Katalog Katarzyna Konieczny, 2012-09-24 Goczałkowice-Zdrój Zajęcia zintegrowane, Plany rozwoju zawodowego PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ ZAWODOWY NAUCZYCIELA MIANOWANEGOImię i nazwisko: Katarzyna Konieczny Nazwa i adres szkoły: Szkoła Podstawowa nr 18 z Oddziałami Integracyjnymi im. Ks. J. Twardowskiego w Pszczynie Zajmowane stanowisko: wychowawca świetlicy Czas trwania stażu: 2 lata i 9 miesięcy (1.09.2012r – 31.05.2015) PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ ZAWODOWY NAUCZYCIELA MIANOWANEGO Niniejszy plan został sporządzony z uwzględnieniem wymagań niezbędnych do uzyskania stopnia nauczyciela mianowanego zawartych w Rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 1 grudnia 2004 r. w sprawie uzyskiwania stopnia awansu zawodowego przez nauczycieli (Dz. U. Nr 260, poz. 2593 z późn. zm.) § 7, ust. 2, pkt. 1 „Umiejętność organizacji i doskonalenia warsztatu pracy, dokonywania ewaluacji własnych działań, a także oceniania ich skuteczności i dokonywania zmian w tych działaniach.” Zadania Formy realizacji Termin Sposób dokumentowani 1. Poznanie procedury awansu zawodowego • analiza przepisów prawa oświatowego dotyczącego awansu zawodowego, • przygotowanie planu rozwoju zawodowego; wrzesień 2012r wniosek o rozpoczęcie stażu, plan rozwoju zawodowego, 2. Współpraca z opiekunem stażu. • zawarcie kontraktu, • ustalenie terminów spotkań z opiekunem, • prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu, • obserwacja zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu, • prowadzenie zajęć w obecności dyrektora szkoły i wicedyrektora szkoły; wrzesień 2012r wrzesień 2012r systematycznie okres trwania stażu 4 razy w roku szkolnym kontrakt, grafik spotkań, scenariusze, konspekty zajęć, wnioski z obserwacji, scenariusze, konspekty zajęć, 3. Prowadzenie dokumentacji świetlicowej. • opracowanie rocznego planów pracy świetlicy, Wrzesień 2012 plany pracy opiekuńczo - wychowawczej świetlicy szkolnej, 4. Doskonalenie warsztatu i metod pracy pedagogicznej • udział w kursach, warsztatach, konferencjach metodycznych itp., • opracowanie materiałów i pomocy dydaktycznych oraz dekoracji świetlicy; okres trwania stażu zaświadczenia zdjęcia dekoracji 5. Organizowanie imprez, uroczystości świetlicowych i szkolnych • organizacja powitania nowych wychowanków w świetlicy, • organizacja Dnia Pluszowego Misia, • współorganizacja „Nocy Andersena”, • współorganizacja obchodów Dnia Książki; październik 2012r listopad 2012r luty 2013r kwiecień 2013 zdjęcia z zajęć lub występów; scenariusze imprez, wpis do dziennika zajęć świetlicowych, zdjęcia na stronie internetowej 6. Zajęcia otwarte dla rodziców • zaproszenie rodziców na zajęcia, opracowanie pomocy dydaktycznych okres trwania stażu scenariusze zajęć, wpisy do dziennika zajęć 7. Uczestniczenie w pracach organów szkoły związanych z realizacją jej podstawowych funkcji i wynikających z nich zadań. • udział w Radach Pedagogicznych, • współpraca z Gronem Pedagogicznym, • współpraca z Radą Rodziców, • współpraca z samorządem szkolnym; okres trwania stażu wpis do księgi Protokołów Rady Pedagogicznej, materiały, opracowania, sprawozdania ze spotkań; 8. Samoocena własnej pracy • Ocena skuteczności własnych działań, w razie konieczności dokonywanie zmian w tych działaniach; okres trwania stażu notatki własne 9. Dokumentowanie i analizowanie realizacji Planu Rozwoju Zawodowego • kompletowanie, opracowanie, uporządkowanie materiałów, • gromadzenie świadectw, zaświadczeń, programów, scenariuszy, konspektów i notatek, • autoanaliza dotycząca stopnia realizacji Planu Rozwoju Zawodowego: wyłonienie zadań, które nie zostały zrealizowane lub uległy modyfikacji, • przygotowanie sprawozdań(rocznych oraz kończącego awans). okres trwania stażu teczka dorobku zawodowego (świadectwa, scenariusze, opisy, zaświadczenia, nagrania, zdjęcia), pisemne sprawozdanie z realizacji Planu Rozwoju Zawodowego § 7 ust. 2 pkt. 2 „Umiejętność uwzględniania w pracy potrzeb rozwojowych uczniów, problematyki środowiska lokalnego oraz współczesnych problemów społecznych i cywilizacyjnych.” Zadania Formy realizacji Termin Sposób dokumentowania 1. Poznanie sytuacji wychowanków. • zbieranie informacji według przygotowanych narzędzi(rozmowy indywidualne, ankiety dla rodziców), • systematyczny kontakt z wychowawcami klas, pedagogiem, psychologiem szkolnym; okres trwania stażu notatki własne, arkusze ankiet 2. Współpraca z rodzicami. • rozmowy indywidualne z rodzicami • uczestnictwo w uroczystościach o charakterze rodzinnym • organizowanie zajęć otwartych okres trwania stażu scenariusze zajęć, zdjęcia, zapisy w dzienniku 3. Współpraca ze środowiskiem lokalnym. • kontynuowanie współpracy ze Dzienny Ośrodek Rehabilitacyjno-Edukacyjno-Wychowawczy w Pszczynie oraz Specjalny Ośrodek Edukacyjno - Leczniczo – Rehabilitacyjny dla Dzieci Niewidomych i Niedowidzących w Rudołtowicach • przygotowanie i przeprowadzenie uroczystość świetlicowych okres trwania stażu zgodnie z harmonogramem imprez zdjęcia, scenariusze spotkań, wpis do dziennika zajęć świetlicowych, zdjęcia na stronie internetowej 4. Organizowanie konkursów wewnątrzszkolnych i międzyszkolnych • przygotowanie scenariuszy, dekoracji, • pełnienie roli współprowadzącej i współorganizatora okres trwania stażu zdjęcia, dyplomy, podziękowania 5. Promocja placówki. • przygotowanie do publikacji e zdjęć i tekstów na szkolnej stronie internetowej, okres trwania stażu, strona internetowa szkoły § 7 ust. 2 pkt. 3 „Umiejętność wykorzystywania w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej.” Zadania Formy realizacji Termin Sposób dokumentowania 1. Wykorzystanie technologii komputerowej w pracy pedagogicznej • opracowanie i wykonanie pomocy dydaktycznych, materiałów edukacyjnych, dokumentacji przy pomocy komputera, • opracowanie dokumentacji związanejz awansem zawodowym, okres trwania stażu plany pracy opiekuńczo-wychowawczej, scenariusze zajęć, karty pracy, wzory zaproszeń, dyplomów plan rozwoju zawodowego, sprawozdanie z realizacji stażu, itp., 2. Korzystanie z Internetu, publikacje w Internecie • korzystanie z informacji znajdujących się w portalach edukacyjnych, • pozyskiwanie bieżących materiałów metodycznych, • publikacje w Internecie planu rozwoju zawodowego, scenariuszy zajęć, konspektów, • publikacja w Internecie sprawozdania z realizacji planu rozwoju; okres trwania stażu październik 2012r okres trwania stażu maj 2015r spis stron internetowych zaświadczenie o publikacji 3. Wykorzystanie technologii komputerowej przez uczniów • zajęcia z dziećmi z wykorzystaniem komputera, • wykorzystanie na zajęciach multimedialnych programów edukacyjnych okres trwania stażu scenariusze zajęć, spis wykorzystanych prezentacji multimedialnych i gier edukacyjnych § 7 ust. 2 pkt. 4 „Umiejętność zastosowania wiedzy z zakresu psychologii, pedagogiki i dydaktyki oraz ogólnych zagadnień z zakresu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w rozwiązywaniu problemów związanych z zakresem realizowanych przez nauczyciela zadań.” Zadania Formy realizacji Termin Sposób dokumentowania 1. Aktualizacja wiedzy z zakresu psychologii, pedagogiki i dydaktyki na różnego rodzaju formach doskonalenia zawodowego • udział kursach, warsztatach itp. okres trwania stażu potwierdzenie udziału – zaświadczenia; 2. Samokształcenie – zapoznanie się z najnowszymi propozycjami wydawniczymi z w/w dziedzin. • zapoznanie z literaturą, okres trwania stażu spis literatury 4. Umiejętne stosowanie wiedzy do rozwiązywania bieżących problemów dydaktyczno – wychowawczych. • integrowanie grupy, zapobieganie agresji, rozwiązywanie konfliktów poprzez wprowadzanie metod aktywizujących okres trwania stażu scenariusze zajęć lub zapisy w dzienniku 3. Rozwijanie twórczych uzdolnień i zainteresowań dzieci. • prowadzenie zajęć rozwijających różne sfery artystycznej aktywności (plastyczne, muzyczne, taneczne, teatralne) okres trwania stażu scenariusze zajęć, zdjęcia, zapisy w dzienniku § 7 ust. 2 pkt. 5 „Umiejętność posługiwania się przepisami dotyczącymi systemu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w zakresie funkcjonowania szkoły, w której nauczyciel odbywał staż.” Zadania Formy realizacji Termin Sposób dokumentowania 1. Zapoznanie z obowiązującymi przepisami prawa oświatowego. • analiza przepisów prawa oświatowego dotyczących awansu zawodowego nauczycieli: - Karta Nauczyciela z dnia 26 stycznia 1982r., z późn.zm., - Rozporządzenie MENiS z 1 grudnia 2004r.w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli, - Rozporządzenie MEN z dnia 14 listopada 2007r. zmieniające rozporządzenie w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli, wrzesień 2012 oraz okres trwania stażu notatki własne 2. Pogłębianie organizacji, zadań i zasad funkcjonowania Szkoły • analiza dokumentacji Szkoły:Statut, regulaminy placówki • udział w radach pedagogicznych, szkoleniowych, konferencjach podejmujących w/w temat, okres trwania stażu stosowanie w pracy zasad wynikających z dokumentacji Szkoły. Wyświetleń: 4323
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |