![]() |
![]() |
Katalog Marzanna Posłuszna, 2013-05-08 radzyń chelmiński Awans zawodowy, Scenariusze Tabliczka mnożenia – mnożenie przez 2 i przez 3.Scenariusz zajęć edukacji matematycznej przeprowadzonych w klasie II B. Nauczyciel : Marzanna Posłuszna Czas trwania: 1 godzina lekcyjna Temat edukacji matematycznej: Tabliczka mnożenia – mnożenie przez 2 i przez 3. Cele: • Doskonalenie umiejętności mnożenia przez 2 i przez 3 • Porównywanie liczb • Kojarzenie sytuacji zilustrowanej rysunkiem z zapisem odpowiedniego działania • Wprowadzenie i utrwalenie pojęć: mnożenie, liczby jednocyfrowe i dwucyfrowe, liczby parzyste i nieparzyste • Doskonalenie umiejętności rozwiązywania zdań z treścią Formy: • Indywidualna zróżnicowana • Praca w parach • Grupowa jednolita i zróżnicowana Środki dydaktyczne: • Kartoniki z liczbami – liczby nieparzyste • Tablica interaktywna: ćwiczenie interaktywne, wirtualne kostki • Kostka do gry • Rozsypanka działaniowa • Kartoniki z liczbami 1-30 • Zadania z treścią. Przebieg zajęć: 1. Powitanie. 2. Sprawdzenie obecności. 3. Sprawdzenie zadania domowego. 4. Ustalenie dnia tygodnia, miesiąca, zapisanie daty ( zapis arabski i rzymski). 5. Podanie tematu lekcji. Uczniowie układają kartoniki od liczby najmniejszej do największej. Określają jakie to liczby ( nieparzyste). Podają przykłady innych liczb – parzystych. Prawidłowe ułożenie kartoników pozwoli na odczytanie tematu zajęć: M N O Ż E N I E. 6. Obejrzenie ćwiczenia interaktywnego z wykorzystaniem tablicy. Nauczyciel omawia uczniom sposób wykonania zadania. Zwraca uwagę na związek mnożenia z dodawaniem. 7. Praca w parach. Uczniowie otrzymują rozsypankę działaniową. Kompletują kartoniki np. 2+2+2= 3* 2 lub 3*2= 2+2+2 4+4= 2* 4 lub 2*4= 4+4 8. Praca z wykorzystaniem tablicy interaktywnej ( kostka do gry) Uczniowie obliczają wylosowane przez nauczyciela przykłady działań na mnożenie. Zgłaszają się do odpowiedzi. Zachęcenie do zabawy kostką do gry. 9. Praca grupowa. Uczniowie przygotowują kartoniki od 1 do 30. Nauczyciel prosi, aby położyli kartonik z liczbą 2. Następnie do liczby 2 dokładają następne kartoniki tak, aby następna liczba była o 2 większa od poprzedniej. Po ułożeniu uczniowie głośno odczytują liczby. Nauczyciel zadaje pytanie: Te liczby to wyniki mnożenia przez ……. Podobne polecenie z wykorzystaniem liczby 3. Wspólne rozwiązanie zadania z treścią. Każdy zespół otrzymuje inną treść zadania. Zapis i odczytanie rozwiązania oraz odpowiedzi zadania przez lidera. 10. Podsumowanie zajęć. 11. Zadanie pracy domowej. 12. Podziękowanie. Słowna ocena pracy. Wręczenie zakładek do książki z tabliczką mnożenia. Wyświetleń: 3721
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |