Katalog ANNA CIEŚLAK, 2013-04-22 ZIELENIEWO Pedagogika, Plany rozwoju zawodowego PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA MIANOWANEGONa podstawie powinności i wymagań wynikających z rozporządzenia MENIS z 01.12.2004r. i późniejszych zmian. Posiadane kwalifikacje: 1. kurs kwalifikacyjny: Oligofrenopedagogika dla nauczycieli i wychowawców placówek dla dzieci upośledzonych umysłowo w Centrum Doskonalenia Zawodowego Nauczycieli w Poznaniu 2. studia podyplomowe: Pedagogika szkolna i zarządzanie placówką oświatą w Wyższej Szkole Biznesu w Gorzowie Wlkp. 3. studia magisterskie: Socjologia rodziny na Wydziale Nauk Społecznych UAM w Poznaniu 4. stopień nauczyciela mianowanego Założenie: Plan rozwoju zawodowego w okresie trwania stażu uwzględnia specyfikę i potrzeby szkoły oraz zadania zawarte w Planie Rozwoju Zespołu Szkolno - Przedszkolnego w Bierzwniku. Cele podejmowanych działań: - doskonalenie własnych umiejętności zawodowych - wzbogacenie posiadanego warsztatu pracy - wykorzystanie własnego doświadczenia, wiedzy i umiejętności celem podniesienia, jakości pracy szkoły - uzyskanie stopnia awansu zawodowego nauczyciela dyplomowanego Autor zastrzega sobie możliwość wprowadzania zmian w planie rozwoju zawodowego zgodnie z § 4.3. rozporządzenia MENIS z 01.12.2004r. § 8 ust.2 pkt 1 Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie, jakości pracy szkoły. Zadnia Formy realizacji Termin Poznanie procedury awansu zawodowego i odbycie stażu. Analiza przepisów prawa oświatowego dotyczącego awansu zawodowego nauczycieli. Sformułowanie wniosku o rozpoczęcie stażu. Opracowanie planu rozwoju zawodowego. Udokumentowanie realizacji planu. Sporządzenie sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego. Okres stażu. Uczestniczenie w pracach organów szkoły związanych z realizacją jej podstawowych funkcji i wynikających z niej zadań. Praca w zespołach dokonujących ewaluacji podstawowych dokumentów regulujących pracę szkoły. Okres stażu. Doskonalenie własnego warsztatu pracy. Aktywny udział w szkoleniach, kursach, warsztatach umożliwiających poszerzenie zakresu działań edukacyjnych, wychowawczych i opiekuńczych. Śledzenie literatury fachowej i czasopism dla nauczycieli. Okres stażu Diagnoza umiejętności uczniów w radzeniu sobie z sytuacjami trudnymi. Systematyczne prowadzenie badań diagnostycznych dotyczących stopnia opanowania umiejętności i wiedzy nt. zachowań prospołecznych. Okres stażu. Dostarczenie młodzieży informacji o szkodliwości środków odurzających oraz rozwijanie umiejętności pomocnych w powstrzymywaniu się od ich zażywania. Prelekcje dla młodzieży związane z występującymi zagrożeniami. Okres stażu. Wzbogacenie metod i form pracy dydaktycznej i wychowawczej. Wykorzystanie metod aktywizujących w procesie edukacyjnym. Okres stażu. Zorganizowanie Szkolnej Kampanii Antyalkoholowej – projekt. Włączenie młodzieży gimnazjalnej w akcję profilaktyczną. Przygotowanie projektu kampanii. Pażdziernik 2011r. § 8 ust.2 pkt 2 Wykorzystanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej. Zadnia Formy realizacji Termin Wykorzystanie technologii komputerowej w pracy dydaktyczno-wychowawczej. Tworzenie na komputerze materiałów metodycznych i edukacyjnych: przygotowanie konspektów, scenariuszy, planów pracy. Wykorzystanie komputera w bieżącej pracy pedagoga szkolnego. Prowadzenie zajęć nauczania indywidualnego dla dzieci niepełnosprawnych intelektualnie z wykorzystaniem technologii informacyjnej i komputerowej. Okres stażu. Korzystanie z zasobów informacyjnych i możliwości komunikacyjnych (sieci Internet). Wyszukiwanie i gromadzenie w biblioteczce pedagoga literatury pedagogicznej i psychologicznej (m.in. w księgarniach, poprzez Internet). Wymiana doświadczeń z innymi nauczycielami. Korzystanie z encyklopedii multimedialnych. Okres stażu. § 8 ust.2 pkt 3 Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie otwartych zajęć, w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć. Zadnia Formy realizacji Termin Dzielenie się swoją wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami. Prowadzenie koleżeńskich zajęć otwartych dla nauczycieli. Opracowanie i udostępnienie nauczycielom przedmiotu oraz wychowawcom scenariuszy zajęć oraz programu współpracy z rodzicami. Opieka nad praktykami studenckimi lub nauczycielem stażystą. Prowadzenie tematycznych szkoleń dla zainteresowanych nauczycieli. Okres stażu. Upowszechnianie własnych materiałów dydaktycznych. Opracowanie i udostępnienie własnych konspektów zajęć, środków dydaktycznych. Prowadzenie gazetki ściennej dla nauczycieli o charakterze informacyjnym i wychowawczym. Okres stażu. Udział w pracach zespołów w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia nauczycieli. Działania w ramach Programu Poprawy Efektywności Kształcenia. Okres stażu. Zamieszczenie w Internecie planu rozwoju zawodowego. Umieszczenie planu rozwoju w portalu edukacyjnym. Współpraca z pedagogami z różnych typów szkół. Konsultacje, wymiana doświadczeń. Okres stażu. § 8 ust.2 pkt 4 a Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich. Zadnia Formy realizacji Termin Opracowanie i wdrożenie programu dotyczącego działań edukacyjnych. Realizacja autorskich programów nauczania indywidualnego dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym. Opracowanie i wdrożenie rocznego planu pracy pedagoga szkolnego. Opracowanie Szkolnego Programu Profilaktycznego. Okres edukacji uczniów. Opracowanie i wdrożenie działań współpracy z rodzicami w celu ujednolicenia oddziaływań wychowawczych. Poznanie sytuacji rodzinnej wychowanków Współpraca z rodzicami: • prowadzenie zajęć otwartych dla rodziców, • pedagogizacja rodziców , • organizowanie spotkań z różnymi specjalistami: psychoterapeutą, logopedą, psychologiem, policją, kuratorem. Zachęcanie rodziców do współtworzenia środowiska szkolnego poprzez wykonywanie prac na rzecz grupy i placówki. Okres stażu. Opracowanie programu zajęć pro zawodowych. Stworzenie, wdrożenie i ewaluacja programu. Okres stażu § 8 ust.2 pkt 4c Poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych. Zadnia Formy realizacji Termin Organizowanie i przeprowadzanie konkursów szkolnych. Przygotowywanie zadań konkursowych. Opracowanie regulaminu. Udział w pracach komisji konkursowych. Okres stażu. Organizowanie wycieczek. Organizowanie wyjazdów do kina, na wystawy, wycieczek krajoznawczych. Okres stażu. Rozwijanie działalności artystycznej uczniów. Wspieranie działalności artystycznej uczniów w formie wystaw (gazetki tematyczne, plakaty). Okres stażu. Prowadzenie działalności pro zawodowej dla uczniów Gimnazjum Publicznego w Bierzwniku. Organizowanie spotkań z doradcą zawodowym. Wyjazdy na dni otwarte do szkół średnich. Organizowanie spotkań z przedstawicielami szkół średnich w Gimnazjum w Bierzwniku. Okres stażu. § 8 ust.2 pkt 4e Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami. Zadnia Formy realizacji Termin Działania na rzecz tworzenia tradycji klasowej lub szkolnej. Integracja zespołów klasowych na rzecz lepszego współżycia i poznania się między sobą. Okres stażu. Współpraca z organizacjami pozarządowymi i instytucjami zewnętrznymi w sprawach uczniów i szkoły. Współpraca z: - PPP, -Policją, -Sądem Rodzinnym i kuratelą sądową, -PCPR, - GOPS, - Starostwem Powiatowym, - Urzędem Gminy, -GKRPA, -SWIP, - lokalnymi stowarzyszeniami. Według potrzeb oraz możliwości. Współpraca z zespołem samokształceniowym ds. rozwiązywania problemów dziecka i rodziny w kryzysie. Udział w działaniach zespołu na terenie powiatu choszczeńskiego. Według potrzeb oraz możliwości. § 8 ust.2 pkt 5 Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych, z uwzględnieniem specyfiki i typu i rodzaju szkoły. Zadnia Formy realizacji Termin Opis i analiza dwóch przypadków wychowawczych. Zdiagnozowanie dwóch przypadków wychowawczych. Ustalenie metod pracy z dziećmi i oddziaływań wychowawczych. Systematyczna praca nad rozwiązywaniem problemu. Okres stażu. Opracowała: Anna Cieślak- Przytuła Wyświetleń: 845
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |