![]() |
![]() |
Katalog Agnieszka Matyja, 2013-04-09 Zgierz Joanna Kłobska Matematyka, Scenariusze SCENARIUSZ ZAJĘĆ MODELOWYCH ŁĄCZĄCYCH TREŚCI Z ZAKRESU JĘZYKA ANGIELSKIEGO I MATEMATYKI W KLASIE II GIMNAZJUMSCENARIUSZ ZAJĘĆ MODELOWYCH ŁĄCZĄCYCH TREŚCI Z ZAKRESU JĘZYKA ANGIELSKIEGO I MATEMATYKI W KLASIE II GIMNAZJUM Temat: Zastosowanie układów równań do rozwiązywania zadań tekstowych zapisanych w języku angielskim. Metoda: • dyskusja • ćwiczenia Formy: • indywidualna • praca w parach • zbiorowa Środki dydaktyczne: • kserokopie zadań do pracy dla każdego ucznia • karty ewaluacji zajęć dla każdego ucznia • słowniki angielsko-polskie, polsko-angielskie • tablica • zeszyt Ogólne cele edukacyjne: • rozwijanie umiejętności logicznego rozumowania • rozwijanie umiejętności ułożenia układu równań zgodnie z warunkami zadania • umiejętność pracy z tekstem • rozwijanie umiejętności stosowania strategii komunikacyjnych i kompensacyjnych Cele sformułowane w języku ucznia. Po lekcji będziecie potrafili: • ustalać i zapisywać niewiadome w zadaniach • określać zależności między nimi • zapisywać treść zadania z użyciem symboli literowych i znaków działań • oceniać wyniki własnego myślenia • znaleźć w słowniku wyrażenia podane w karcie pracy • przetłumaczyć krótki tekst pisemny • zapisać wynik zadania w języku angielskim Przebieg lekcji: 1. Sprawdzenie obecności, podanie tematu i celów zajęć. 2. Rozdanie uczniom załącznika nr 1. 3. Uczniowie w parach tłumaczą na język angielski wyrażenia podane w nawiasach z zadania z zał. 1. Uczniowie w parach tłumaczą na język polski zadanie z zał. 1, po czym następuje dyskusja dydaktyczna z nauczycielem na temat poprawności przetłumaczenia. Uczniowie przy pomocy nauczyciela matematyki opisują niewiadome, zapisują układ równań. Wybrana osoba rozwiązuje układ wybierając najkorzystniejszą metodę. Uczniowie zapisują odpowiedź, a następnie z pomocą nauczyciela języka angielskiego tłumaczą ją na język angielski. Nauczyciel zapisuje odpowiedź w języku angielskim na tablicy. 4. Rozdanie uczniom załącznika nr 2. 5. Uczniowie w parach tłumaczą na język angielski wyrażenia podane w nawiasach z zadania z zał. 2. Uczniowie w parach tłumaczą na język polski zadanie z zał. 2, po czym następuje dyskusja dydaktyczna z nauczycielem na temat poprawności przetłumaczenia. Uczniowie przy pomocy nauczyciela matematyki opisują niewiadome, zapisują układ równań. Wybrana osoba rozwiązuje układ wybierając najkorzystniejszą metodę. Uczniowie zapisują odpowiedź, a następnie z pomocą nauczyciela języka angielskiego tłumaczą ją na język angielski. Nauczyciel zapisuje odpowiedź w języku angielskim na tablicy. 6. Rozdanie uczniom załącznika nr 3. (O ile czas na to pozwoli) 7. Uczniowie w parach tłumaczą na język angielski wyrażenia podane w nawiasach z zadania z zał. 3. Uczniowie w parach tłumaczą na język polski zadanie z zał.3, po czym następuje dyskusja dydaktyczna z nauczycielem na temat poprawności przetłumaczenia. Uczniowie przy pomocy nauczyciela matematyki opisują niewiadome, zapisują układ równań. Wybrana osoba rozwiązuje układ wybierając najkorzystniejszą metodę. Uczniowie zapisują odpowiedź, a następnie z pomocą nauczyciela języka angielskiego tłumaczą ją na język angielski. Nauczyciel zapisuje odpowiedź w języku angielskim na tablicy. 8. Ocena umiejętności rozwiązywania zadań za pomocą układów równań oraz przetwarzania tekstu ustnie lub pisemnie przy pomocy metody "świateł ulicznych". Uczniowie otrzymują kartki koloru zielonego, żółtego i czerwonego. Wybierają kartki czerwone jeśli nie rozumieją lekcji: nie potrafią uzupełnić luk w tekście, nie potrafią przetłumaczyć tekstu, nie umieją sami ułożyć układu równań. Uczniowie, którzy wybrali kartki żółte mają wątpliwości, popełnili błędy i kartki zielone, które oznaczają, że dobrze zrozumieli temat. 9. Podsumowanie lekcji. Dzisiaj nauczyłem się ... 10. Ocena aktywności pracy uczniów na lekcji. Exercise 1 (załącznik nr 1) In the class IIB there are 25% (uczniów więcej) 1._________________ than in the class IIA. (W sumie) 2.________________, there are 45 students in both classes. (Ilu) 3. ____________ students are there in each class? Exercise 2 (załącznik nr 2) The (połowa) 1._______________ of one number and 10% of the (drugiej liczby) 2._______________ equals 70. The (pierwsza liczba) 3._________________ minus 20% of the second number equals 60. What are the numbers? Exercise 3 (załącznik nr 3) One table and six chairs (kosztowały) 1. ________________ 1020zl. The (cena) 2. _____________ of the table was (obniżona) 3._______________ by 10%, and the price of the chairs was reduced by 20%. Now, the table and six chairs cost 846zl. (Ile) 4. _______________ did the table cost and how much did the chair cost before the price was reduced? Agnieszka Matyja-nauczyciel matematyki Joanna Kłobska- nauczyciel języka angielskiego w Gimnazjum nr 3 z Oddziałami Integracyjnymi w Zgierzu Wyświetleń: 511
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |