![]() |
![]() |
Katalog Barbara Sztykiel, 2013-05-09 Zawiercie Zajęcia zintegrowane, Harmonogramy Harmonogram praktyki pedagogicznejHARMONOGRAM PRAKTYKI PEDAGOGICZNEJ studentki Akademii im. ………………… w ……………….. II roku studiów stacjonarnych na kierunku ZINTEGROWANA EDUKACJA WCZESNOSZKOLNA I WYCHOWANIE PRZEDSZKOLNE - ……………………………………... pod opieką nauczycielki edukacji wczesnoszkolnej …………………………………………. Termin: 01.10. 2012r. – 12.10.2012r. 50 godzin : 5 godz. hospitacji 30 godz. samodzielnie prowadzonych zajęć 12 godz. zajęć świetlicowych 3 godz. hospitacji zajęć pozalekcyjnych 01.10. 2012r. – poniedziałek • Zajęcia świetlicowe 1 godz. • Obserwacja zajęć lekcyjnych prowadzonych przez nauczyciela-opiekuna praktyki 4 godz. Omówienie obserwowanych zajęć. Udzielenie informacji na temat klasy, stosowanego podręcznika, programu nauczania itp. Planowanie zajęć na kolejne dni. Udzielenie wskazówek odnośnie scenariuszy lekcji. 02.10.2012r.- wtorek • Obserwacja zajęć lekcyjnych prowadzonych przez nauczyciela-opiekuna praktyki 1 godz. Omówienie obserwowanych zajęć. • Prowadzenie zajęć w klasie przez praktykantkę z pomocą opiekuna. 1 godz. Omówienie zajęć. • Zajęcia świetlicowe 1 godz. • Prowadzenie zajęć w klasie przez praktykantkę z pomocą opiekuna. 1 godz. Omówienie zajęć. • Zajęcia świetlicowe 2 godz. 03.10.2012r.- środa • Prowadzenie zajęć w klasie przez praktykantkę z pomocą opiekuna. 3 godz. Omówienie zajęć. • Hospitowanie zajęć kółka informatycznego 1 godz. • Hospitowanie kółka plastycznego 1 godz. 04.10.2012r. – czwartek • Zajęcia świetlicowe 1 godz. • Prowadzenie zajęć w klasie przez praktykantkę z pomocą opiekuna. 3 godz. Omówienie zajęć. • Zajęcia świetlicowe 3 godz. 05.10.2012r.- piątek • Prowadzenie zajęć w klasie przez praktykantkę z pomocą opiekuna. 4 godz. Omówienie zajęć. 08.10.2012r. - poniedziałek • Prowadzenie zajęć w klasie przez praktykantkę z pomocą opiekuna. 4 godz. Omówienie zajęć. 09.10.2012r. – wtorek • Prowadzenie zajęć w klasie przez praktykantkę z pomocą opiekuna. 4 godz. Omówienie zajęć. • Zajęcia świetlicowe 1 godz. 10.10.2012r. – środa • Prowadzenie zajęć w klasie przez praktykantkę z pomocą opiekuna. 3 godz. Omówienie zajęć. • Zajęcia świetlicowe 1 godz. 11.10.2012r. – czwartek • Prowadzenie zajęć w klasie przez praktykantkę z pomocą opiekuna. 3 godz. Omówienie zajęć. • Zajęcia świetlicowe 1 godz. • Hospitacja pozalekcyjnych zajęć z uczniem słabym 1 godz. 12.10. 2012r. – piątek • Prowadzenie zajęć w klasie przez praktykantkę z pomocą opiekuna. 4 godz. Omówienie zajęć. • Zajęcia świetlicowe 1 godz. • Podsumowanie praktyki. Ocena realizacji praktyki pedagogicznej. Do obowiązków nauczyciela-opiekuna należy: a) włączenie słuchacza od pierwszego dnia jego pobytu w szkole w tok życia i pracy szkoły, jak również opracowanie wspólnie z nim szczegółowego planu i programu zajęć na cały okres praktyki oraz czuwanie nad konsekwentną realizacją planu; b) udostępnienie do wglądu dokumentacji pracy nauczyciela (dziennik, plan pracy szkoły, system oceniania itp.); c) zadbanie, by słuchacz miał możliwość przeprowadzenia określonej przez nauczyciela metodyka liczby lekcji próbnych; d) pomoc w doborze materiałów i przygotowaniu lekcji; e) udostępnienie znajdujących się w szkole środków dydaktycznych; f) udzielenie informacji na temat stosowanego podręcznika i pomoc w przygotowaniu jednostki lekcyjnej; g) hospitowanie lekcji próbnych prowadzonych przez słuchacza oraz udział w ich omawianiu; h) angażowanie słuchacza do wykonywania w czasie prowadzonych przez siebie zajęć niektórych czynności dydaktycznych (głośne czytanie tekstów, obsługa urządzeń technicznych, pisanie na tablicy) lub po ich zakończeniu (kontrola ćwiczeń pisemnych uczniów i próba ich oceny); i) omawianie wszystkich zajęć, w których uczestniczy słuchacz, udzielanie odpowiedzi na pytania; j) podsumowanie – zredagowanie opinii na temat pracy słuchacza, wystawienie oceny jego pracy. Nauczyciel-opiekun obserwuje pracę słuchacza, jego przygotowanie i stosunek do zawodu nauczycielskiego oraz młodzieży, gromadząc w ten sposób materiał do opinii, w której zaznaczy stopień przydatności do pracy w zawodzie nauczycielskim. Opiekun praktyki winien także uwzględnić w opinii następujące spostrzeżenia: a) czy słuchacz właściwie sformułował cele lekcji, jak lekcje organizował i prowadził; b) czy poprawnie i koncepcyjnie zaplanował cykl lekcji; c) jakie braki zaznaczały się w jego działaniu (rzeczowe, merytoryczne); d) pozytywy w pracy; e) ogólna ocena z przebiegu całej praktyki zakończona wystawieniem proponowanego stopnia.. Wyświetleń: 667
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |