![]() |
![]() |
Katalog Justyna Krukowska, 2012-10-10 Lublin Pedagogika, Plany rozwoju zawodowego Plan rozwoju zawodowego nauczyciela mianowanegoCały plan należy wykonać w tabeli, odpowiednio: Lp., Zadania rozwojowe, Formy realizacji, Termin, Dokumentowanie efektów. § 8 ust. 2 pkt. 1 Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły. Lp. Zadania rozwojowe Formy realizacji Termin Dokumentowanie efektów 1. Kształtowanie postaw etycznych wśród wychowanków. Spotkania na temat uzależnień. Warsztaty z terapeutami z poradni przeciwuzależnień Kształtowanie wartości uniwersalnych: szacunek, godność, patriotyzm/ Czas trwania stażu. Zaświadczenia. Konspekty zajęć Wpisy w księdze protokołów. Plan, sprawozdania z pracy. 2. Budzenie aktywności kulturalnej wśród wychowanków poprzez udział w różnych formach kultury. Organizowanie wyjść dydaktyczno – wychowawczych do kina, muzeum, teatru. Organizowanie wycieczek krajoznawczych dla wychowanków Czas trwania stażu Karty wycieczek 3. Praca z uczniem zdolnym. Efektywna praca z uczniem mającym zalecenia lub orzeczenia z PPPP. Rozwijanie zainteresowań wychowanków poprzez wdrażanie i aktualizację autorskiego programu wzbogacanie wiedzy dotyczącej efektywnej nauki Opracowanie wspólnie z wychowawcami kart diagnostycznych, zawierających zakres dostosowań dla poszczególnych wychowanków mających trudności w uczeniu się, Stosowanie różnorodnych metod pracy. Uatrakcyjnienie i wzbogacenie zajęć poprzez stosowanie różnych metod pracy. Współpraca z rodzicami wychowanków, zwracanie uwagi na specyficzne trudności w uczeniu się, trudności wychowawcze. Czas trwania stażu. Zgodnie z harmonogramem zebrań rodziców, indywidualne konsultacje. Gromadzenie dokumentów. §8 ust. 2 pkt 2 Wykorzystanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej Lp. Zadania rozwojowe Formy realizacji Termin Dokumentowanie efektów 1. Wykorzystanie umiejętności stosowania technologii komputerowej i informatycznej w pracy nauczyciela - wychowawcy. Opracowywanie dokumentów, przygotowanie prezentacji multimedialnych. Zamieszczanie na stronie internetowej placówki informacji na temat imprez i uroczystości organizowanych na terenie placówki. Wykonywanie dyplomów, zaproszeń oraz elementów dekoracyjnych, Gromadzenie materiałów z Internetu przydatnych w pracy wychowawczej. Motywowanie wychowanków do korzystania z programów multimedialnych. Przeprowadzenie cyklu zajęć w pracowni komputerowej dla pierwszoklasistów. Czas trwania stażu. Przykładowe dokumenty i pomoce dydaktyczne wykonane technologią komputerową. Zaświadczenie administratora szkolnej pracowni komputerowej, scenariusze zajęć. §8 ust. 2 pkt 3 Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć Lp. Zadania rozwojowe Formy realizacji Termin Dokumentowanie efektów 1. Prowadzenie zajęć dla zainteresowanych nauczycieli. Opracowanie konspektów zajęć, udostępnianie własnych pomocy dydaktycznych oraz materiałów szkoleniowych ze szkoleń z innymi nauczycielami – wychowawcami. Czas trwania stażu. Konspekty zajęć. Stworzenie banku scenariuszy zajęć. 2. Opublikowanie w portalu internetowym „planu rozwoju zawodowego". Przygotowanie planu i przesłanie na strony internetowe. XI 2012 rok. Publikacja w Internecie. 3. Przygotowanie rady szkoleniowej w oparciu o materiały i wiadomości zdobyte podczas uczestniczenia w różnych formach doskonalenia zawodowego. Przygotowanie materiałów oraz referatu. IV. 2014rok Protokół Rady Wychowawczej, referat §8 ust. 2 pkt 4 lit. a Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich” Lp. Zadania rozwojowe Formy realizacji Termin Dokumentowanie efektów 1. Opracowanie i koordynowanie działań związanych z wdrożeniem autorskiego programu „Start w dorosłe i samodzielne życie”. Spotkania uczestników programu. Opracowywanie problemu priorytetowego oraz przygotowywanie zakresu działań. Praca podczas zajęć wychowawczych, Metoda dyskusji, praktycznego działania, Włączanie do współpracy innych nauczycieli – wychowawców Ewaluacja. Czas trwania stażu. Ewaluacja programu i zamieszczanie informacji na stronie internetowej placówki. §8 ust. 2 pkt 4 lit. c Poszerzanie zakresu działań szkoły, a w szczególności działań szkoły dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych” Lp. Zadania rozwojowe Formy realizacji Termin Dokumentowanie efektów 1. Wzbogacanie oferty działań dydaktyczno- wychowawczych szkoły współpraca z lokalnymi ośrodkami kultury ( kino, muzeum, filharmonia, teatr ) Czas trwania stażu. Karta wycieczek, zdjęcia 2. Podejmowanie działań mających na celu promowanie szkoły w środowisku lokalnym Przygotowanie imprezy plenerowej. Zorganizowanie festynu integracyjnego „Bądź bezpieczny i zdrowy”. Współpraca z innymi nauczycielami przy organizowaniu uroczystości o charakterze środowiskowym. Przygotowanie wychowanków do występów z okazji różnych uroczystości obchodzonych w szkole. VI 2013 Zdjęcia, publikacje na stronach internetowych placówki. 3. Organizowanie konkursu międzyinternackiego. Opracowanie regulaminu konkursu oraz przygotowanie kolejnych edycji IV.2014 IV 2015 Zdjęcia, publikacje na stronie internetowej placówki, podziękowania. 4. Udział w akcjach charytatywnych Przeprowadzenie zbiórki nakrętek, baterii, itp. Cały okres stażu Potwierdzenie udziału w akcjach charytatywnych. §8 ust. 2 pkt 4 lit. e Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami Lp. Zadania rozwojowe Formy realizacji Termin Dokumentowanie efektów 1. Współpraca z organizacjami, instytucjami oraz innymi podmiotami działającymi na rzecz dziecka i edukacji w środowisku lokalnym Współpraca z Policją (prelekcje, pogadanki) Współpraca z instytucjami udzielającymi pomocy osobom jej potrzebującym (MOPR, MOPS) Współpraca z pedagogiem szkolnym Współpraca z psychologiem Współpraca z pracownikami Wojewódzkiego Pogotowia Ratunkowego (spotkania z ratownikami dotyczące profilaktyki zdrowia, udzielania pierwszej pomocy przedmedycznej Czas trwania stażu. Wpisy w dzienniku, zdjęcia 2. Realizowanie zadań opiekuńczo – wychowawczych nauczyciela – wychowawcy w celu integracji grupy internackiej, rozwoju i zapobiegania patologiom. . Rozpoznawanie trudnej sytuacji wychowanków (kontakty z rodzicami, pedagogiem). Zapoznanie się z opinią poradni, zapoznanie się z sytuacją rodzinną ucznia, wyznaczenie celu działań, podjęcie działań w celu rozwiązania problemu.. Cały okres stażu Wpisy w dzienniku. §8 ust. 2 pkt 5 Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych, z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony Lp. Zadania rozwojowe Formy realizacji Termin Dokumentowanie efektów 1. Przeanalizowanie i opisanie przypadków rozpoznania i rozwiązania problemów wychowawczych Zapoznanie się z opinią poradni, zapoznanie się z sytuacją rodzinną ucznia, wyznaczenie celu działań, podjęcie działań w celu rozwiązania problemu. Współpraca z rodzicami. Rozpoznawanie trudnej sytuacji wychowanków (kontakty z rodzicami, pedagogiem). Pomoc koleżeńska. Wywiad środowiskowy Ustalenie metod pracy i form pomocy. Analiza efektów podjętych działań. Czas trwania stażu. Opis i analiza przypadku. Wyświetleń: 954
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |