Katalog

Katarzyna Bańkowska, 2012-11-19
Łódź

Matematyka, Scenariusze

Scenariusz zajęc wyrównawczych dla uczniów klasy drugiej

- n +

Scenariusz zajęć wyrównawczych
dla uczniów klasy drugiej

Temat: Oś liczbowa. Prawidłowe umiejscowienie liczb na osi liczbowej. Ćwiczenia w dodawaniu i odejmowaniu liczb.

Cele zajęć:
•Doskonalenie liczenia na konkretach,
•Porównywanie liczb,
•Doskonalenie umiejętności dodawania i odejmowania liczb,
•Ćwiczenia grafomotoryczne.

Metody:
•Gier i zabaw,
•Ćwiczenie praktyczne.

Pomoce:
•Kubki i liczmany, oś liczbowa, kartoniki z liczbami od 0 do 20, karty do gry, mata matematyczna, karta pracy.

Przebieg zajęć:

1.Ćwiczenie „Ruchy naprzemienne”.
Dzieci dotykają na przemian prawą ręką uniesionego lewego kolana i lewą ręką prawego kolana. W drugiej części ćwiczenia uczniowie dotykają na zmianę kolan łokciami.

2.Segregowanie i przeliczanie elementów.
Każdy uczeń otrzymuje dwa kubeczki i komplet 20 liczmanów w dwóch rodzajach. Zadaniem ucznia jest posegregowanie liczmanów na dwie grupy, uzasadnieniu kryterium podziału, przeliczeniu elementów, porównaniu liczebności zbiorów i umieszczeniu liczmanów w dwóch kubkach.

3.Zgadywanka.
Dzieci siedzą na dywanie. Przed nimi znajduje się oś liczbowa z podziałką od 0 do 20. Każde dziecko losuje kartonik z liczbą. Pozostałe dzieci za pomocą zdań: „ To jest 5” próbują odgadnąć jaka to liczba. Uczeń, który zna liczbę pomaga pozostałym odpowiadając: „za dużo”, „za mało”, aż do momentu kiedy zostanie podana prawidłowa liczba. Odgadniętą liczbę uczeń umieszcza na osi liczbowej.

4.Zabawa ruchowa „Skacz po kolei”.
Uczniowie przeskakują po kolei po polach z liczbami od 0 do 12 na macie matematycznej.
Wygrywa osoba, która wykona zadanie w najkrótszym czasie.

5.Zabawa „Podaj sumę”.
Uczniowie grają w parach. Karty do gry tasujemy, dzielimy na dwie części i układamy koszulkami do góry. Każdy uczeń ze swej części odkrywa po jednej karcie. Kto pierwszy poda wynik- sumę wartości obu kart – zabiera odkrytą parę. Na końcu zabawy uczniowie podają liczbę zebranych kart.

6.Zabawa „ Podaj różnicę”.
Zasady gry jw., z tą różnicą, że uczniowie zamiast dodawać – odejmują.

7.Zabawa w echo.
Nauczyciel wypowiada ciągi liczb, początkowo 3 i 4 elementowe, potem zwiększa ich liczbę. Uczniowie zapamiętują i powtarzają zapamiętane ciągi liczb.

8.Kolorowanka.
Uczniowie kolorują rysunek według kodu.
Wyświetleń: 3033


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.