![]() |
![]() |
Katalog Aneta Szuba, 2013-01-16 Nowy Tomyśl Edukacja dla bezpieczeństwa, Scenariusze scenariusz zajęć świetlicowychSCENARIUSZ ZAJĘĆ ŚWIETLICOWYCH TEMAT: BEZPIECZNA DROGA DO SZKOŁY CEL: kształtowanie umiejętności bezpiecznego poruszania się na drodze. UCZEŃ: potrafi rozpoznać sygnalizację świetlną, zna bezpieczne kolory na sygnalizatorze, przechodzi przez ulicę w miejscach dozwolonych, potrafi rozwiązać krzyżówkę, usprawnia spostrzegawczość, potrafi pracować w zespole, potrafi brać udział w zabawach integracyjnych. METODY: twórczego działania, zabawowa, burza mózgów, niedokończonych zdań FORMY: zespołowa. ŚRODKI DYDAKTYCZNE: arkusze szarego papieru, klej, flamastry, koperty z zadaniami, puzzle z sygnalizatorami,kredki, kolorowe kółka, szablony krzyżówek. 1.SAMOCHODY WYŚCIGOWE - zabawa integracyjna uczestnicy zabawy dobierają się parami, jedno dziecko wciela się w rolę pojazdu a drugie w rolę kierowcy, zadaniem „kierowcy” jest bezpieczne prowadzenie swojego „pojazdu” po około 2 minutach następuje zamiana ról. PODSUMOWANIE ZABAWY: Czy podobała się wam ta zabawa? W której z ról czuliście się lepiej? Czy zdarzyły się wypadki drogowe? Jeżeli tak, to jakie? 2.SYGNALIZACJA ŚWIETLNA grupa dzieci zostaje podzielona na trzy zespoły za pomocą kolorowych kółek( czerwone, zielone, żółte)' członkowie wyodrębnionych grup przyklejają sobie kolorowe kółka do ubrania, zespoły otrzymują koperty z zadaniami do wykonania, przed rozpoczęciem zadań – burza mózgów – skojarzenia z bezpieczeństwem na drogach – propozycje dzieci zapisywane są na arkuszu szarego papieru (brakujące,ważne skojarzenia dopisuje prowadzący) zadanie w kopercie jest jednakowe dla wszystkich grup – znak sygnalizacji świetlnej pocięty na kilka części, zadaniem członków grupy jest ułożenie i przyklejenie puzzli oraz pokolorowanie pola zgodnego z kolorem grupy (zespół czerwony – koloruje pole pierwsze, zespół żółty -pole drugie, zespół zielony- koloruje pole trzecie) wykonane sygnalizatory przyklejane są do arkusza szarego papieru. PODSUMOWANIE ZADANIA: Czy ułożenie puzzli sprawiło wam jakaś trudność? Co oznacza każdy z kolorów sygnalizacji świetlnej? Przećwiczenie zachowań zgodnych z kolorami świateł. 3.KRZYŻÓWKA – ZEBRA każdy zespół otrzymuje szablon krzyżówki oraz hasła do odgadnięcia (załącznik) po rozwiązaniu krzyżówki, każdy zespół przestawia rozwiązanie. Podsumowanie zadania – rozmowa na temat przejścia dla pieszych 4.ZEBRA NA DRODZE PRZYJACIEL DZIECI – zabawa na podłodze rozłożone zostają paski imitujące przejście dla pieszych, prowadzący zabawę ma trzy kółka – czerwone, żółte i zielone. dzieci w czasie trwania muzyki spacerują przed pasami, gdy muzyka ucichnie dzieci zwracają uwagę na kolor kółka w rękach prowadzącego i zachowują się zgodnie z sygnalizacją. 5. ZAKOŃCZENIE – niedokończone zadanie dokończ zdanie: JESTEM BEZPIECZNY NA DRODZE GDY................................................................. JESTEM BEZPIECZNA NA DRODZE GDY................................................................. Wyświetleń: 2683
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |