|
|
Katalog Renata Tabiś, 2013-01-07 Będzin Język polski, Scenariusze Pinokio – drewniany pajac. Opis postaci.1 godzina lekcyjna (45 min.) CELE: - Kształcenie umiejętności czytania na poziomie krytyczno – twórczym. - Zapoznanie się z twórczością Carlo Collodiego. - Umiejętność opisu zewnętrznego postaci Pinokio. - Kształcenie umiejętności poprawnego przyporządkowania cech charakteru i sposobu zachowania głównego bohatera. - Umiejętność odróżniania cech pozytywnych i cech negatywnych postaci. - Umiejętność wykonania ilustracji na podstawie opisanego wyglądu Pinokio. - Przypomnienie definicji opisu postaci. - Tworzenie opisu postaci Pinokio na podstawie zebranych informacji według planu. METODY PRACY: - Słowno – podająca. - Praca z tekstem. - Pogadanka. - Przekład intersemiotyczny. FORMY PRACY: - Grupowa. - Indywidualna. ŚRODKI DYDAKTYCZNE: - Tekst „Pinokio” Carlo Collodiego - Plansze (biografia autora, autoportret, ilustracja Pinokio). - Zbiory utworów Carlo Collodiego. - Materiały do pracy samodzielnej. PRZEBIEG ZAJĘĆ: 1. Sprawdzenie listy obecności uczniów. 2. Zapisanie tematu lekcji. 3. Sprawdzenie pracy domowej. 4. Podanie uczniom niezbędnych wiadomości na temat życia i twórczości Carlo Collodiego. Zaprezentowanie planszy z biografią poety. 5. Zapoznanie uczniów z wystawionym zbiorem utworów Carlo Collodiego. 6. Odczytanie i zapisanie krótkiej notatki z fragmentu zawierającego opis zewnętrzny Pinokio. 7. Narysowanie ilustracji Pinokio na podstawie przytoczonego opisu. 8. Podział klasy na dwie grupy. Pierwsza grupa przyporządkowuje cechy pozytywne; grupa druga – cechy negatywne postaci. 9. Zapisanie cech charakteru i sposobu zachowania głównego bohatera. 10.Podanie definicji opisu postaci. 11.Zapisanie planu opisu postaci Pinokio. 12.Wypowiedzi uczniów na temat opisywania postaci. 13.Podsumowanie lekcji: - Przypomnienie poznanego pojęcia opisu postaci. - Różnice między omówionymi cechami pozytywnymi a negatywnymi drewnianego pajaca. 14.Ocena pracy uczniów. 15.Zadanie pracy domowej: Opisz postać Pinokio na podstawie planu. Załącznik: Cechy charakteru: krnąbrny, pracowity, dobry, lekkomyślny, niegrzeczny, kochający, leniwy, pomocny, troskliwy, nieposłuszny, opiekuńczy, próżny. . Cechy charakteru: krnąbrny, pracowity, dobry, lekkomyślny, niegrzeczny, kochający, leniwy, pomocny, troskliwy, nieposłuszny, opiekuńczy, próżny. Cechy charakteru: krnąbrny, pracowity, dobry, lekkomyślny, niegrzeczny, kochający, leniwy, pomocny, troskliwy, nieposłuszny, opiekuńczy, próżny. Cechy charakteru: krnąbrny, pracowity, dobry, lekkomyślny, niegrzeczny, kochający, leniwy, pomocny, troskliwy, nieposłuszny, opiekuńczy, próżny. Cechy charakteru: krnąbrny, pracowity, dobry, lekkomyślny, niegrzeczny, kochający, leniwy, pomocny, troskliwy, nieposłuszny, opiekuńczy, próżny. Cechy charakteru: krnąbrny, pracowity, dobry, lekkomyślny, niegrzeczny, kochający, leniwy, pomocny, troskliwy, nieposłuszny, opiekuńczy, próżny. Cechy charakteru: krnąbrny, pracowity, dobry, lekkomyślny, niegrzeczny, kochający, leniwy, pomocny, troskliwy, nieposłuszny, opiekuńczy, próżny. Cechy charakteru: krnąbrny, pracowity, dobry, lekkomyślny, niegrzeczny, kochający, leniwy, pomocny, troskliwy, nieposłuszny, opiekuńczy, próżny. Wyświetleń: 3490
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |