![]() |
![]() |
Katalog Joanna Domańska, 2013-01-17 Międzyrzec Podlaski Język rosyjski, Konspekty Scenariusz lekcji j. rosyjskiego w klasie III gimnazjumScenariusz lekcji j. rosyjskiego w klasie III Prowadząca: Joanna Domańska Temat:Dzieciństwo A. S. Puszkina. Детство А. С. Пушкина Cel główny – uczeń potrafi zredagować krótką wypowiedź ustną i pisemną na temat dzieciństwa A. S. Puszkina. Cele szczegółowe: uczeń określa temat wysłuchanego tekstu, udziela odpowiedzi na pytania do wysłuchanego i przeczytanego tekstu, formułuje krótkie wypowiedzi z użyciem różnych form gramatycznych. Realizacja treści z podstawy programowej 1.uczeń posługuje się bardzo podstawowym zasobem środków językowych; 1.9. kultura (film, literatura) 1.14. elementy wiedzy o krajach obszaru nauczanego języka (przedstawiciele kultury rosyjskiej) 2.Uczeń rozumie ze słuchu bardzo proste, krótkie wypowiedzi artykułowane powoli i wyraźnie, w standardowej odmianie języka: 2.1 reaguje na polecenia, 2.2. znajduje w tekście określone informacje, 3.uczeń tworzy bardzo proste, krótkie wypowiedzi pisemne: 3.2. znajduje w tekście określone informacje, 4. uczeń tworzy bardzo proste, krótkie wypowiedzi ustne: 4.1.opisuje ludzi 5.uczeń tworzy bardzo proste, krótkie wypowiedzi pisemne: 5.opisuje ludzi, 9.uczeń dokonuje samooceny i wykorzystuje techniki samodzielnej pracy nad językiem ( zapamiętuje nowe wyrazy, prowadzi notatki). Materiał leksykalny: Słownictwo dotyczące dzieciństwa wielkiego poety A.S. Puszkina (воспитанник, воспитывать, оказать влияние, няня, гувернёр). Materiał gramatyczny: Formy gramatyczne rosyjskich nazwisk typu:Пушкин, Лермонтов. Metody pracy: aktywizujące Technika: Praca z tekstem Forma pracy: Indywidualna, zbiorowa, grupowa. Pomoce dydaktyczne: Podręcznik, płyta z nagraniem tekstu, kartki ze zdaniami. Przebieg lekcji 1.Czynności organizacyjne ( sprawdzenie obecności, powtórzenie wiadomości z ostatniej lekcji). 2.Zapoznanie z tematem i celami lekcji: zapisanie tematu na tablicy i w zeszytach. 3.Nauczyciel prezentuje portret poety, zapisuje na tablicy datę urodzin i śmierci, a następnie zapoznaje z nowym materiałem leksykalnym. 4.Słuchanie tekstu z jednoczesnym uzupełnieniem zdań typu prawda/fałsz Отец поэта происходил из старинного дворянского рода. Прадедом поэта по материнской линии был абиссинец Ибрагим Ганнибал. В доме поэта часто бывали актёры и певцы. Маленький Саша читал книги на французском языке. Русскому языку он учился у дедушки и тёти. 5.Uczniowie czytają tekst i odpowiadają na pytania (ćwicz 4b/77P). 6.Praca w grupach (pisanie kilkuzdaniowej wypowiedzi na temat dzieciństwa A.S. Puszkina. 7.Prezentowanie opracowanej wypowiedzi i zapisanie w zeszytach. 8.Tworzenie i użycie form gramatycznych rosyjskich nazwisk typu;Пушкин, Лермонтов. 9.Uzupełnianie zdań z użyciem form gramatycznych rosyjskich nazwisk typu;Пушкин, Лермонтов. 10.Podsumowanie lekcji (ocena pracy uczniów). 11.Zadanie pracy domowej: ustne przygotowanie wypowiedzi na temat; Детство А. С. Пушкина, czytanie i tłumaczenie tekstu. Wyświetleń: 1988
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |