Katalog Aneta Pelińska, 2013-05-27 wieluń Pedagogika, Projekty edukacyjne EASTER BUNNY I WIELKANOCNA PISANKA - PROJEKT EDUKACYJNYEASTER BUNNY I WIELKANOCNA PISANKA - PROJEKT EDUKACYJNY Dane o projekcie Projekt został zrealizowany przez uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w Zespole Szkół Specjalnych w Wieluniu /Polska/ i Hillingdon Manor School /Wielka Brytania/ przed świętami wielkanocnymi. W projekcie brali udział uczniowie w wieku 10-16 lat. Przedmioty Edukacja specjalna, informatyka ICT, języki obce, plastyka 1. Cele projektu: -Poznanie tradycji i zwyczajów wielkanocnych w Polsce i Wielkiej Brytanii -Zdobycie umiejętności komunikacji za pomocą ICT -Doskonalenie znajomości programów komputerowych do przeprowadzenia videokonferencji, wykonanie prezentacji w PowerPoint, opracowanie logo -Zrozumienie, że każdy kraj ma odrębny język, tradycję i kulturę -Doskonalenie umiejętności przygotowania ciast wielkanocnych według przepisów zagranicznych kolegów, -Rozbudzanie inwencji twórczej poprzez prace plastyczne, -Umiejętność kulturalnego zachowania się oraz cierpliwość w różnych sytuacjach życiowych, -Zachowanie higieny podczas przygotowania wielkanocnych potraw. 2.Szczegółowy opis projektu: Działania edukacyjne dla dzieci i młodzieży ze szkół I. Wspólne opracowanie słownika polsko-angielskiego związanego z Wielkanocą: -opracowanie tabeli ze słowami polskimi i angielskimi, -wykonanie gazetki z podpisami. II. Przygotowanie własnoręcznie kartek wielkanocnych: -wpisanie życzeń w obcym języku, -wysłanie kartek pocztą do szkoły partnerskiej, -przygotowanie wystawy z otrzymanych kartek. III. Uprawa rzeżuchy: -prowadzenie dziennika obserwacji, -wykonywanie zdjęć. IV. Wielkanocne wypieki: -szkoła polska piecze simnel cake, przygotowuje czekoladowe jajka i zajączki na podstawie brytyjskich przepisów, -szkoła brytyjska piecze mazurki wielkanocne według polskich przepisów. V. Wykonanie pisanek przez szkoły: -według polskiej tradycji techniką batiku, wyskrobywania barwionego jajka, -według angielskiej tradycji qullingu, découpage. VI. Konkurs na najładniejszą pisankę. VII. Szkoła brytyjska odwiedza polski kościół w swojej miejscowości. VIII. Szkoły przygotowują wielkanocne śniadanie -dekorują stoły i próbują potrawy przez siebie przygotowane, -poznają zwyczaje i tradycje świąteczne swoich zagranicznych kolegów, -szkoła polska przeprowadza eggs hunting oraz wyścigi w tłoczeniu jajek -szkoła brytyjska składa sobie życzenia dzieląc się wielkanocną pisanką. IX. Wideokonferencja: -poznajemy się, składamy świąteczne życzenia w języku szkoły partnerskiej. X. Wspólne opracowanie logo projektu. XI. Podsumowanie projektu poprzez wykonanie prezentacji PowerPoint. 3.Efekty: -uczniowie będą znali zwyczaje i tradycje związane z Wielkanocną, -będą potrafili się przywitać, przedstawić się i złożyć życzenia po polsku, angielsku, -będą mieli świadomość istnienia innych języków, tradycji i krajów, -rozwiną kreatywne myślenie poprzez wykonywanie prac artystycznych, -rozwiną swoje zdolności kulinarne o nowe przepisy, -nawiążą nowe znajomości, przyjaźnie. Opracowanie: Aneta Pelińska Wyświetleń: 738
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |