Katalog

Ania Rzadkiewicz, 2013-05-23
Elbląg

Zajęcia zintegrowane, Scenariusze

scenariusz zajęć w klasach I-III

- n +

HOSPITACJA DIAGNOZUJĄCA
SCENARIUSZ ZAJĘĆ Z ZAKRESU EDUKACJI PLASTYCZNEJ PO KLASIE I
-październik, rok szkolny 2012/2013-


Termin hospitacji: 29.10.2012r.
Temat: „Jeż w parku pełnym kolorowych liści”. Zajęcia z edukacji plastycznej z wykorzystaniem metody edukacji przez ruch.
Cele ogólne:
• określenie stopnia opanowania wiedzy i umiejętności z zakresu edukacji plastycznej po klasie I.

Cele szczegółowe; uczeń:
• wypowiada się w wybranych technikach plastycznych na płaszczyźnie; posługuje się takimi środkami wyrazu plastycznego, jak: kształt i barwa,
• ilustruje sytuacje inspirowane wyobraźnią,
• rozpoznaje wybrane dziedziny sztuki: architekturę (także architekturę zieleni),
malarstwo, rzeźbę, grafikę; wypowiada się na ich temat.
• kreśli rytmicznie linie na arkuszu papieru według wskazówek nauczyciela,
• dostosowuje swoje czynności do rytmu słyszanego utworu muzycznego,
• sprawnie wycina nożyczkami,
• zgodnie współpracuje w małej grupie zadaniowej,
• prawidłowo określa miejsce na kartce papieru,
• czerpie radość i satysfakcję z wykonywanych prac plastycznych,
• myśli i działa twórczo.

Forma pracy:
• grupowa,
• indywidualna.
Metody pracy:
• metoda edukacji przez ruch,
• metody integracyjne,
• metody pracy we współpracy.

Czas trwania: 45 min

Lp. Tytuł ćwiczenia Przebieg ćwiczenia Pomoce Uwagi
i czas trwania

Zajęcia wstępne
1. Zapoznanie uczniów z tematem lekcji. Zapoznanie uczniów z tematem zajęć z edukacji plastycznej, poprzez przedstawienie cech charakterystycznych dla jesieni. 2 min.
Zajęcia właściwe
2. Organizacja stanowiska pracy. • Uczniowie losują kartki z przedstawionymi zdjęciami obrazów, architektury oraz rzeźby. Zadaniem uczniów jest podzielenie się na 3 ośmioosobowe grupy, według wylosowanych dziedzin sztuki. Nauczycielka zaprasza uczniów do stolików. Zadaniem dzieci jest przyczepienie kartki do stolika, (konturem narysowanego jeża do dołu) oraz wybranie dowolnej pastelowej kredki. • płyta CD z muzyką irlandzką,
• zdjęcia architektury, rzeźby oraz obrazów,
• kartki dla każdego ucznia z narysowanym konturem jeża,
• taśma klejąca,
• kredki pastelowe 5 min.
1. Rytmiczne kreski. Nauczycielka włącza muzykę z płyty CD. Uczniowie wystukują rytm, uderzając dłońmi o stolik oraz o swoje dłonie. Następnie, nauczycielka prosi, aby każde dziecko w trzymając kredkę w dłoni wykonywało pionowe kreski w powietrzu w rytm muzyki. Na hasło nauczyciela „zmiana” uczniowie przesuwają się o jedno miejsce w prawą stronę. To samo zadanie, uczniowie wykonują na kartce papieru w rytm muzyki. • nożyczki,
• kredki pastelowe,
• kartki dla każdego ucznia,
• taśma klejąca 5 min.
2. Tworzę jeża. Uczniowie odklejają kartkę i po konturze wycinają jeża. • nożyczki 10 min.
3. Kolorowe liście. Uczniowie przyczepiają szary papier do stolika. Następnie, wybierają dowolną kredkę pastelową. W powietrzu (trzymając kredkę w dłoni), wykonują rytmiczne ruchy dłoni, tworząc w powietrzu liście. Następnie, rytmicznie tworzą liście na kartce. Na hasło „zmiana”, uczniowie przesuwają się o jedno miejsce w lewą stronę. Po wykonanych rytmicznie listkach, uczniowie kolorują powstałe listki według własnego pomysłu. • szary papier,
• taśma klejąca,
• kredki pastelowe 10 min.
4. Jeż w parku pełnym kolorowych liści. Uczniowie przykleją na szary papier wcześniej wykonanego jeża i przyozdabiają zwierzątko według własnego pomysłu, tworząc wspólną pracę pt: „Jeż w parku pełnym kolorowych liści”. • jeż wykonany własnoręcznie w poprzednim zadaniu,
• klej,
• kredki pastelowe 10 min
Zajęcia końcowe
5. Ewaluacja zajęć Podziękowanie uczniom za wspaniale wykonane prace plastyczne. Ocena pracy uczniów. 3 min



























Opracowała:

Anna Rzadkiewicz
Wyświetleń: 2770


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.