![]() |
![]() |
Katalog Anna Sysio, 2013-02-14 Piątkowisko Matematyka, Scenariusze Opis prostopadłościanu i sześcianu - lekcja otwartaScenariusz lekcji otwartej z matematyki dla klasy IV Temat: Opis prostopadłościanu i sześcianu. Typ lekcji: zasadniczy – lekcja poznawcza Cele lekcji: Uczeń zna: pojęcie prostopadłościanu oraz sześcianu, elementy budowy prostopadłościanu oraz sześcianu. Uczeń umie: wyróżniać prostopadłościany (sześciany) spośród brył, wskazywać elementy budowy prostopadłościanu (sześcianu), wskazywać ściany (krawędzie) równoległe i prostopadłe, obliczać sumę krawędzi prostopadłościanu i sześcianu, obliczać długości krawędzi sześcianu, znając sumę wszystkich krawędzi, rozwiązywać zadania z treścią dotyczące długości krawędzi prostopadłościanów i sześcianów. Metody: podająca – prezentacja multimedialna, pogadanka, poszukująca – ćwiczenia, praca z Kartą Pracy. Formy: nauczanie zbiorowe, jednolite z całą klasą, praca indywidualna uczniów. Zasady: świadomy i aktywny udział ucznia w procesie nauczania, poglądowość, systematyczność, przystępność w nauczaniu. Środki dydaktyczne: modele brył, komputer (projektor multimedialny) wraz z prezentacją multimedialną, anaglify wraz z okularami, karta pracy ucznia. Czas trwania lekcji: 1 godzina lekcyjna - 45 minut. Przebieg lekcji: 1. Czynności organizacyjne. 2. Omówienie prostopadłościanu i sześcianu z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej. 3. Omówienie podstawowych zadań. 4. Otrzymanie przez uczniów kart pracy i przystąpienie do samodzielnej pracy. 5. Omówienie rozwiązań zadań z karty pracy. Ocenienie pracy uczniów. 6. Podsumowanie lekcji. 7. Zadanie i omówienie pracy domowej. Praca domowa - Ćwiczenie 1, 2 i 3 ze strony 63 oraz 5, 6 i 7 ze strony 64. Karta Pracy ucznia – opis prostopadłościanu i sześcianu Zadanie 1. Wypisz na podstawie rysunku: (tu trzeba wstawić rysunek prostopadłościanu ABCDEFGH) a) krawędzie boczne …………………………………………………………………………………… b) ściany boczne ……………………………………………………………………………………………… c) krawędzie prostopadłe do ściany ADHE …………………………………………………………………………… d) krawędzie równoległe do krawędzi GH …………………………………………………………………………………………………………… e) ściany prostopadłe do ściany BCGF ……………………………………………………………………………………… f) wierzchołki podstawy górnej ………………………………………………………………………… g) krawędzie tej samej długości, co krawędź BC ………………………………………………………………………………………………………… h) 2 pary ścian równoległych …………………………………………………………………/………………………………………………………. Zadanie 2. Z drutu długości 72 cm wykonano szkielet sześciennej kostki do gry. Jaką długość ma krawędź tej kostki. …................................................................................................................... ...................................................................................................................... ………………………………………………………………………………………………………………………………………… ……………………………………………………………………………………………………………………………………….. Odp. …………………………………………………………….……………………………………………………………….. Zadanie 3. Oblicz łączną długość krawędzi prostopadłościennego pudełka o wymiarach 3 cm × 7 cm × 8 cm. ……………………………………………………..…………………………………………………………………………………. ……………………………………………………………………………………………………………………………………….. ……………………………………………………………………………………………………………………………………….. ……………………………………………………………………………………………………………………………………….. Odp. ……………………………………………………………………………………………………………………. Wyświetleń: 2177
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |