![]() |
![]() |
Katalog Monika Balcerzak, 2013-05-14 Kalisz Pedagogika, Program nauczania Indywidualny program edukacyjno-terapeutyczny dla dzieci z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkimINDYWIDUALNY PROGRAM EDUKACYJNO-TERAPEUTYCZNY na III etap edukacyjny dla … rok szkolny 2011/2012 IMIĘ I NAZWISKO UCZNIA: … DATA URODZENIA: ... MIEJSCE URODZENIA: … KLASA: I… WYCHOWAWCA: … NR ORZECZENIA: … – O POTRZEBIE KSZTAŁCENIA SPECJALNEGO CHARAKTERYSTYKA DZIECKA: Mocne strony : - zdolność myślenia logicznego w oparciu o materiał obrazkowy Słabe strony: - słaby poziom opanowania podstawowych wiadomości i umiejętności szkolnych - brak rozumienia sytuacji społecznych - zmienna motywacja Upodobania, zainteresowania, lęki, dominujące nastroje, preferowane formy aktywności, fobie, stan zdrowia, predyspozycje: Badanie psychologiczne wskazuje na rozwój umysłowy na poziomie upośledzenia w stopniu lekkim. Ukształtowanie poszczególnych funkcji intelektualnych zróżnicowane. Chłopiec ma zdolność myślenia logicznego w oparciu o materiał obrazkowy. Upośledzone są funkcje intelektualne warunkujące uczenie się, takie jak: myślenie abstrakcyjne, rozumowanie arytmetyczne oraz zdolność trwałego i bezpośredniego zapamiętywania. Rozumienie sytuacji społecznych słabe. Funkcje percepcyjne na poziomie rozwoju ogólnego. Tempo pracy i motywacja zmienne. OPIS GRUPY KLASOWEJ, W KTÓREJ UCZEŃ PRZEBYWA: Grupa zintegrowana, akceptująca chłopca. PLAN ZAJĘĆ (TYGODNIOWY): Poniedziałek: Wtorek: Środa: Czwartek: Piątek: ZGODA RODZICA NA REALIZACJĘ PROGRAMU: ……………………………………………………. podpis rodzica PODPISY OSÓB ODPOWIEDZIALNYCH ZA REALIZACJĘ PROGRAMU: … ZATWIERDZENIE PROGRAMU PRZEZ RADĘ PEDAGOGICZNĄ W DNIU … CELE EDUKACYJNE: OGÓLNE: -Tworzenie niezbędnych warunków do zapewnienia uczniowi komfortu psychicznego. -Rozwijanie poczucia akceptacji i bezpieczeństwa. -Nawiązywanie pozytywnego kontaktu emocjonalnego nauczyciela z uczniem. -Wspieranie rozwoju sprawności psychicznej. -Stymulowanie rozwoju zgodnie z indywidualnymi możliwościami i potrzebami podopiecznego. SZCZEGÓŁOWE: - Redukowanie objawów nadpobudliwości psychoruchowej. - Utrwalanie znajomości zasad ortograficznych. - Usprawnianie techniki czytania. -Doskonalenia czytania ze zrozumieniem. - Rozwijanie pamięci i myślenia na materiale konkretnym. - Doskonalenie stopniowania przymiotników. -Ćwiczenie umiejętności rozróżniania części mowy. -Utrwalenie tabliczki mnożenia. - Rozwijanie umiejętności rozwiązywania zadań tekstowych. CELE TERAPEUTYCZNE: -Usprawnianie integracji wzrokowo-ruchowo-słuchowej. -Rozwijanie motywacji. -Uspołecznienie w funkcjonowaniu chłopca. -Wspieranie w zaadoptowaniu się do wymogów zespołu klasowego. - Wspomaganie rozwoju myślenia abstrakcyjnego. -Usprawnianie rozumowania arytmetycznego. -Doskonalenie koncentracji uwagi. -Usprawnianie zdolności trwałego i bezpośredniego zapamiętywania. DOSTOSOWANIE WYMAGAŃ EDUKACYJNYCH: Kształcenie specjalne dla upośledzonych w stopniu lekkim, realizowane w szkole ogólnodostępnej. Realizacja zajęć rewalidacyjnych z oligofrenopedagogiem. KIERUNKI ODDZIAŁYWAŃ WSPOMAGAJACYCH ROZWÓJ DZIECKA -Zapewnienie możliwości najpełniejszego komunikowania się z otoczeniem w sposób werbalny -Społeczne funkcjonowanie chłopca -Wsparcie w zaadoptowaniu się do wymogów zespołu klasowego RODZAJE POMOCY SPECJALISTYCZNEJ: Pomoc psychologa, TYP ZAJĘĆ REWALIDACYJNYCH: Korekcyjno-kompensacyjne w celu usprawniania integracji wzrokowo-ruchowo-słuchowej EWALUACJA: Wyświetleń: 1504
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |