Katalog AGNIESZKA TYRKA, 2013-01-02 Tomaszów lubelski Pedagogika, Plany rozwoju zawodowego PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO DYPLOMOWANIEPLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO mgr Agnieszki Tyrki nauczyciela-bibliotekarza Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego im. Janusza Korczaka w Tomaszowie Lubelskim ubiegającej się o status zawodowy nauczyciela dyplomowanego realizowany od 01.09.2012 r. do 31.05.2015 r. Opracowany na podstawie Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 1 grudnia 2004r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli Na podstawie art. 9g ust.10 ustawy z dnia 26 stycznia 1982 – Karta Nauczyciela ( Dz. U. z 2003r. Nr118, poz.1112, z późn, zm. 2) Data rozpoczęcia stażu: 01 września 2012r. Okres stażu: 2 lata i 9 miesięcy Data ukończenia stażu: 31 maja 2015r. Posiadane kwalifikacje: 1. Policealne Studium Zawodowe o specjalności hotelarstwo. 2. Studia licencjackie na kierunku Pedagogika Przedszkolna i Wczesnoszkolna na UMCS w Lublinie. 3. Wyższe studia magisterskie na kierunku Pedagogika na UMCS w Lublinie. 4. Studia podyplomowe Edukacja i Potrzeby Rewalidacyjne Osób z Niepełnosprawnością Intelektualną na Uniwersytecie Rzeszowskim 5. Kurs kwalifikacyjny z zakresu bibliotekoznawstwa w Podkarpackim Centrum Edukacji Nauczycieli w Rzeszowie. 6. Studia podyplomowe na kierunku Bibliotekoznawstwo z technologiami informacyjnymi na Wyższej Szkole Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie. 7. Kursy doskonalące. 8. Warsztaty, konferencje, spotkania metodyczne Lp. Wymagania kwalifikacyjne zgodne z MENiS z dnia 1 grudnia 2004r. Zadania Formy realizacji Termin Dowody realizacji, uwagi 1. 2. 3. 4. 5. 6. 7. § 8 ust. 2 pkt 1 Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły, a w przypadku nauczycieli, o których mowa w art. 9e ust. 1-3 Karty Nauczyciela- uzyskanie pozytywnych efektów w zakresie realizacji zadań odpowiednio na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w związku z zajmowanym stanowiskiem lub pełnioną funkcją; § 8 ust. 2 pkt 2 Wykorzystanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej; § 8 ust. 2 pkt 3 Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie otwartych zajęć, w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć; § 8 ust. 2 pkt 4 a Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich; § 8 ust. 2 pkt 4 c Poszerzenie zakresu działań szkoły, a w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych. § 8 ust. 2 pkt 4 e Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami; § 8 ust. 2 pkt 5 Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych, z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, której nauczyciel jest zatrudniony. 1. Zapoznanie z procedurą awansu zawodowego 2. Doskonalenie warsztatu i metod pracy poprzez uczestnictwo w różnych formach doskonalenia zawodowego adekwatnych do potrzeb własnych i szkoły. 3. Uczestniczenie w pracach związanych z realizacją podstawowych funkcji pracy szkoły. 4. Samodzielne studiowanie literatury pedagogicznej oraz interesujących artykułów w czasopismach pedagogicznych, poszukiwanie nowości wydawniczych. 1. Stosowanie techniki komputerowej w pracy pedagogicznej. 2. Publikacja planu rozwoju zawodowego w portalu edukacyjnym. 3. Aktualizowanie biblioteczki przedmiotu. 4. Zamieszczanie artykułów na stronie szkoły. 5. Wykorzystanie technologii komunikacyjnej 1. Przekazywanie wiedzy i doświadczenia. 2. Publikacja artykułów w prasie lokalnej. 1. Opracowanie i realizacja programu kółka bibliotecznego „Spotkania z książką”. 2. Opracowanie i wdrożenie programu działań wychowawczych „Bezpieczny uczeń na drodze”. 1. Przygotowanie i prowadzenie zajęć projektu „Zwierzęta bohaterami utworów literackich”. 2. Zorganizowanie i przeprowadzenie Konkursu recytatorskiego „Wierszami Tuwima wiosna się zaczyna”. 3. Turniej wiedzy o patronie 4. Organizowanie wycieczek dydaktyczno-krajoznawczych mających na celu zapoznanie z dziedzictwem kulturowym regionu. 1. Udział w ogólnopolskich akcjach charytatywnych oraz promujących działalność wychowawczą w placówkach oświatowych. 2. Rozwijanie u uczniów zainteresowań literaturą dziecięcą i młodzieżową. 3. Współpraca z TDK, Muzeum Regionalnym im. Janusza Petera, bibliotekami, szkołami. 1. Opis i analiza dwóch przypadków rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych i wychowawczych. Analiza przepisów prawa oświatowego dotycząca awansu zawodowego – ustawy, rozporządzenia MEN, Karta Nauczyciela. Sformułowanie wniosku o rozpoczęcie stażu. Opracowanie planu rozwoju zawodowego. Akceptacja złożonego planu rozwoju zawodowego przez dyrektora szkoły. Prowadzenie dokumentacji planu rozwoju zawodowego – gromadzenie dokumentów. Przygotowanie sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego oraz przyjętych zadań w okresie stażu. Złożenie wniosku o wszczęcie postępowania kwalifikacyjnego o nadanie stopnia nauczyciela dyplomowanego. Udział w kursach, warsztatach, szkoleniach, konferencjach metodycznych dotyczących doskonalenia zawodowego. Promocja szkoły w środowisku lokalnym. Tworzenie Rocznych Planów Pracy Biblioteki. Przygotowanie, prowadzenie i współuczestnictwo w organizacji uroczystości i imprez wewnątrzszkolnych i zewnętrznych. -uroczystości szkolne -konkursy wewnątrzszkolne i poza terenem. Gromadzenie dokumentów w teczce. Czytanie literatury, czasopism pedagogicznych. Wykorzystanie programu do pisania scenariuszy, dyplomów, zaproszeń, kart pracy, ogłoszeń itp. Wykorzystanie edytora tekstu do pisania materiałów związanych z pracą dydaktyczną i wychowawczą awansem zawodowym oraz pracą szkoły. Używanie komputera, drukarki, skanera w pracy z dziećmi, korzystanie z programów edukacyjnych. Zamieszczenie planu rozwoju zawodowego w portalu edukacyjnym Gromadzenie kaset, płyt CD, słowników multimedialnych, edukacyjnych programów komputerowych. Informacje o prowadzonym projekcie. Aktualne informacje o odbywających się konkursach . Wymiana doświadczeń pedagogicznych z innymi nauczycielami (forum, poczta). Korzystanie z edukacyjnych programów multimedialnych, zasobu Internetu. Prowadzenie zajęć otwartych dla praktykantów, nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych. Zamieszczanie w prasie lokalnej artykułów: o przeprowadzonej ogólnopolskiej akcji „Cała Polska Czyta Dzieciom” Opracowanie celów, tematyki, zakresu treści. Wdrożenie programu do realizacji. Prowadzenie kółka w ramach zajęć pozalekcyjnych. Opracowanie planu działań i jego realizacja. Spotkanie z policjantem. Zajęcia wg planu Konkurs dla wszystkich uczniów SOSW. Zapoznanie z twórczością J.Korczaka, wystawa. Poznanie ciekawych miejsc pod względem turystycznym, rekreacyjnym i edukacyjnym. Udział w akcji „Cała Polska czyta dzieciom”, „Międzynarodowy Miesiąc Bibliotek Szkolnych”, „Dzień Godności Osób z Niepełnosprawnością Intelektualną”, „Dzień Książki”. Udział w programie „Czytające szkoły” . Zajęcia w bibliotece. Organizowanie pogadanek, prelekcji prowadzonych przez pracowników służby zdrowia na tematy związane ze zdrowiem. Zdiagnozowanie problemu. Ustalenie metod pracy i oddziaływań wychowawczych. Uzyskane rezultaty i wnioski. sierpień 2012 wrzesień 2012 wrzesień 2012 wrzesień 2012 okres stażu maj 2015 czerwiec 2015 okres stażu okres stażu wg potrzeb na bieżąco okres stażu okres stażu okres stażu X 2012 okres stażu wg potrzeb wg potrzeb wg potrzeb okres stażu X 2012 okres stażu X 2012 okres stażu XII 2012 okres stażu okres stażu okres stażu okres stażu okres stażu Śledzenie ewentualnych zmian w ustawach Poprawnie sformułowany wniosek Plan rozwoju zawodowego Opis i analiza dokumentów Sprawozdanie z realizacji planu Wniosek o wszczęcie postępowania kwalifikacyjnego Zaświadczenia, materiały metodyczne Potwierdzenia dyrektora Pan roczny Scenariusze, dyplomy, podziękowania , nagrody Gromadzone dokumenty i potwierdzenia Scenariusze, testy, karty pracy, wykaz wykorzystanych programów komputerowych, potwierdzenie Zaświadczenie Wykaz pomocy audiowizualnych Zamieszczone informacje na stronie szkoły Płyty CD, DVD itp Potwierdzenie dyrektora Artykuły, potwierdzenia Program, ewaluacja, opinia o programie Program, ewaluacja, opinia o programie Projekt. Zapis w dzienniku, obecności uczniów Protokół, dyplomy uczniów Zapis w dzienniku, protokół, dyplomy Zdjęcia, karta wycieczki Potwierdzenia Zapis w dzienniku Zapis w dzienniku Opis i analiza przypadku Plan Rozwoju Zawodowego ma charakter otwarty. Zastrzega się możliwość modyfikacji Planu Rozwoju Zawodowego zgodnie z potrzebami szkoły w trakcie trwania stażu. Wyświetleń: 1346
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |