Katalog Aneta Szuba, 2013-01-16 Nowy Tomyśl Różne, Plany rozwoju zawodowego Plan Rozwoju Zawodowego - nauczyciel mianowanyPROJEKT PLANU ROZWOJU ZAWODOWEGO Nauczyciela kontraktowego ubiegającego się o stopień awansu zawodowego nauczyciela mianowanego. mgr Aneta Szuba Szkoła Podstawowa nr 2 im. Marii Skłodowskiej-Curie w Nowym Tomyślu Wychowawca świetlicy szkolnej: ukończone studia wyższe zawodowe na kierunku pedagogika Uniwersytetu Zielonogórskiego,w zakresie pracy opiekuńczej i specjalnej, ukończone studia wyższe magisterskie na kierunku pedagogika Uniwersytetu Zielonogórskiego, w zakresie opieki i pomocy środowiskowej, ukończony kurs kwalifikacyjny „Studium Socjoterapii”. ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ I SPORTU z dnia 1 grudnia 2004 r. w sprawie uzyskania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli Dz.U z 2004 r. nr 260; poz.2593 § 7.1. Nauczyciel kontraktowy ubiegający się o awans na stopień nauczyciela mianowanego w okresie odbywanego stażu powinien w szczególności: uczestniczyć w pracach organów szkoły związanych z realizacją zadań dydaktycznych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych wynikających ze statutu szkoły oraz potrzeb szkoły i środowiska lokalnego; pogłębiać wiedzę i umiejętności zawodowe, samodzielnie lub przez udział w różnych formach kształcenia ustawicznego; poznawać przepisy dotyczące systemu oświaty, a w przypadku nauczycieli, o których mowa w art.1 ust.1 pkt 2 i ust. 1a Karty Nauczyciela – przepisy dotyczące pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w zakresie funkcjonowania szkoły – z uwzględnieniem specyfiki, typu i rodzaju szkoły, w której odbywa staż. § 7 ust. 2 pkt 1 Umiejętność organizacji i doskonalenia warsztatu pracy, dokonywania ewaluacji własnych działań, a także oceniania ich skuteczności i dokonywania zmian w tych działaniach. Poznanie procedur awansu zawodowego: analiza przepisów regulujących procedury awansu zawodowego – biblioteczka aktów prawnych, napisanie wniosku o rozpoczęcie stażu i złożenie u dyrektora szkoły, napisanie projektu planu rozwoju zawodowego, rozmowy z opiekunem stażu. Współpraca z opiekunem stażu: ustalenie zasad współpracy, opracowanie harmonogramu zajęć, obserwowanie zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu, prowadzenie zajęć hospitowanych przez opiekuna stażu. Ocena własnych umiejętności jako wychowawcy – opiekuna, doskonalenie warsztatu pracy z grupą: autorefleksja, konsultacje z metodykiem, poznanie teoretycznych podstaw dotyczących zachowań i dynamiki grupy oraz praktycznych możliwości pracy. Podwyższanie własnych kompetencji jako wychowawcy: udział w szkoleniowych posiedzeniach Rady Pedagogicznej, udział w kursach organizowanych przez ODN w Poznaniu, udział w szkoleniach organizowanych przez pełnomocnika burmistrza ds. uzależnień. Poznanie i prowadzenie obowiązującej dokumentacji wychowawcy świetlicy: skonstruowanie rocznych planów pracy świetlicy szkolnej, zgodnych ze szkolnym programem wychowawczym i szkolnym programem profilaktycznym, dokonywanie wpisów do obowiązującego dziennika. Ewaluacja podejmowanych działań w pracy wychowawczej: skonstruowanie ankiet kierowanych do uczestników zajęć, konkursów oraz świetlicowych uroczystości. § 7 ust. 2 pkt 2 Umiejętność uwzględniania w pracy potrzeb rozwojowych uczniów, problematyki środowiska lokalnego oraz współczesnych problemów społecznych i cywilizacyjnych. Poznanie środowiska lokalnego podopiecznych świetlicy szkolnej: rozmowy z pedagogiem szkolnym, obserwacja zachowań dzieci w różnych sytuacjach społecznych, konsultacje z psychologiem szkolnym, omawianie konkretnych zachowań na spotkaniach zespołu opiekuńczo - wychowawczego, indywidualne rozmowy z wychowankami, indywidualne rozmowy z rodzicami podopiecznych. Praca na rzecz środowiska lokalnego: organizacja uroczystości integrujących podopiecznych świetlicy szkolnej z wychowankami Klasy Życia, organizacja uroczystości świetlicowych oraz różnorodnych form konkursowych, udział w akcji charytatywnej „Zbieramy nakrętki”, współpraca ze strukturami samorządowymi: Świetlicą Socjoterapeutyczną, Domem Dziennego Pobytu. Realizacja potrzeb rozwojowych podopiecznych świetlicy wynikających ze specyfiki środowiska lokalnego: współpraca z pedagogiem szkolnym i wychowawcami klas, zorganizowanie pomocy koleżeńskiej w celu wyrównania poziomu edukacyjnego, przygotowanie odpowiednich pomocy dydaktycznych dla uczniów mniej zdolnych, przeprowadzenie zajęć wychowawczych z elementami socjoterapii, stworzenie „Klubu dobrej zabawy” jako alternatywnego sposobu spędzania wolnego czasu. § 7 ust. 2 pkt 3 Umiejętność wykorzystania w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej. Wykorzystanie technologii komputerowej w przygotowaniu materiałów do pracy wychowawczej: przygotowanie projektu planu rozwoju zawodowego, opracowanie scenariuszy zajęć, uroczystości świetlicowych i konkursów przy użyciu programu OpenOffice.org. Writer, przygotowanie prezentacji multimedialnych, przygotowanie materiałów dydaktycznych potrzebnych do przeprowadzenia zajęć, redagowanie informacji do kroniki świetlicowej, opracowanie sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego. Wykorzystanie zasobów internetowych w poszerzaniu wiedzy oraz dzielenia się wiedzą z innymi nauczycielami: uaktualnienie wiedzy na temat awansu zawodowego nauczycieli, zdobywanie wiedzy na temat interesujących zagadnień związanych z zagrożeniami czyhającymi na dzieci i młodzież, publikacje na stronach www, poznanie adresów stron internetowych instytucji wsparcia. Poznanie nowych możliwości kształcenia przez Internet. Oferta e-learning ukończenie odpowiednich kursów on-line. § 7 ust. 2 pkt 4 Umiejętność zastosowania wiedzy z zakresu psychologii, pedagogiki i dydaktyki oraz ogólnych zagadnień z zakresu oświaty. Wzbogacenie warsztatu metodycznego przez gromadzenie fachowej literatury; prenumerata czasopism „Psychologia w szkole”, „Świetlica w szkole” poszerzane własnej biblioteki, wykorzystanie zdobytej wiedzy w konstruowaniu scenariuszy zajęć. Optymalna praca z uczniami sprawiającymi problemy wychowawcze: konsultacje z psychologiem szkolnym, zajęcia mające na celu kształtowania prawidłowych postaw społecznych. mgr Aneta Szuba Wyświetleń: 1110
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |