![]() |
![]() |
Katalog Sylwia Glijer, 2012-10-29 Tarnobrzeg Zajęcia zintegrowane, Plany rozwoju zawodowego PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO, UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ ZAWODOWY NAUCZYCIELA MIANOWANEGOPLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO, UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ ZAWODOWY NAUCZYCIELA MIANOWANEGO Imię i nazwisko: mgr …………….. Miejsce pracy: Szkoła Podstawowa w …………. Imię i nazwisko dyrektora: mgr ……………… Imię i nazwisko opiekuna stażu: mgr ……………. Okres stażu: 2 lata i 9 miesięcy Data rozpoczęcia stażu: 01.09.2012 r. Planowana data zakończenia stażu: 31.05.2015r. Cel podstawowy podejmowanego stażu: uzyskanie w wyniku postępowania kwalifikacyjnego stopnia awansu zawodowego nauczyciela mianowanego. § 7 ust. 2 pkt 1 Umiejętność organizacji i doskonalenia warsztatu pracy, dokonywania ewaluacji własnych działań,a także oceniania ich skuteczności i dokonywania zmian w tych działaniach 1.Poznanie procedury awansu zawodowego. Analiza przepisów prawa oświatowego dotyczących awansu zawodowego. Złożenie wniosku o rozpoczęcie stażu. Sporządzenie planu rozwoju zawodowego. Wrzesień 2012 2.Współpraca z opiekunem stażu. Rozmowa z opiekunem stażu, zawarcie kontraktu określającego przejrzyste warunki współpracy. Ustalenie terminów spotkań z opiekunem. Wrzesień 2012 3.Obserwacja zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu i innych nauczycieli. Obserwacja zajęć według wcześniej opracowanych narzędzi i omówienie zajęć. Cały okres stażu 4.Prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu i dyrektora szkoły. Opracowanie scenariuszy zajęć edukacyjnych, konsultacja z opiekunem stażu, ocena i analiza słabych i mocnych stron przeprowadzonych zajęć. Cały okres stażu 5.Dokumentowanie realizacji planu rozwoju zawodowego. Gromadzenie dokumentacji, zaświadczeń, potwierdzeń, scenariuszy lekcji, kart hospitacyjnych. Cały okres stażu 6.Poszerzenie wiedzy i umiejętności w procesie aktywnego udziału w wewnątrzszkolnym i zewnętrznym doskonaleniu zawodowym. Aktywny udział w tworzeniu dokumentów szkolnych, udział w szkoleniowych Radach Pedagogicznych, w różnych formach doskonalenia zawodowego z zakresu metodyki i problematyki wychowawczej uczniów. Cały okres stażu 7.Prowadzenie dokumentacji szkolnej, dzienniki zajęć. Dokonywanie wpisów do dzienników lekcyjnych i pozalekcyjnych. Opracowywanie planów pracy, rozkładów materiału. Prowadzenie kart obserwacji dzieci. Cały okres stażu 8.Doskonalenie i rozbudowa własnego warsztatu pracy. Samodzielne pogłębianie wiedzy poprzez czytanie literatury i czasopism psychologiczno – pedagogicznych. Przygotowanie pomocy dydaktycznych dla uczniów, dyplomów, zaproszeń itp. Tworzenie kroniki szkolnej. Cały okres stażu 9.Udział w życiu kulturalnym szkoły. Aktywny udział w uroczystościach i imprezach szkolnych i pozaszkolnych. Przygotowywanie dekoracji i gazetek ściennych. Cały okres stażu 10.Pełnienie dodatkowych funkcji w szkole, podejmowanie dodatkowych zadań. Zgodnie z potrzebami szkoły i prowadzonymi w szkole projektami. Cały okres stażu 11.Sporządzenie sprawozdania z przebiegu stażu. Przygotowanie sprawozdania opisującego przebieg oraz stopień realizacji przyjętego planu rozwoju z uwzględnieniem zmian i modyfikacji. Maj 2015 12.Złożenie wniosku o podjęcie postępowania kwalifikacyjnego na stopień nauczyciela mianowanego wraz z wymaganą dokumentacją. Sporządzenie wniosku i przygotowanie dokumentacji. Maj 2015 §7.2 pkt 2 Umiejętność uwzględniania w pracy potrzeb rozwojowych uczniów, problematyki środowiska lokalnego oraz współczesnych problemów społecznych i cywilizacyjnych. 13.Rozpoznawanie potrzeb rozwojowych i sytuacji rodzinnej uczniów, współpraca z rodzicami. Zapoznanie z orzeczeniami i opiniami Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej. Kontakty z rodzicami ( indywidualne, zebrania klasowe, współpraca z trójką klasową, współpraca ze szkolną Radą Rodziców). Konsultacje z innymi nauczycielami. Obserwacja uczniów w sytuacjach szkolnych i pozaszkolnych, indywidualne rozmowy z uczniem. Włączanie rodziców do organizowania i współuczestnictwa w uroczystościach szkolnych. Cały okres stażu 14.Uwzględnienie potrzeb rozwojowych uczniów i problematyki środowiska lokalnego w swojej pracy. Prowadzenie kół zainteresowań dla uczniów chętnych. Konsultacje dla uczniów z trudnościami w nauce. Przygotowywanie uczniów do różnorodnych konkursów. Organizowanie uroczystości klasowych. Przygotowywanie uroczystości szkolnych wynikających z kalendarza imprez, dyskotek, ognisk, wspólnych wyjazdów i wyjść. Cały okres stażu 15.Uwzględnienie w swojej pracy współczesnych problemów społecznych i cywilizacyjnych. Realizowanie zadań wychowawczych w pracy z uczniami zgodnie ze szkolnym programem wychowawczym. Realizowanie zadań wychowawczych zgodnie ze szkolnym programem profilaktyki. Udział w akcjach Sprzątanie Świata, Dzień Ziemi itp. Podejmowanie współpracy z instytucjami wspierającymi szkołę. Cały okres stażu § 7 ust. 2 pkt 3 Umiejętność wykorzystywania w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej 16.Wykorzystanie technologii komputerowej w pracy pedagogicznej. Przygotowywanie potrzebnych dokumentów, np.: planu rozwoju zawodowego, sprawozdań, wniosków, konspektów zajęć, rozkładów materiału, planów pracy, itd. Przygotowanie materiałów dydaktycznych (pomocy), dyplomów, ogłoszeń, zaproszeń itp. Korzystanie z komputerowych programów edukacyjnych dla dzieci. Pomoc w redagowaniu strony internetowej szkoły. Tworzenie cyfrowego reportażu fotograficznego z życia szkoły. Cały okres stażu 17.Doskonalenie umiejętności wykorzystania technologii komputerowej i informacyjnej w pracy nauczyciela. Wykorzystywanie portali edukacyjnych w samokształceniu i doskonaleniu pracy własnej. Nabywanie i doskonalenie umiejętności obsługi komputera. Konsultacje z nauczycielem informatyki. Cały okres stażu 18.Publikacje w Internecie Umieszczenie w Internecie publikacji dotyczących pracy zawodowej – planu rozwoju zawodowego. Październik 2012 § 7.2 pkt 4 Umiejętność zastosowania wiedzy z zakresu psychologii, pedagogiki i dydaktyki oraz ogólnych zagadnień w zakresie oświaty, pomocy społecznej realizowanych zadań przez nauczyciela. 19.Rozwijanie własnych kompetencji pedagogicznych. Samodzielne studiowanie fachowej literatury. Udział w różnych formach doskonalenia zawodowego, kursach, warsztatach, szkoleniach służących poszerzeniu wiedzy z zakresu psychologii, pedagogiki, czy też umiejętności wychowawczych. Korzystanie ze zbiorów biblioteki szkolnej, pedagogicznej. Cały okres stażu 20.Wdrażanie zdobytej wiedzy do rozwiązywania problemów edukacyjnych i wychowawczych Pedagogizacja rodziców. Przeciwdziałanie konfliktom, integrowanie grupy. Rozmowy wychowawcze z uczniami. Indywidualizacja pracy uczniów, dobieranie form i metod w zależności od potrzeb ucznia. Stosowanie metod aktywizujących uczniów. Wymiana spostrzeżeń, uwag w formie dyskusji podczas zebrań RP. Bieżące rozwiązywanie problemów wychowawczych i dydaktycznych. Cały okres stażu § 7 ust. 2 pkt 5 Umiejętność posługiwania się przepisami dotyczącymi systemu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w zakresie funkcjonowania szkoły, w której nauczyciel odbywa staż.aż. 21.Poznawanie i aktualizowanie wiedzy z zakresu przepisów prawnych dotyczących systemu oświaty. Analiza podstawowych aktów prawnych, śledzenie na bieżąco wszelkich zmian w przepisach. Zgromadzenie podstawowych aktów prawnych. Cały okres stażu 22.Dalsze poznawanie zasad organizacji, zadań i zasad funkcjonowania szkoły. Analiza przepisów związanych z funkcjonowaniem szkoły, dokumentów prawa wewnątrzszkolnego i dokumentacji szkolnej. Udział w Radach Pedagogicznych poświęconych tworzeniu i modyfikowaniu dokumentów szkolnych. Cały okres stażu Zatwierdzam do realizacji: Wyświetleń: 1049
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |