![]() |
![]() |
Katalog Urszula Wereszczyńska, 2013-03-06 Role Zajęcia przedszkolne, Plany rozwoju zawodowego Plan rozwoju zawodowegoImię i nazwisko nauczyciela odbywającego staż: Urszula Wereszczyńska Nazwa i adres placówki: Przedszkole w Krynce Imię i nazwisko opiekuna stażu: Czas trwania stażu: 01.09.2011 – 11.02.2013 CEL GŁÓWNY: uzyskanie stopnia awansu zawodowego nauczyciela kontraktowego. CELE SZCZEGÓŁOWE: 1. Poznanie organizacji, zadań i zasad funkcjonowania przedszkola. 2. Poznanie dokumentacji obowiązującej w przedszkolu i sposobów jej prowadzenia. 3. Poznanie przepisów dotyczących zapewnienia podopiecznym bezpiecznych i higienicznych warunków zabawy, nauki i wypoczynku. 4. Doskonalenie warsztatu pracy poprzez uczestniczenie w zajęciach prowadzonych przez opiekuna stażu lub innych nauczycieli i omawianie tych zajęć z prowadzącym. 5. Prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu i omawianie ich. 6. Podniesienie kwalifikacji i zdobywanie nowych umiejętności przydatnych w pracy zawodowej poprzez uczestniczenie w formach doskonalenia zawodowego: a. wewnątrz placówki b. poza placówką c. samokształcenie. 7. Wspieranie aktywności twórczej dzieci. 8. Pogłębianie współpracy z rodzicami. Znajomość organizacji, zadań i zasad funkcjonowania placówki ZADANIA FORMY REALIZACJI SPODZIEWANE EFEKTY SPOSÓB DOKUMENTACJI OSOBY/ INSTYTUCJE WSPÓŁ- PRACUJĄCE TERMIN REALIZACJI Zapoznanie się z procedurą awansu zawodowego - analiza przepisów prawnych dotyczących awansu zawodowego tj. Karta Nauczyciela, Ustawa o systemie oświaty, Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej - gromadzenie informacji z internetu i prasy poświęconej oświacie - poznanie przepisów prawa oświatowego dotyczącego awansu zawodowego - poprawnie sformułowany plan rozwoju zawodowego - krótkie notatki z analizy przepisów - napisanie planu rozwoju zawodowego wrzesień 2011 Opracowanie drogi rozwoju zawodowego Przygotowanie planu rozwoju zawodowego i złożenie go do zatwierdzenia dyrektorowi przedszkola -zatwierdzenie planu rozwoju zawodowego przez dyrektora -plan rozwoju zawodowego Dyrektor, Opiekun stażu wrzesień 2011 Nawiązanie współpracy z opiekunem stażu - bezpośrednia rozmowa na temat systemu awansu zawodowego, - określenie formy współpracy, -ustalenie z opiekunem terminów i tematyki zajęć na okres stażu z uwzględnieniem zajęć obserwowanych i prowadzonych. - współpraca z opiekunem stażu - poznanie zasad wzajemnej współpracy - scenariusze, konspekty zajęć, potwierdzenie opiekuna stażu, - kontrakt współpracy, zawarty pomiędzy opiekunem stażu, a stażystą Opiekun stażu wrzesień 2011 i na bieżąco przez okres stażu Poznanie zasad funkcjonowania i organizacji przedszkola - analiza dokumentacji przedszkola: * Statut Przedszkola * Roczny plan pracy dydaktyczno- wychowawczej - prowadzenie dzienników i konspektów - udział w zebraniach Rad Pedagogicznych - sporządzenie dokumentacji przedszkola - czynny udział w zebraniach Rady Pedagogicznej - prowadzenie zapisów w dzienniku zajęć - zapis w dokumentacji przebiegu stażu - zapisy w dzienniku - konspekty i scenariusze Wrzesień 2011, sukcesywnie w ciągu stażu Poznanie Podstawy Programowej Wychowania Przedszkolnego - zapoznanie się z programami realizowanymi w placówce - poznanie podstawy programowej wychowania przedszkolnego - zapis w dokumentacji przebiegu stażu Opiekun stażu wrzesień 2011 Poznanie przepisów prawa dotyczących zasad bezpiecznego i higienicznego przebywania i pracy na terenie przedszkola - analiza regulaminu BHP i p/poż - poznanie zasad bezpieczeństwa obowiązujących na terenie przedszkola - zaświadczenie o zapoznaniu się z przepisami BHP Instruktor BHP Zależy od harmonogramu szkoleń BHP Dokumentacja realizacji planu rozwoju zawodowego - gromadzenie dokumentów dotyczących realizowanego planu rozwoju zawodowego - zgromadzenie potrzebnej dokumentacji - zaświadczenia, sprawozdania, scenariusze, notatki, itp. Cały okres stażu Przygotowanie projektu sprawozdania - opis realizacji sporządzonego planu rozwoju - poprawne sprawozdanie z realizacji planu - sprawozdanie z realizacji planu rozwoju zawodowego Opiekun stażu Maj 2012 Umiejętność prowadzenia zajęć w sposób zapewniający właściwą realizację statutowych zadań placówki ZADANIA FORMY REALIZACJI SPODZIEWANE EFEKTY SPOSÓB DOKUMENTACJI OSOBY/INSTYTUCJE WSPÓŁPRACUJĄCE TERMIN REALIZACJI Poznanie zasad prawidłowego konstruowania planów pracy - opracowywanie planów miesięcznych z uwzględnieniem treści i efektów pracy dydaktyczno- wychowawczej ustalonej w Programie Wychowania przedszkolnego - przygotowanie i analiza scenariuszy prowadzonych zajęć z opiekunem stażu - tworzenie miesięcznych planów dydaktyczno- wychowawczych - prawidłowe pisanie konspektów zajęć - plan pracy zatwierdzony do realizacji - zgromadzone konspekty Opiekun stażu Systematycznie przez cały okres stażu Prowadzenie zajęć muzycznych - systematyczne prowadzenie zajęć muzycznych, -przygotowywanie dzieci do różnych występów - rozwinięcie zainteresowania muzycznego, własne choreografie do piosenek. - przygotowanie scenografii i dekoracji do występów muzycznych. -współpraca z rodzicami w przygotowaniach dzieci do uroczystości i imprez okolicznościowych. -współpraca z prasą lokalną w promowaniu naszego przedszkola. -potwierdzenie dyrektora, -zdjęcia z występów Opiekun stażu, Nauczycielka współpracująca Na bieżąco przez okres stażu Wzbogacanie własnego warsztatu pedagogicznego - uczestnictwo w różnych formach doskonalenia zawodowego m.in.: w kursach, warsztatach, szkoleniach - zdobycie nowych doświadczeń i pomysłów - poszerzenie własnego warsztatu pracy - zaświadczenia o ukończonych kursach Okres stażu Wykorzystanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej - tworzenie i opracowywanie wszelkiego rodzaju dokumentacji, korzystanie z nowoczesnych programów komputerowych: plany pracy, scenariusze zajęć, uroczystości, konkursy, imprezy okolicznościowe, sprawozdania, ogłoszenia. -konstruowanie tekstów, kart pracy - przygotowywanie materiałów na spotkania z rodzicami, scenariusze zajęć otwartych i imprez okolicznościowych. - wykonywanie dyplomów dla dzieci i wszelkiego rodzaju zaproszeń dla rodziców i gości. - śledzenie informacji dotyczących aktualizacji prawa oświatowego. - korzystanie z poczty elektronicznej, posiadanie własnego adresu e-mail, który pomaga w szybkim przekazywaniu informacji innym nauczycielom i rodzicom wychowanków. - poszerzanie i wzbogacanie własnych pomysłów - ułatwienie pracy, - zwiększenie możliwości dobrego przygotowania do zajęć poprzez przygotowanie odpowiednich pomocy dydaktycznych. - adresy stron internetowych - konspekty zajęć - pomoce dydaktyczne - publikacje na stronach internetowych, -wydruk z internetu Sukcesywnie w ciągu stażu Poszerzanie wiedzy w zakresie nowoczesnych metod wychowania - czytanie różnych pozycji książkowych, artykułów, pedagogicznych stron internetowych - pogłębianie wiedzy - zdobycie umiejętności weryfikacji odpowiednich stron i artykułów internetowych - wykaz pozycji książkowych - adresy stron internetowych Okres stażu Prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu, nauczycieli lub dyrektora - przygotowanie konspektu zajęć - prowadzenie zajęć w obecności Dyrektora lub opiekuna stażu - omówienie zajęć - zrealizowanie zamierzonych celów - opracowanie konspektu zajęć pod kątem właściwego doboru metod i form - pokorne przyjmowanie rad i wskazówek Konspekty zajęć Opiekun stażu Dyrektor Okres stażu Obserwacja zajęć prowadzonych przez opiekuna, bądź innych nauczycieli - obecność na zajęciach - wnikliwa obserwacja - omówienie zajęć - zdobycie większego doświadczenia w prawidłowym prowadzeniu zajęć - notatki własne - wnioski z obserwacji Nauczyciel prowadzący zajęcia Okres stażu Dzielenie się posiadaną wiedzą z innymi nauczycielami - publikacja różnego rodzaju materiałów w Internecie - dzielenie się z nauczycielami wiadomościami zdobytymi na kursach - portale internetowe - plan dostępny w dokumentacji przedszkola Na bieżąco przez okres stażu Znajomość środowiska dzieci, ich problemów oraz umiejętność współpracy ze środowiskiem ZADANIA FORMY REALIZACJI SPODZIEWANE EFEKTY SPOSÓB DOKUMENTACJI OSOBY/INSTYTUCJE WSPÓŁPRACUJĄCE TERMIN REALIZACJI Zapoznanie się ze sposobami gromadzenia informacji o środowisku wychowanków - rozmowa z opiekunem stażu - zapoznanie się z programem wychowawczym przedszkola - znajomość programu wychowawczego - arkusze obserwacji Opiekun stażu Wrzesień 2011 Współpraca z rodzicami - rozmowy z rodzicami - poznanie sytuacji rodzinnej wychowanków - informowanie na bieżąco o postępach i zachowaniu dziecka - spotkania z rodzicami i zajęcia otwarte - spotkania okolicznościowe - poznanie sytuacji rodzinnej dziecka - ofiarowanie pomocy ze strony rodziców - korzyści materialne dla grupy - zeszyt wychowawcy grupy - Rodzice Na bieżąco przez okres stażu Pogłębianie wiedzy i umiejętności w zakresie zaspokajania potrzeb wychowawczych dzieci - stała obserwacja dziecka - rozmowy indywidualne z dzieckiem - współpraca z rodziną - prowadzony arkusz obserwacji dziecka - notatki - arkusze obserwacji Okres stażu Organizacja i udział w uroczystościach wycieczkach oraz imprezach przedszkolnych zamkniętych i otwartych - włączenie się do organizacji imprez okolicznościowych w przedszkolu -udział w wycieczkach przedszkolnych - zdobycie nowych doświadczeń - współpraca z innymi nauczycielami, - potwierdzenie w postaci karty wycieczki - zdjęcia Nauczycielka współpracująca Okres stażu ………………………………. ( podpis stażysty) Role, dn.12.09.2011r. Wyświetleń: 954
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |