Katalog Jolanta Łaszkiewicz, 2013-04-09 Białystok Język rosyjski, Konspekty Konspekt lekcji z uwzględnieniem indywidualnych potrzeb edykacyjnych ucznia. Boże Narodzenie.Prowadzący: mgr Jolanta Łaszkiewicz Klasa: Liceum Ogólnokształcące Temat: Рождество Христово в России. Как мы празднуем пpаздник Рождествa Христовa. 1.TYP ZAJĘĆ - wprowadzający nowe treści 2.METODA - wykład z elementami pogadanki, praca z tekstem, praca w parach 3.CEL 3.1.CEL OGÓLNY - uczeń potrafi opowiedzieć o świętach Bożego Narodzenia w Rosji i w Polsce - opowiedzieć w jaki sposób w jego rodzinie obchodzone są święta Bożego Narodzenia 3.2. CELE SZCZEGÓŁOWE - uczeń potrafi określić kiedy w Rosji obchodzone są święta Bożego Narodzenia - rozróżnić czym jest „сочельник” - wymienić kilka dań wigilijnych - wyjaśnić co to „сочиво” - analizować tekst - poprawnie stosować wyrażenie „поздравлять с Рождеством” - zastosować wyrażenie „поздравлять с Рождеством”w krótkiej formie wypowiedzi pisemnej 4. ŚRODKI DYDAKTYCZNE - podręcznik - prezentacja multimedialna, - magnetofon Czas realizacji: 2 godz. lekcyjne. Przebieg lekcji: 1. Powitanie uczniów, sprawdzenie listy obecności, objaśnienie celów lekcji. 2. Prezentacja multimedialna: Zdolny uczeń opowiada o świętach Bożego Narodzenia (prezentacja jest przygotowana pod okiem nauczyciela), w ten sposób, ażeby nie ominąć nowych, ważnych pojęć i wyrażeń dotyczących tego tematu. Prezentacja jest umieszczona na platformie MOODLE szkoły, skąd uczniowie mogą sobie poczytać, poćwiczyć.Uczniowie zapisują nowe słownictwo. 3. Nauczyciel czyta głośno tekst o świętach Bożego Narodzenia: - pyta czy są niezrozumiałe wyrazy, jeżeli są wyjaśnia - redaguje pytania do tekstu 4. Nauczyciel: - wyjaśnia użycie zwrotu „поздравлять с Рождеством” - zwraca uwagę na możliwość wystąpienia zadania z użyciem powyższego zwrotu na egzaminie maturalnym 5. Nauczyciel stawia pytanie: A jak wy obchodzicie święta Bożego Narodzenia? (zachęca do odpowiedzi słuchaczy słabszych). 6. Praca w parach: - wyjaśnia zasady wykonania ćwiczenia (jedna z osób to Rosjanin druga Polak, tworzą dialog, w którym opowiadają o świętach Bożego Narodzenia). 7. Praca w grupach: - nauczyciel dzieli klasę na małe grupy różnicując poziom tak, ażeby w każdej grupie byli uczniowie słabi, średni i zdolni, czyli różni pod względem umiejętności i wiedzy i prosi o rozwiązanie krzyżówki; po wykonaniu zadania sprawdzamy efekt końcowy, odpowiedzi odczytują słabsi uczniowie grup 8. Uczniowie słuchają kolędy w języku rosyjskim (Cicha noc- kolęda jest mówiona; nie śpiewana). Ich zadaniem jest odgadnięcie tytułu. 9.Zadanie pracy domowej: - napisz pocztówkę do kolegi z okazji Świąt Bożego Narodzenia. Opracowała: mgr Jolanta Łaszkiewicz Wyświetleń: 1151
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |