![]() |
![]() |
Katalog MAŁGORZATA SAFAREWICZ, 2013-04-12 KŁODZKO Pedagogika, Plany rozwoju zawodowego Plan rozwoju zawodowegoPLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO, UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ ZAWODOWY NAUCZYCIELA MIANOWANEGO. Imię i nazwisko nauczyciela odbywającego staż: Małgorzata Safarewicz Szkoła: Zespół Placówek Socjoterapeutycznych w Kłodzku Okres stażu: 2 lata i 9 miesięcy (01.09.2010 – 31.05.2013r.) Imię i nazwisko opiekuna stażu: mgr Wiesława Teresak Dyrektor Szkoły: mgr inż. Zdzisława Stańczyk Celem podstawowym podejmowanego stażu jest uzyskanie w wyniku postępowania egzaminacyjnego stopnia awansu zawodowego nauczyciela mianowanego. Rodzaj działań i przedsięwzięć wynikających z wymagań rozporządzenia MENiS z dn. 1.12.2004 r. (ze zmianami z dn. 14.11.2007 r.) Formy i sposoby realizacji Termin realizacji Dowody realizacji 7.1.1 Uczestniczenie w pracach organów szkoły związanych z realizacją zadań dydaktycznych, wychowawczych, opiekuńczych i innych wynikających ze statutu szkoły oraz potrzeb szkoły i środowiska lokalnego. 1. Udział w pracach Rady Pedagogicznej, współpraca z gronem pedagogicznym. * opracowanie miesięcznych planów wychowawczych *ewaluacja Systemu Motywacyjnego MOS 2. Udział i aktywne działanie w Zespołach d/s okresowej oceny sytuacji wychowanek 2. Współpraca z Samorządem Szkolnym: * Współorganizacja imprez kulturalnych i okolicznościowych w środowisku lokalnym * Współpraca podczas organizowania uroczystości szkolnych i różnorodnych imprez dla wychowanek 3.Współpraca z rodzicami i opiekunami prawnymi wychowanek * kontakty telefoniczne, informowanie o bieżących potrzebach wychowanek, zapraszanie do placówki, pobyty wychowanek w domach rodzinnych. * kontakt z rodzicami w postaci pisemnego powiadamiania o zachowaniu i funkcjonowaniu wychowanki w placówce. *wizyty wychowawców w domach rodzinnych Zgodnie z harmonogramem posiedzeń Rady Pedagogicznej. Według terminarza. W okresie trwania stażu oraz w całym przebiegu pracy zawodowej Potwierdzenie obecności na posiedzeniach Rady Pedagogicznej Opracowany miesięczny plan pracy wychowawczej. Potwierdzenia współpracy. - kopie korespondencji - wpisy w dziennikach zajęć wychowawczych -protokoły zebrań 7.1.2 Pogłębianie wiedzy i umiejętności zawodowych, samodzielne lub przez udział w różnych formach kształcenia ustawicznego. 1. Poszerzanie wiedzy i umiejętności poprzez aktywny udział w różnorodnych formach doskonalenia zawodowego: wewnątrzszkolnym doskonaleniu zawodowym – radach szkoleniowych. 2. Udział w warsztatach metodycznych – konferencjach, kursach * podjęcie kursu - oligofrenopedagogika 3. Prowadzenia dokumentacji przyswojonych pozycji z zakresu dydaktyki i metodyki: biblioteczka metodyczno – przedmiotowa oraz z zakresu psychologii i pedagogiki. 4. Tworzenie własnego warsztatu pracy: *Budowanie bazy materiałów dydaktycznych (pozyskanych z różnych źródeł), testów, czasopism itp. W okresie trwania stażu. W czasie trwania stażu W roku szk.2010/2011 W okresie trwania stażu. W okresie trwania stażu. Potwierdzenia uczestnictwa. Potwierdzenie uczestnictwa. Dyplom ukończenia kursu Potwierdzenia uczestnictwa, certyfikaty. Spis zebranych pozycji. 7.1.3 Poznawanie przepisów dotyczących systemu oświaty 1. Analiza dokumentacji i wykorzystanie pracy wychowawczej i dydaktycznej: *Rozporządzenie MENiS z 1 grudnia 2004 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli ( ze zmianami z dnia 14 listopada 2007r.). 2. Aktualizacja wiedzy na temat obowiązującego prawa oświatowego, a w szczególności na temat uzyskiwania stopni awansu zawodowego. 3. Analiza i ewaluacja dokumentacji w placówce : Statut Młodzieżowego Ośrodka Socjoterapii, Program Wychowawczy MOS, Program Profilaktyczny MOS, System Motywacyjny MOS, regulaminy mająca na celu podniesienie jakości pracy własnej oraz jakości pracy placówki. W okresie trwania stażu Potwierdzenia oraz notatki 7.2.1 Umiejętność organizacji i doskonalenia warsztatu pracy, dokonywanie ewaluacji własnych działań, a także oceniania ich skuteczności i dokonywania zmian w tych działaniach. 