziału w wewnątrzszkolnym i zewnątrzszkolnym doskonaleniu zawodowym Udział w różnych formach doskonalenia zawodowego (WDN, warsztaty, kursy, konferencje, narady) Ukończenie studiów podyplomowych z socjoterapii. Zaświadczenia Dyplom ukończenia studiów Okres stażu 4. Uwzględnianie w pracy opiekuńczo-wychowawczej potrzeb rozwojowych ucznia Praca wspierająca uzdolnienia ucznia poprzez indywidualizację, zachęcanie do udziału w konkursach, Gazetki okolicznościowe Dokumentacja własna Okres stażu 5. Przygotowanie i przeprowadzenie wewnątrzszkolnych konkursów Przygotowanie uczniów do konkursów Przeprowadzenie konkursów Dokumentacja własna Dyplomy Regulaminy Protokoły Okres stażu 6. Doskonalenie miejsca i warsztatu pracy Przygotowanie pomocy dydaktycznych Doskonalenie warsztatu pracy Dbałość o estetykę świetlicy Gromadzenie pomocy Zaświadczenia dyrektora Okres stażu § 8 ust. 2 pkt 2 Wykorzystywanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej Zadania Forma realizacji Sposób dokumentowania Termin realizacji 1. Opracowanie i publikacja aneksu do planu rozwoju zawodowego oraz scenariuszy zajęć i inscenizacji Publikacja aneksu do planu rozwoju zawodowego oraz scenariuszy zajęć i inscenizacji na stronach internetowych Zaświadczenia Okres stażu 2. Uczestniczenie w szkoleniach z zakresu wykorzystania techniki informacyjnej w pracy zawodowej nauczyciela Udział w różnych szkoleniach Zaświadczenia Okres stażu 3. Zastosowanie technik multimedialnych na zajęciach Korzystanie z encyklopedii multimedialnej, filmów, gier edukacyjnych, płyt CD z utworami muzycznymi Wykaz wykorzystanych filmów, prezentacji, encyklopedii Scenariusz zajęcia Potwierdzenia dyrektora Okres stażu 4. Wykorzystanie internetu jako źródła i wymiany informacji Wyszukiwanie stron internetowych z bogatą bazą tematyki pedagogicznej, przedmiotowej, korzystanie z nagrań piosenek, encyklopedii, scenariuszy Kontaktowanie się poprzez pocztę e-mail Publikowanie referatów na stronach portali internetowych Korzystanie z wiedzy innych nauczycieli Śledzenie zmian w przepisach prawa oświatowego Korzystanie ze stron MEN Prowadzenie zajęć z wykorzystaniem komputera oraz tablicy interaktywnej Adresy stron Scenariusze zajęć Okres stażu 5. Posługiwanie się technologią informacyjną i komputerową w pracy i wychowawczej, a także w kontaktach ze szkołą oraz rodzicami Przygotowanie techniką komputerową: planów wychowawczych, Korzystanie z połączeń telefonicznych ( stałych oraz komórkowych) celem przekazywania bardzo ważnych informacji rodzicom Materiały, kopie Dokumentacja pracy Okres stażu § 8 ust. 2 pkt 3 Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie otwartych zajęć, w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć Zadania Forma realizacji Sposób dokumentowania Termin realizacji 1. Dzielenie się wiedzą i doświadczeniami z innymi pracownikami szkoły Aktywna praca w zespole samokształceniowym – przygotowanie materiału szkoleniowego z zakresu socjoterapii Zapis w protokołach Referat Okres stażu 2. Opracowanie i złożenie w bibliotece szkolnej referatów i materiałów dydaktycznych Złożenie w bibliotece programu kółka matematycznego Udostępnienie w bibliotece szkolnej scenariuszy zajęć , akademii, apeli i uroczystości środowiskowych Scenariusze Poświadczenia dyrektora Okres stażu 3. Własne publikacje na portalach edukacyjnych Udostępnianie scenariuszy zajęć świetlicowych z ciekawych imprez i uroczystości Wydruk publikacji ze stron internetowych Okres stażu § 8 ust. 2 pkt 4 a Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich Zadania Forma realizacji Sposób dokumentowania Termin realizacji 1. Opracowanie i wdrożenie autorskiego programu z socjoterapii Przeprowadzanie zajęć z elementami socjoterapii Program, dziennik zajęć Okres stażu 8 ust. 2 pkt 4 c Poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych Zadania Forma realizacji Sposób dokumentowania Termin realizacji 1. Praca w zespołach opracowujących i modyfikujących dokumentację szkolną Nanoszenie zmian w dokumentach szkoły zgodnie z rozporządzeniami, zaleceniami Potwierdzenia dyrektora Okres stażu 2. Przygotowywanie i współorganizowanie szkolnych konkursów Konkurs pięknego czytania klas II i III Konkursy plastyczne Konkurs warcabowy Regulaminy, scenariusze Dyplomy Potwierdzenia Okres stażu 3. Motywowanie uczniów do zdobywania i poszerzania wiedzy oraz umiejętności poprzez zdrową rywalizację. Prowadzenie kółka matematycznego dla klas I-III Przygotowywanie uczniów do udziału w konkursach szkolnych i międzyszkolnych m.in. plastycznych i wiedzowych Dyplomy Potwierdzenia Regulaminy, scenariusze Okres stażu 4. Przygotowywanie i współorganizowanie uroczystości, imprez Przeprowadzenie i Potwierdzenia dyrektora Scenariusze Okres stażu 5. Przeprowadzenie dla uczniów klas I-III szkoleń w ramach programu “Ratujemy i uczymy ratować” Przeprowadzenie szkoleń dla uczniów klas I-III z zakresu udzielania pierwszej pomocy przedmedycznej Potwierdzenia dyrektora Okres stażu 6. Pogłębianie wiedzy i umiejętności z zakresu metodyki i dydaktyki edukacji wczesnoszkolnej, pedagogiki, psychologii dzieci i młodzieży Analiza literatury fachowej Nowości pedagogiczne Notatki własne Okres stażu § 8 ust. 2 pkt 4 e Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami Zadania Forma realizacji Sposób dokumentowania Termin realizacji 1. Współpraca z lokalnymi służbami ( Policja, Straż Pożarna, Straż Miejska) oraz instytucjami kultury Współorganizowanie spotkań i uroczystości z udziałem przedstawicieli policji, staży pożarnej, straży miejskiej Propagowanie wśród dzieci możliwości korzystania z różnorodnych form kontaktu z kulturą (muzeum, biblioteka, kino) Zaświadczenia Podziękowania Potwierdzenia dyrektora Okres stażu 2. Współpraca ze świetlicą Oratorium Pomoc w nauce dzieciom uczęszczających na zajęcia do świetlicy Potwierdzenia współpracy Okres stażu 3. Kontynuowanie współpracy z pielęgniarką szkolną w zakresie profilaktyki zdrowotnej, higieny osobistej Zaproszenie pielęgniarki na prelekcje, pogadanki Konsultacje Potwierdzenia współpracy Okres stażu 4. Uczestniczenie w akcjach ogólnospołecznych, charytatywnych Udział w akcji charytatywnej “Góra grosza” Kampania ekologiczna “Zbiórka baterii” Udział w zbiórce kapsli plastikowych i karteczek od herbat Potwierdzenia dyrektora Okres stażu § 8 ust. 2 pkt 5 Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły Zadania Forma realizacji Sposób dokumentowania Termin realizacji 1. Aktywna realizacja zadań wychowawczych i opiekuńczych szkoły Poznawanie sytuacji rodzinnej, wychowawczej , problemów uczniów w oparciu o obserwacje, rozmowy indywidualne z dziećmi i rodzicami (opiekunami), rozmowy z wychowawcami klas, pedagogiem szkolnym Opis i analiza Okres stażu 2. Rozpoznanie i rozwiązanie problemu edukacyjnego, wychowawczego lub innego Zdiagnozowanie dwóch wybranych przypadków wychowawczych, edukacyjnych lub innych Ustalenie metod pracy i oddziaływań wychowawczych Systematyczna praca nad rozwiązaniem problemu Opracowany opis i analiza Okres stażu Plan ma charakter otwarty i może w trakcie realizacji podlegać zmianom i modyfikacjom. Zatwierdzam do realizacji ................................................................................... ........................................................................................ data i podpis dyrektora szkoły podpis nauczyciela Wyświetleń: 4855
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |