Katalog Ewa Grześkiewicz, 2013-05-14 Warszawa Pedagogika, Plany rozwoju zawodowego PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO PEDAGOGA WSPOMAGAJĄCEGOPLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO PEDAGOGA WSPOMAGAJĄCEGO Szkoła Podstawowa nr 98 z Oddziałami Integracyjnymi im. Lucy Maund Montgomery Ewa Grześkiewicz w Warszawie, ul. Grottgera 22 A imię i nazwisko nauczyciela nazwa szkoły imię i nazwisko opiekuna stażu PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA ODBYWAJĄCEGO STAŻ NA NAUCZYCIELA MIANOWANEGO 01-09-2006 31-05-2009 data rozpoczęcia stażu przewidywana data zakończenia stażu Podstawa prawna: Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 1 grudnia 2004 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli Karta Nauczyciela z dnia 26 stycznia 1982 r., z późniejszymi zmianami (z dnia 15 lipca 2004 r. Ustawa z dnia 18 lutego 2000 r. o zmianie ustawy Karta Nauczyciela oraz o zmianie niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2000 r. Nr 19, poz. 239) Główne cele awansu: 1. uczestniczyć w pracach organów szkoły związanych z realizacją zadań dydaktycznych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych wynikających ze statutu oraz potrzeb szkoły i środowiska lokalnego 2. pogłębiać swoją wiedzę i umiejętności zawodowe, samodzielnie lub przez udział w różnych formach kształcenia ustawicznego 3. poznawać przepisy dotyczące systemu oświaty, z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której nauczyciel odbywa staż Wymagania niezbędne do uzyskania stopnia nauczyciela mianowanego Działania podjęte dla realizacji wymagań Termin realizacji Osoba wspierająca Potwierdzenie realizacji określonego działania 1) umiejętność organizacji i doskonalenia własnego warsztatu pracy, dokonywania ewaluacji własnych działań, a także oceniania ich skuteczności i dokonywania zmian w tych działaniach. - wezmę aktywny udział w pracach Zespołu Do Spraw Integracji - cały okres stażu - opracowanie w formie notatek - wezmę udział w konferencjach, szkoleniach, warsztatach dotyczących pracy dydaktycznej i wychowawczej (związanych m.in. ze specyfiką pracy w szkole integracyjnej) - na bieżąco - opiekun stażu - potwierdzenia, zaświadczenia, certyfikaty, materiały szkoleniowe - wykorzystam samodzielnie przygotowane testy sprawdzające - na bieżąco - opiekun stażu - zbiór przygotowanych materiałów - refleksja odnośnie wyników testów - wykorzystam samodzielnie wykonane pomoce dydaktyczne - na bieżąco - opiekun stażu -zbiór przygotowanych pomocy dydaktycznych - refleksja na temat wykorzystania i przydatności tychże pomocy - będę samodzielnie studiować literaturę fachową z zakresu pedagogiki i psychologii - na bieżąco - opiekun stażu - opracowanie w formie notatek - podejmę współpracę z nauczycielami nauczania zintegrowanego celem wymiany doświadczeń - cały okres stażu - wnioski, notatki - będę zbierać wytwory uczniów celem ich analizy - na bieżąco - opiekun stażu - wytwory dziecięce - wnioski płynące z analizy - poprowadzę lekcje obserwowane przez opiekuna stażu - terminy do uzgodnienia z opiekunem stażu - opiekun stażu - wypełnione arkusze obserwacji lekcji - wnioski z ich omówienia. - będę obserwować lekcje prowadzone przez innych nauczycieli - minimum trzy w ciągu roku szkolnego (terminy do uzgodnienia z nauczycielami obserwowanych lekcji) - opiekun stażu - wypełnione arkusze obserwacji lekcji - wnioski z obserwacji 2) umiejętność uwzględniania w pracy potrzeb rozwojowych uczniów, problematyki środowiska lokalnego oraz współczesnych problemów społecznych i cywilizacyjnych - we współpracy z pedagogiem prowadzącym oraz reedukatorem i logopedą skonstruuję indywidualne programy dla dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych - na początku każdego roku szkolnego - programy - w zależności od indywidualnych potrzeb uczniów poprowadzę dodatkowe zajęcia przygotowujące do nauki czytania i pisania, kształtujące myślenie matematyczne, zajęcia Metodą Dennisona oraz zajęcia relaksacyjne - cały okres stażu - scenariusze zajęć - pomoce dydaktyczne - podejmę aktywną współpracę z Poradnią – Pedagogiczno - Psychologiczną - na bieżąco - omówienie, na czym polegała współpraca - poprzez indywidualne rozmowy z rodzicami oraz ankiety będę starała się jak najlepiej poznać sytuację rodzinną i problemy ( w tym także zdrowotne) ucznia - cały okres stażu - wzory ankiet - będę aktywnie i systematycznie współpracować z rodzicami i opiekunami uczniów na płaszczyźnie wychowawczej i dydaktycznej - cały okres stażu - opiekun stażu - refleksje - przeprowadzę klasowy konkurs na temat ochrony przyrody - rok szkolny 2006/2007 - opis konkursu - przygotuję uczniów do udziału w różnych akcjach i konkursach związanych ze współczesnymi problemami społecznymi i cywilizacyjnymi ( np. akcja sprzątania świata, konkursy plastyczne, akcje wspomagania osób biednych, chorych) - na bieżąco - sprawozdanie z przebiegu akcji i przygotowań do konkursów - będę wprowadzać integracyjne formy nauczania i wychowania ( nauka tolerancji, integracja zespołu klasowego, uwrażliwianie na potrzeby innych) - cały okres stażu - scenariusze zajęć, opisy imprez, omówienie sposobów rozwiązania niektórych problemów związanych tym tematem - podejmę współpracę ze Strażą Miejską - na bieżąco - notatki - zorganizuję wycieczki do teatru, muzeum oraz w przypadku zainteresowania rodziców – wyjazd na Zieloną Szkołę - na bieżąco - bilety - refleksje 3) umiejętność wykorzystywania w swojej pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej - opracuję technikami komputerowymi materiały dla rodziców, ankiety, zaproszenia, część pomocy dydaktycznych - na bieżąco - wersja elektroniczna opracowanych materiałów - wydruki - będę korzystać z zasobów Internetu aby poszerzać swoją wiedzę - na bieżąco - adresy odwiedzanych w tym celu stron - będę korzystać z Internetu w celu współpracy z innymi nauczycielami i specjalistami w naszej szkole (opracowywanie programów, przesyłanie danych) - na bieżąco - poświadczenie nauczycieli i specjalistów - opracuję technikami komputerowymi dokumenty do wniosku o wszczęcie postępowania egzaminacyjnego - na bieżąco - opiekun stażu - teczka 4) umiejętność zastosowania wiedzy z zakresu psychologii, pedagogiki i dydaktyki oraz ogólnych zagadnień z zakresu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w rozwiązywaniu problemów związanych z realizowanymi przez nauczyciela zadaniami - nawiążę aktywną współpracę z pedagogiem, psychologiem szkolnym i reedukatorem - na bieżąco - opiekun stażu - zaświadczenia pedagoga, psychologa, reedukatora o podjętej współpracy - wezmę udział w wewnątrzszkolnych formach doskonalenia zawodowego, zastosuje zdobytą wiedzę w praktyce - na bieżąco - poświadczenia odbytych szkoleń - nawiążę współpracę z Poradnią Zdrowia Psychicznego dla Dzieci i Młodzieży - październik 2006 - notatki - będę organizować pomoc psychologiczno – pedagogiczną i materialną dla rodzin niewydolnych wychowawczo lub znajdujących się w trudnej sytuacji materialnej (współpraca z ośrodkami pomocy społecznej, ogniskami wychowawczymi). - cały okres stażu - opiekun stażu - opracowanie w formie notatek 5) umiejętność posługiwania się przepisami dotyczącymi systemu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w zakresie funkcjonowania szkoły, w której nauczyciel odbywał staż. - zbiorę i przestudiuję przepisy prawa oświatowego (w postaci elektronicznej) - I semestr roku szkolnego 2006/2007 - opiekun stażu - forma elektroniczna materiałów zaczerpniętych z Internetu - notatki - zgromadzę i przestudiuję inne akty prawne dotyczące systemu oświaty - I semestr roku szkolnego 2006/2007 - opiekun stażu - forma elektroniczna materiałów zaczerpniętych z Internetu - notatki - zapoznam się ze statutem szkoły - październik 2006 - opiekun stażu - kopia statutu szkoły ……………………………… podpis nauczyciela Zatwierdzam do realizacji ……………………………… …………………………………… miejscowość i data podpis i pieczęć dyrektora szkoły Wyświetleń: 860
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |