Katalog Natalia Rogowska, 2012-10-01 Grajewo Język niemiecki, Plany rozwoju zawodowego Plan rozwoju zawodowegoPlan rozwoju zawodowego nauczyciela stażysty na stopień nauczyciela kontraktowego Nauczyciel stażysta: Natalia Rogowska nauczyciel języka niemieckiego Miejsce pracy: Gimnazjum im. Adama Mickiewicza w Stawiskach Dyrektor placówki: Katarzyna Halina Nowak Opiekun stażu: Monika Cedrowska Data rozpoczęcia stażu: 01.09.2012r. Data zakończenia stażu: 31.05.2013r. Podstawa prawna: • Ustawa z dnia 7 września 1991 roku o systemie oświaty (Dz.U. 1991 Nr 95 poz. 425 z późn.zm.) • Ustawa z dnia 26 stycznia 1982 r - Karta Nauczyciela (Dz.U. 1982 Nr 3 poz. 19 z późn.zm.) • Rozporządzenie Ministra Edukacji i Sportu z dnia 1 grudnia 2004 roku w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (Dz.U. 2004 Nr 260 poz. 2593 z późn.zm.) Plan Rozwoju Zawodowego jest zgodny z: • Misją Gimnazjum im. Adama Mickiewicza w Stawiskach • Wizją Gimnazjum im. Adama Mickiewicza w Stawiskach • Koncepcją pracy szkoły • Statutem Gimnazjum im. Adama Mickiewicza w Stawiskach • Szkolnym Programem Wychowawczym • Programem Profilaktyki Szkoły • Zasadami Oceniania Cel główny: • uzyskanie stopnia awansu zawodowego nauczyciela kontraktowego Cele szczegółowe: 1. Poznanie organizacji, zadań i zasad funkcjonowania szkoły. 2. Poznanie dokumentacji obowiązującej w szkole oraz sposobów jej prowadzenia. 3. Poznanie przepisów dotyczących zapewnienia podopiecznym bezpiecznych i higienicznych warunków pracy. 4. Uczestniczenie w zajęciach prowadzonych przez opiekuna stażu lub innych nauczycieli i omówienie tych zajęć z prowadzącym. 5. Prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu i omówienie ich. 6. Uczestniczenie w formach doskonalenia zawodowego. § 6 ust. 2 pkt 1 Znajomość organizacji, zadań i zasad funkcjonowania szkoły, w której nauczyciel odbywa staż Zadania Formy realizacji Dowody realizacji Termin realizacji Zapoznanie się z procedurą awansu zawodowego - Analiza przepisów prawnych dotyczących awansu zawodowego tj. *Karta Nauczyciela *Ustawa o systemie światy *Rozporządzenie MENiS z dnia 01.12.2004r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (Dz.U. 2004 Nr 260 poz.2593 z póź.zm) - krótkie notatki z przepisów; - napisanie planu rozwoju zawodowego; Wrzesień 2012 Nawiązanie współpracy z opiekunem stażu - Omówienie aktów prawnych dotyczących awansu zawodowego; - określenie formy współpracy (podpisanie kontraktu); - ustalenie harmonogramu i tematyki spotkań z opiekunem stażu; - zatwierdzony plan rozwoju zawodowego; - kontrakt; - harmonogram i tematyka spotkań z opiekunem stażu; Wrzesień 2012 Poznanie organizacji i zasad funkcjonowania szkoły - Analiza dokumentacji obowiązującej w szkole (Statut Gimnazjum, Zasady Oceniania, Szkolny Program Wychowawczy, Program Profilaktyki Szkoły, Regulaminy, procedury); - Prowadzenie dzienników lekcyjnych; - Udział w zebraniach Rady Pedagogicznej; - zapis w dokumentacji przebiegu stażu; - zapisy w dzienniku lekcyjnym; - lista obecności na posiedzeniach Rady Pedagogicznej; Cały okres stażu Poznanie przepisów prawa dotyczących zasad bezpiecznego i higienicznego przebywania i pracy na terenie szkoły - Analiza regulaminu BHP i p/poż. - Udział w szkoleniu BHP i p/poż. - notatki własne; - zaświadczenie Wrzesień 2012 cały okres stażu Zapoznanie się ze sposobami prowadzenia obowiązującej w szkole dokumentacji - Zapoznanie się z przedmiotowym planem wynikowym; - Sporządzenie własnych planów pracy; - Opracowywanie konspektów i scenariuszy zajęć lekcyjnych; - dokumentacja nauczania; - konspekty i scenariusze zajęć lekcyjnych; Cały okres stażu Współpraca z Samorządem Uczniowskim - Współorganizowanie dyskotek, imprez oraz uroczystości szkolnych; - notatki własne; - lista obecności; Cały okres stażu Dokumentacja realizacji planu rozwoju zawodowego - Gromadzenie dokumentów dotyczących realizowanego planu rozwoju zawodowego; - zaświadczenia; - sprawozdania; -scenariusze i konspekty; - notatki; Cały okres stażu Przygotowanie projektu sprawozdania - Opis realizacji sporządzonego planu rozwoju zawodowego; - sprawozdanie z realizacji planu rozwoju zawodowego; Maj 2012 § 6 ust. 2 pkt 2 Umiejętność prowadzenia zajęć w sposób zapewniający właściwą realizację statutowych zadań szkoły Zadania Formy realizacji Dowody realizacji Termin realizacji Poznanie zasad konstruowania planów pracy - Opracowanie planów pracy z uwzględnieniem treści ustalonych w Szkolnym Programie Wychowawczym i Programie Profilaktyki Szkoły; - plany pracy nauczyciela stażysty; Cały okres stażu Poznanie prawidłowego konstruowania scenariuszy zajęć - Przygotowanie i analiza scenariuszy prowadzonych zajęć z opiekunem stażu; - zgromadzone scenariusze; Cały okres stażu Wzbogacanie własnego warsztatu pracy - uczestniczenie w różnych formach doskonalenia zawodowego m.in.: w kursach, warsztatach, szkoleniach; - zaświadczenia Cały okres stażu Wykorzystanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej - Tworzenie i opracowywanie dokumentacji związanej ze stażem; - Korzystanie z nowoczesnych programów komputerowych: plany pracy, scenariusze zajęć, uroczystości, imprezy okolicznościowe, konkursy, sprawozdania, ogłoszenia; - Konstruowanie testów, kart pracy; - Śledzenie informacji dotyczących aktualizacji prawa oświatowego; - scenariusze zajęć, imprez okolicznościowych, uroczystości szkolnych; - karty pracy, testy; - pomoce dydaktyczne; Cały okres stażu Poszerzanie wiedzy w zakresie nowoczesnych metod nauczania i wychowania - Czytanie pozycji książkowych i artykułów dotyczących metodyki nauczania języka obcego oraz pedagogiki i psychologii; - recenzje przeczytanych książek, artykułów; Cały okres stażu Współpraca z zespołem przedmiotowym - Aktywne uczestnictwo w Zespole Języków Obcych; - notatki własne; - poświadczenie lidera zespołu; Cały okres stażu Dzielenie się posiadaną wiedzą z innymi nauczycielami - Publikacja planu rozwoju zawodowego w Internecie; - Przekazanie wiedzy zdobytej na warsztatach Nauczycielom Zespołu Języków Obcych; - portale internetowe; - plan dostępny w dokumentacji szkoły; - poświadczenie lidera zespołu; Cały okres stażu § 6 ust. 2 pkt 3 Znajomość środowiska dzieci, ich problemów oraz umiejętność współpracy ze środowiskiem uczniów Zadania Formy realizacji Dowody realizacji Termin realizacji Zapoznanie się ze sposobami gromadzenia informacji o środowisku uczniów - Współpraca z pedagogiem szkolnym i innymi wychowawcami; - notatki; - arkusze obserwacji; Cały okres stażu Aktywna realizacja zadań wychowawczych - Współpraca z pedagogiem szkolnym poradnią Psychologiczno – Pedagogiczną oraz policją; - Realizacja zadań ujętych w Szkolnym Programie Wychowawczym i Programie Profilaktyki Szkoły; - notatki; - arkusze obserwacji; Cały okres stażu Motywowanie i wspieranie rozwoju uczniów - Organizowanie dodatkowych zajęć pozalekcyjnych zależnie od potrzeb i możliwości młodzieży i nauczyciela; - Udział w przygotowywaniu uczniów do konkursów przedmiotowych; - opracowany plan pracy; - wyniki uczniów; Cały okres stażu Organizacja i udział w uroczystościach, wycieczkach oraz imprezach szkolnych - Włączenie się do organizacji imprez okolicznościowych w szkole; - Uczestnictwo w wycieczkach szkolnych; - przygotowywanie uczniów do konkursów przedmiotowych; - potwierdzenie nauczyciela współpracującego; - notatki i spostrzeżenia; Cały okres stażu § 6 ust. 2 pkt 4 Umiejętność omawiania prowadzonych i obserwowanych zajęć Zadania Formy realizacji Dowody realizacji Termin realizacji Prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu, nauczycieli i dyrekcji szkoły - Przygotowanie scenariuszy zajęć; - Prowadzenie zajęć w obecności dyrekcji szkoły lub opiekuna stażu; - Omawianie zajęć; - scenariusze zajęć; - notatki z omówionych zajęć; Cały okres stażu Obserwacja zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu lub innych nauczycieli - Obserwowanie i omawianie zajęć prowadzonych przez opiekuna lub innych nauczycieli; - scenariusz zajęć; - notatki własne; - wnioski z obserwacji; Cały okres stażu Stawiski, dn. ............................................ ............................................................ (podpis nauczyciela stażysty) ................................................................ (podpis dyrektora szkoly) Wyświetleń: 1007
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |