Katalog

Renata Cis, 2012-09-27
Wałcz

Język polski, Scenariusze

Wybory miss piękności na idajskiej ziemi – „Która najpiękniejsza” W. Markowska

- n +

Wybory miss piękności na idajskiej ziemi – „Która najpiękniejsza” W. Markowska

Cel główny:
- analiza postępowania bohaterów

Cele operacyjne:
Uczeń:
- poznaje historię życia Parysa;
- analizuje motywy decyzji bohatera;
- identyfikuje się z bohaterami mitu;
- umie podjąć decyzję wcielając się w Parysa;
- nazywa intencje postępowania bohaterek (Eris, Hery, Ateny i Afrodyty);
- redaguje wywiad z bohaterem mitu.

Metoda pracy:
- drama

Forma pracy:
- indywidualna, grupowa.

Środki dydaktyczne:
- ksero drzewka decyzyjnego, tekst mitu.

Czas trwania zajęć: 2 x 45 min.

Faza wstępna:

1.Sprawy organizacyjne.
2.Uczniowie siadają na wcześniej przygotowanych w kręgu krzesłach.
3.Ćwiczenie relaksacyjno – integrujące („ Człowiek do człowieka” – ćwiczenie polega na dobraniu się parami, stanięciu naprzeciw siebie i wykonywaniu poleceń nauczyciela. Nauczyciel wskazuje na części ciała, których mają dotykać np. prawa ręka do prawej ręki, lewe kolano do lewego kolana itp. Na polecenie „Człowiek do człowieka” uczniowie zmieniają pary i ponownie wykonują ćwiczenie.

Faza realizacyjna:

1.Nauczyciel pyta: Jakimi cechami powinna charakteryzować się kobieta, która waszym zdaniem zasługuje na tytuł Miss Świata.
2.Podanie tematu lekcji.
3.Uczniowie (po przeczytaniu mitu w domu) opowiadają historię Parysa, w taki sposób by każdy uczeń ułożył choć jedno zdanie.
4.Podział klasy na grupy. Uczniowie odliczają od 1 do 5 – dobierają się w grupy.
5.Grupy redagują relacje o wydarzeniach z mitu z punktu widzenia różnych bohaterów. Nauczyciel przydziela postacie: Eris, Hera, Atena, Afrodyta, Parys.
6.Prezentacja prac grup.
7.Praca indywidualna – Rozważcie, jak trudny był wybór, przed którym stanął Parys. W tym celu uzupełnijcie schemat drzewka zapisując:
- na pniu – w jakiej sytuacji znalazł się bohater
- na niższych gałęziach – możliwe rozwiązania
- obok wyższych gałęzi – osobno pozytywne i negatywne skutki poszczególnych rozwiązań
- w koronie – jaki miał cel i jakimi wartościami kierował się bohater dokonując wyboru
8.Odczytanie celów i wartości wynikających z drzewka decyzyjnego.

Faza końcowa:

1.Uczniowie w pozie pokazują wybranego bohatera mitu.
Nauczyciel wybranym uczniom zadaje pytania:
- Kim jesteś?
- Co robisz?
- Co czujesz?
Wyświetleń: 1006


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.