Katalog

Aneta Pelińska, 2013-05-27
wieluń

Pedagogika, Projekty edukacyjne

EASTER BUNNY I WIELKANOCNA PISANKA - PROJEKT EDUKACYJNY

- n +

EASTER BUNNY I WIELKANOCNA PISANKA - PROJEKT EDUKACYJNY

Dane o projekcie
Projekt został zrealizowany przez uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w Zespole Szkół Specjalnych w Wieluniu /Polska/ i Hillingdon Manor School /Wielka Brytania/ przed świętami wielkanocnymi. W projekcie brali udział uczniowie w wieku 10-16 lat.

Przedmioty
Edukacja specjalna, informatyka ICT, języki obce, plastyka

1. Cele projektu:
-Poznanie tradycji i zwyczajów wielkanocnych w Polsce i Wielkiej Brytanii
-Zdobycie umiejętności komunikacji za pomocą ICT
-Doskonalenie znajomości programów komputerowych do przeprowadzenia videokonferencji, wykonanie prezentacji w PowerPoint, opracowanie logo
-Zrozumienie, że każdy kraj ma odrębny język, tradycję i kulturę
-Doskonalenie umiejętności przygotowania ciast wielkanocnych według przepisów zagranicznych kolegów,
-Rozbudzanie inwencji twórczej poprzez prace plastyczne,
-Umiejętność kulturalnego zachowania się oraz cierpliwość w różnych sytuacjach życiowych,
-Zachowanie higieny podczas przygotowania wielkanocnych potraw.

2.Szczegółowy opis projektu:

Działania edukacyjne dla dzieci i młodzieży ze szkół

I. Wspólne opracowanie słownika polsko-angielskiego związanego z Wielkanocą:
-opracowanie tabeli ze słowami polskimi i angielskimi,
-wykonanie gazetki z podpisami.
II. Przygotowanie własnoręcznie kartek wielkanocnych:
-wpisanie życzeń w obcym języku,
-wysłanie kartek pocztą do szkoły partnerskiej,
-przygotowanie wystawy z otrzymanych kartek.
III. Uprawa rzeżuchy:
-prowadzenie dziennika obserwacji,
-wykonywanie zdjęć.
IV. Wielkanocne wypieki:
-szkoła polska piecze simnel cake, przygotowuje czekoladowe jajka i zajączki na podstawie brytyjskich przepisów,
-szkoła brytyjska piecze mazurki wielkanocne według polskich przepisów.
V. Wykonanie pisanek przez szkoły:
-według polskiej tradycji techniką batiku, wyskrobywania barwionego jajka,
-według angielskiej tradycji qullingu, découpage.
VI. Konkurs na najładniejszą pisankę.
VII. Szkoła brytyjska odwiedza polski kościół w swojej miejscowości.
VIII. Szkoły przygotowują wielkanocne śniadanie
-dekorują stoły i próbują potrawy przez siebie przygotowane,
-poznają zwyczaje i tradycje świąteczne swoich zagranicznych kolegów,
-szkoła polska przeprowadza eggs hunting oraz wyścigi w tłoczeniu jajek
-szkoła brytyjska składa sobie życzenia dzieląc się wielkanocną pisanką.
IX. Wideokonferencja:
-poznajemy się, składamy świąteczne życzenia w języku szkoły partnerskiej.
X. Wspólne opracowanie logo projektu.
XI. Podsumowanie projektu poprzez wykonanie prezentacji PowerPoint.

3.Efekty:
-uczniowie będą znali zwyczaje i tradycje związane z Wielkanocną,
-będą potrafili się przywitać, przedstawić się i złożyć życzenia po polsku, angielsku,
-będą mieli świadomość istnienia innych języków, tradycji i krajów,
-rozwiną kreatywne myślenie poprzez wykonywanie prac artystycznych,
-rozwiną swoje zdolności kulinarne o nowe przepisy,
-nawiążą nowe znajomości, przyjaźnie.


Opracowanie: Aneta Pelińska

Wyświetleń: 738


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.