1. Współpraca z opiekunem stażu: * Zawarcie kontraktu i ustalenie zasad współpracy. *Przygotowanie planu rozwoju zawodowego. * Opracowanie projektu sprawozdania. * Obserwowanie zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu. * Prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu. * Prowadzenie zajęć otwartych z udziałem opiekuna stażu * Omawianie prowadzonych i obserwowanych zajęć w celu doskonalenia umiejętności omawiania i ewaluacji własnych i obserwowanych lekcji – określanie mocnych i słabych stron własnej działalności. 2. Doskonalenie własnego warsztatu pracy pedagogicznej: *opracowywanie scenariuszy zajęć, konspektów, gromadzenie pomocy dydaktycznych i innych materiałów potrzebnych do prowadzenia różnorodnych zajęć terapeutycznych i resocjalizacyjnych. * wykorzystywanie w pracy nowoczesnych metod : - praca z wychowankiem metodą socjoterapii - diagnozowanie przyczyn niedostosowania społecznego i konstruowanie planów naprawczych. * szukanie nowych metod współpracy z rodzicami. * przeprowadzanie zajęć obserwowanych przez Dyrektora placówki. 3. Podejmowanie dodatkowych wewnątrzszkolnych działań przy współpracy z innymi wychowawcami i nauczycielami: *Zorganizowanie Mikołajek, Zabawy Andrzejkowej, Walentynek *Współredagowanie gazetki „GŁOS MOS”. 4. Rozbudzanie zainteresowań wychowanek: - przygotowanie wychowanek do imprez okolicznościowych wynikających z kalendarium ośrodkowego - zachęcanie wychowanek do zaangażowania i uczestnictwa w kołach zainteresowań w placówce lub poza nią. 5. Publikacja własnych prac: *Opublikowanie własnego planu rozwoju zawodowego oraz scenariuszy zajęć lekcyjnych. IX 2010 r. do 14 IX 2010 r. V 2011 r. Raz w semestrze Raz w semestrze Raz w semestrze Cztery scenariusze w semestrze Zgodnie z harmonogramem hospitacji zgodnie z planem imprez. Raz w semestrze W okresie trwania stażu. W okresie trwania stażu. Zasady, kontrakt. Plan rozwoju zawodowego. Sprawozdanie. Notatki z przebiegu lekcji, wraz z uwagami, arkusz obserwacji. Scenariusz zajęć z uwagami opiekuna stażu, arkusz obserwacji. Scenariusze zajęć lekcyjnych. Scenariusze zajęć z uwagami i wnioskami scenariusz zajęć, potwierdzenie. Gazetka Scenariusze zajęć . Nagrania , zdjęcia Wydruk ze strony WWW. 7.2.2 Umiejętność uwzględniania w pracy potrzeb rozwojowych uczniów, problematyki środowiska lokalnego oraz współczesnych problemów społecznych i cywilizacyjnych. 1. Zapoznanie się z potrzebami, zainteresowaniami, problemami i zagrożeniami specyficznymi dla wieku gimnazjalnego poprzez obserwacje własne, rozmowy z uczniami, wnioski wyciągane z obrad RP poświeconym problemom wychowawczym naszej placówki, konsultacje z pedagogiem szkolnym i psychologiem. 2.Przygotowanie uroczystości szkolnych - przygotowanie gazetek okolicznościowych. 3. Diagnozowanie i uwzględnianie potrzeb oraz problemów edukacyjnych indywidualnych uczniów. 4. Współpraca z rodzicami w rozwiązywaniu problemów uczniów: *Rozmowy z rodzicami podczas zebrań. *Stosowanie metody kontaktu pisemnego. 5. Podejmowanie działań zapobiegających niedostosowaniu wychowanek: - nawiązanie współpracy z Powiatową Komendą Policji w Kłodzku: zapraszanie policji na pogadanki o tematyce profilaktyki uzależnień - współpraca z sądem- opinie, wnioski - współpraca z Pełnomocnikiem ds. Rozwiązywania Problemów Alkoholowych - współpraca z Poradnią Psychologiczno – Pedagogiczną - współpraca z pielęgniarką szkolną – pogadanki na temat czystości, higieny okresu dojrzewania, chorobach cywilizacyjnych - współpraca z ośrodkami kultury i bibliotekami - współpraca ze środowiskiem lokalnym (Towarzystwo Miłośników Krosnowic, Rada Parafialna, Szkoła Podstawowa w Krosnowicach, Przedszkole Gminne, Koło Gospodyń Wiejskich) W okresie trwania stażu. W okresie trwania stażu. W okresie trwania stażu. W okresie trwania stażu. Potwierdzenia i notatki. Scenariusze zajęć. Potwierdzenia, scenariusze lekcyjne, kopie korespondencji z rodzicami. potwierdzenia, kopie opinii, zaświadczenia o odbytych spotkaniach. 7.2.3 Umiejętność wykorzystywania w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej. 1. Stosowanie technologii, komputerowej w opracowywaniu dokumentacji, narzędzi badawczych oraz różnorodnych materiałów. * Wyznaczanie wychowankom prac wymagających użycia komputera lub Internetu. *Korzystanie z dostępnych w Internecie materiałów z zakresu pedagogiki, metodyki, psychologii oraz materiałów i źródeł internetowych poruszających tematykę awansu zawodowego (przepisy i akty prawne, portale internetowe). 2. Publikowanie własnych prac w Internecie: plan rozwoju zawodowego, scenariusze lekcyjne itp. 3. Wykorzystanie Internetu jako dodatkowego źródła w pracy wychowawczej, terapeutycznej i resocjalizacyjnej 4. Wykorzystanie komputera do przygotowania gazetek ściennych oraz wydawania gazetki „GŁOS MOS” 5. Opracowywanie materiałów na potrzeby rad szkoleniowych, konstruowanie programów i planów pracy. W okresie trwania stażu. W okresie trwania stażu. W okresie trwania stażu W okresie trwania stażu Rok szkolny 2010/2011 lub 2011/2012. Przykładowe materiały. Przykładowe materiały, lista stron WWW. Strony WWW Scenariusze, konspekty, prace wychowanek 7.2.4 Umiejętność zastosowania wiedzy z zakresu psychologii, pedagogiki i dydaktyki oraz ogólnych zagadnień z zakresu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w rozwiązywaniu problemów związanych z zakresem realizowanych przez nauczyciela zadań 1. Pogłębianie wiedzy z zakresu pedagogiki, psychologii i dydaktyki. 2. Stosowanie zdobywanej wiedzy z tych dziedzin w swym warsztacie pracy do rozwiązywania problemów edukacyjnych i wychowawczych: * Diagnozowanie konkretnej potrzeby edukacyjnej, wychowawczej, opiekuńczej. *Modyfikowanie metod pracy tak, by sprostać zdiagnozowanym problemom (wdrażanie metod aktywizujących, zajęć dodatkowych itp.). * Rozwiązywanie problemów wychowawczych poprzez rozmowy z wychowankami, współpracę z pedagogiem, psychologiem. W okresie trwania stażu. W okresie trwania stażu Spis lektur, czasopism i artykułów dotyczących danych dziedzin. Scenariusze zajęć lekcyjnych, potwierdzenia, IPR. 7.2.5 Umiejętność posługiwania się przepisami dotyczącymi systemu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w zakresie funkcjonowania szkoły, w której nauczyciel odbywał staż. 1. Zapoznanie się z procedurą awansu zawodowego: - analiza aktów prawnych - opracowanie i złożenie wniosku o rozpoczęcie stażu - opracowanie i złożenie planu rozwojowego. 2. Dokumentowanie realizacji planu rozwoju zawodowego. 3. Poznawanie przepisów dotyczących systemu oświaty: * Analiza dokumentów prawa wewnątrzszkolnego oraz uczestnictwo w modyfikacjach tych dokumentów. * Poznawanie i wykorzystanie w praktycznym działaniu przepisów prawa oświatowego, w tym aktów prawnych dotyczących awansu zawodowego nauczycieli poprzez: samodzielne studiowanie w/w dokumentów, udział w posiedzeniach RP poświeconym prawu oświatowemu i zmianom w nim zachodzącym. 2. Uwzględnianie poznawanego prawa oświatowego we własnej pracy: * Posługiwanie się aktami prawa oświatowego w czynnościach związanych z odbywaniem stażu. Wrzesień 2010r. W okresie trwania stażu. W okresie trwania stażu, zawsze na początku roku szkolnego W okresie trwania stażu IX 2010 - V 2013 r. Poprawnie sformułowany wniosek, zatwierdzony plan rozwoju zawodowego. Scenariusze, konspekty, plany pracy. Potwierdzenia.. Potwierdzenia oraz notatki Opracowany plan rozwoju oraz stosownego sprawozdanie z odbytego stażu ............................................. ( Miejscowość, data i podpis) Wyświetleń: 934
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |