Katalog Katarzyna Bańkowska, 2012-11-19 Łódź Matematyka, Scenariusze Scenariusz zajęc wyrównawczych dla uczniów klasy drugiejScenariusz zajęć wyrównawczych dla uczniów klasy drugiej Temat: Oś liczbowa. Prawidłowe umiejscowienie liczb na osi liczbowej. Ćwiczenia w dodawaniu i odejmowaniu liczb. Cele zajęć: •Doskonalenie liczenia na konkretach, •Porównywanie liczb, •Doskonalenie umiejętności dodawania i odejmowania liczb, •Ćwiczenia grafomotoryczne. Metody: •Gier i zabaw, •Ćwiczenie praktyczne. Pomoce: •Kubki i liczmany, oś liczbowa, kartoniki z liczbami od 0 do 20, karty do gry, mata matematyczna, karta pracy. Przebieg zajęć: 1.Ćwiczenie „Ruchy naprzemienne”. Dzieci dotykają na przemian prawą ręką uniesionego lewego kolana i lewą ręką prawego kolana. W drugiej części ćwiczenia uczniowie dotykają na zmianę kolan łokciami. 2.Segregowanie i przeliczanie elementów. Każdy uczeń otrzymuje dwa kubeczki i komplet 20 liczmanów w dwóch rodzajach. Zadaniem ucznia jest posegregowanie liczmanów na dwie grupy, uzasadnieniu kryterium podziału, przeliczeniu elementów, porównaniu liczebności zbiorów i umieszczeniu liczmanów w dwóch kubkach. 3.Zgadywanka. Dzieci siedzą na dywanie. Przed nimi znajduje się oś liczbowa z podziałką od 0 do 20. Każde dziecko losuje kartonik z liczbą. Pozostałe dzieci za pomocą zdań: „ To jest 5” próbują odgadnąć jaka to liczba. Uczeń, który zna liczbę pomaga pozostałym odpowiadając: „za dużo”, „za mało”, aż do momentu kiedy zostanie podana prawidłowa liczba. Odgadniętą liczbę uczeń umieszcza na osi liczbowej. 4.Zabawa ruchowa „Skacz po kolei”. Uczniowie przeskakują po kolei po polach z liczbami od 0 do 12 na macie matematycznej. Wygrywa osoba, która wykona zadanie w najkrótszym czasie. 5.Zabawa „Podaj sumę”. Uczniowie grają w parach. Karty do gry tasujemy, dzielimy na dwie części i układamy koszulkami do góry. Każdy uczeń ze swej części odkrywa po jednej karcie. Kto pierwszy poda wynik- sumę wartości obu kart – zabiera odkrytą parę. Na końcu zabawy uczniowie podają liczbę zebranych kart. 6.Zabawa „ Podaj różnicę”. Zasady gry jw., z tą różnicą, że uczniowie zamiast dodawać – odejmują. 7.Zabawa w echo. Nauczyciel wypowiada ciągi liczb, początkowo 3 i 4 elementowe, potem zwiększa ich liczbę. Uczniowie zapamiętują i powtarzają zapamiętane ciągi liczb. 8.Kolorowanka. Uczniowie kolorują rysunek według kodu. Wyświetleń: 3033
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |