![]() |
![]() |
Katalog Aneta Szuba, 2013-01-17 Nowy Tomyśl Lekcja wychowawcza, Scenariusze MOJE POTRZEBY (CZ.3) - zajęcia wychowawcze z elementami socjoterapii.SCENARIUSZ ZAJĘĆ WYCHOWAWCZYCH DLA DZIECI Z KLAS IV - VI TEMAT : MOJE POTRZEBY część 3 CEL GŁÓWNY: kształtowanie umiejętności rozpoznawania zagrożeń. DZIECKO POTRAFI: rozpoznać zagrożenia, unikać czyhających zagrożeń, wykazać postawę asertywną, METODA: zabawowa, niedokończonych zdań, burza mózgów, słoneczka. FORMA: indywidualna, grupowa ŚRODKI DYDAKTYCZNE: arkusze szarego papieru z konturami postaci, czerwony pisak lub kredka dla każdego dziecka, małe karteczki, długopisy, kartki formatu A5. PRZEBIEG ZAJĘĆ PRZYWITANIE: prowadzący wita wszystkich uczestników spotkania i przedstawia temat zajęć ZABAWA 1 „ PIERWSZE SKOJARZENIE” każde dziecko otrzymuje kartkę i długopis, prowadzący odczytuje początek zdania, dziecko na swojej kartce dopisuje koniec zdania 1.Dzisiaj czuję się ................................................................. 2.Gdybym mógł pojechać gdzie zechcę, wybrałbym.............................................. 3.Dwie rzeczy, które podobają mi się w samym sobie, to ...................................... 4.Do tego, aby czuć się dobrze potrzebuję ............................................................ 5.Potrafię....................................................... 6.Nie potrafię......................................................... 7.Lubię kiedy................................................................. 8.Chcę się nauczyć .................................................... 9.Gdybym mógł napisać książkę , to była by ona o .......................................... 10.Gdybym wygrał milion to ......................................................... 11.Boję się.................................................... 12.Uczestniczę w tych zajęciach................................................. 13.Mój ulubiony film to............................................................. 14.Mój ulubiony zespół muzyczny to ................................................... 15.Mój przyjaciel................................................................................... WAŻNE! - zapisane odpowiedzi czytają tylko dzieci chętne. ZABAWA 2 „ CO ZAGRAŻA MOJEMU CZŁOWIEKOWI” zadaniem dzieci jest wpisanie poza konturami człowieka wszystkiego tego co zagraża jego życiu,(około 10 min) dzieci używają do tego zadania czerwonych pisaków lub kredek, po zakończonym zadaniu dzieci odczytują zagrożenia jakie zapisały na papierze. KRYTERIUM OCENY: Czy to zadanie sprawiło wam jakąś trudność? Jeżeli tak to jaką? Czy są takie zagrożenia, które pojawiły się na kilku plakatach? Czy są takie zjawiska, których wy nie uważacie za zagrożenie? Gdzie możecie spotkać się z tymi zagrożeniami? Czy spotykacie się z takimi zagrożeniami? Czy jest możliwe uniknięcie tych zagrożeń? ZABAWA 3 „ PAPUGI” zadaniem dzieci jest naśladowanie tego, co robi wybrana osoba – miny, pozy, gesty, dźwięki. KRYTERIUM OCENY: Co myślicie o tej zabawie? Czy łatwo jest naśladować innych? Czy naśladowanie innych sprawiało wam przyjemność? Jakie towarzyszyły wam emocje podczas naśladowania? Czy był ktoś w grupie kto nie naśladował wskazanej osoby? Dlaczego ta osoba nie chciała tego robić? Czy odmawiacie wykonania czegoś na co nie macie ochoty? W jaki sposób należy to zrobić? ZABAWA 4 „SŁONECZKO” na małych karteczkach dzieci zapisują sposoby unikania zagrożeń (dla każdego dziecka po 5 karteczek) (około 5 minut) po zakończonym zadaniu dzieci odczytują swoje karteczki, a potem układają je na podłodze; powtarzające się sposoby tworzą promienie słońca. KRYTERIUM OCENY: czy to zadanie sprawiło wam jakąś trudność? Jeżeli tak to jaką? Czy nasze słoneczko ma dużo promieni? Czy któryś ze sposobów zdziwił was, zaskoczył? ZAKOŃCZENIE: prowadzący spotkanie dziękuje uczestnikom za wspólnie spędzony czas ISKIERKA PRZYJAŹNI Wyświetleń: 945
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |