![]() |
![]() |
Katalog ANNA CIEŚLAK, 2013-04-22 ZIELENIEWO ILONA ŚWIERCZYŃSKA Pedagogika, Konkursy OGÓLNOSZKOLNA KAMPANIA PROFILAKTYCZNO – EDUKACYJNA „Nie piję”OGÓLNOSZKOLNA KAMPANIA PROFILAKTYCZNO – EDUKACYJNA „Nie piję” W profilaktyce szkód związanych z piciem alkoholu przez młodych ludzi istotne znaczenie mają nie tylko systematyczne i pogłębione zajęcia z młodzieżą, rodzicami oraz nauczycielami, ale również kampanie społeczne zaadresowane do ściśle określonych grup i środowisk społecznych. Kampania jest adresowana i będzie realizowana wśród młodzieży gimnazjalnej, rodziców i społeczności lokalnej. Zostanie zainicjowana dokładnym poinformowaniem o jej celach i zamierzonych efektach. Bardzo trudno jest zniechęcić młodzież do alkoholu, gdyż jest on dla niej atrakcyjny, daje dobrą zabawę i przynosi określone, pożądane skutki. Warto jednak wiedzieć, że problemy ( nie tylko te związane z uzależnieniami ) zazębiają się, dlatego może się zdarzyć, że działania ukierunkowane na jakieś zagadnienie, zaowocują pozytywnymi skutkami w innej dziedzinie. Działania podjęte w ramach antyalkoholowej kampanii „ Nie piję” będą przebiegały dwukierunkowo. Celem pierwszego kierunku działań będzie: 1. Obalanie mitów, czyli fałszywych, obiegowych opinii, przekonań, oczekiwań na temat alkoholu i zastępowanie ich właściwymi, 2. informowanie o realnych zagrożeniach i konsekwencjach wynikających z zachowań ryzykownych. Drugi kierunek działań będzie dotyczył zupełnie innych spraw niż alkohol, ale równie ważnych dla profilaktyki. Będzie miał na celu: 1. Zachęcanie do podejmowania osobistych, wartościowych postanowień, 2. Naukę konstruktywnego odmawiania, 3. Wskazywanie alternatywnych sposobów przeżywania codziennego życia. W ramach kampanii realizowane będą : • Lekcje z wychowawcami klas (każdy wychowawca przeprowadzi cykl dwóch godzin ze swoją klasą według otrzymanego scenariusza zajęć profilaktycznych); • Lekcje z nauczycielami przedmiotu (nauczyciele przeprowadzą zajęcia ze swoich przedmiotów z elementami działań profilaktycznych); • Działania SU (baza ważnych telefonów); • Spotkania rodziców z terapeutą i policją na wywiadówkach profilaktycznych; • Konkurs plastyczny (plakat lub ulotka) traktujący o problemach wynikających z picia alkoholu zakończony otwartą dla społeczności wystawą prac; • Graffity w szkole – namalowane na ścianach sceny zwracające uwagę na problem, a odwołujące się do stylu i języka używanego przez młodzież; • Przedstawienie teatralne w wykonaniu uczniów oraz profesjonalnego teatru „ Kurtyna” z Krakowa • Dystrybucja pakietów edukacyjno – informacyjnych ( ulotek, plakatów ); • Publikacje z realizacji kampanii na stronie internetowej szkoły. Wyświetleń: 659
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |