Katalog Bartosz Babiński, 2013-05-27 Tuchola Wychowanie fizyczne, Konspekty konspekt lekcji wf - piłka koszykowaKONSPEKT LEKCJI NR 17 piłka koszykowa Klasa.:. IV SP Ilość ćwiczących:..12 osób Miejsce ćwiczeń:...Sala gimnastyczna Czas trwania.:.45 min Zadanie główne: doskonalenie podań i chwytów Zadania dodatkowe: doskonalenie poruszania się i dwutaktu Motywacje: - podanie tematu zajęć -zachęcenie ucznia, aby aktywnie uczestniczył zajęciach szkolnych Cele operacyjne: Umiejętności – uczeń potrafi wykonać podania i chwyty oraz poruszanie się i dwutakt Psychomotoryczność – uczeń rozwinie koordynacje ruchową, skoczność, siłę Wiedza – uczeń zna wybrane przepisy gry w koszykówkę Wychowanie – uczeń zna zasady bezpieczeństwa podczas zajęć Metody realizacji zadań: zabawowo-klasyczna, zadaniowa ścisła, pogadanka, gra właściwa Formy organizacyjne: frontalna, rozsypce, dwójkach, drużyny Przyrządy i przybory: piłki koszykowe, szarfy.paliki Tok lekcji Czynności ucznia Czynności nauczyciela Ocena skuteczności Metody docelowe zadania Część wstępna- zbiórka Ćwiczenia- ożywiające Część główna A Uczniowie zostają zmotywowani do lekcji , zapoznają się z zadaniem lekcji, pobudzi organizm i przygotuje do wysiłku uczniowie kształtują koordynacje ruchową zbiórka uczniowie ustawiają się w szeregu naprzeciwko prowadzącego „berek z piłkami ” Ucz. berek kozłuje piłkę i goni pozostałych , kogo złapie ten przejmuje piłkę i jest berkiem Ucz. w biegu dookoła sali wykonują: *na gwizdek zmiana kierunku biegu *naprzemianstronne krążenia RR w przód * j.w. w tył * co 3 krok skłon T *skoki z przysiadu do przysiadu *”raczki przodem” *w podskokach wymach RR w tył *w podskokach wymach RR w przód *krok odst.-dost. *skip A *skip C Sprawdza obecność, gotowość uczniów do lekcji , zwraca uwagę na zachowanie bezpieczeństwa w czasie lekcji objaśnia zabawę ogranicza teren do zabawy, daje sygnał do zabawy i kończenia , czuwa nad bezpieczeństwem czuwa nad dokładnością i poprawnością wykonywania ćwiczeń , objaśnia i pokazuje każde ćwiczenie , omawia cel tego ćwiczenia Pogadanka Zabawowo-klasyczna Zadaniowa ścisła Część główna B Część końcowa uspokojenie organizm Ucz. doskonalą kozłowanie piłki w biegu Ucz .doskonalą rzuty do kosza Ucz .doskonalą podania i chwyty Ucz. dzielą się na 2 drużyny i po jednym rezerwowym Ucz. grają w grę Zmotywowanie uczniów do przyszłych zajęć Ucz. wykonują *kozłowanie PR *j.w. LR *j.w. PR na przemian PR *kozłowanie slalomem Ucz. wykonują * rzuty z 3 kroków w biegu *j.w. z lewej strony *z połowy boiska podanie do N ,nast. bieg pod kosz raz z lewej raz z prawej str. dostaje piłkę od N. I robi dwutakt z rzutem do kosza od tablicy *z połowy boiska szybki bieg i rzut do kosza ucz. wykonują : *podania w parach z przed klatki piersiowej * j.w. LR *j.w. PR *z kozłem Ucz. podzielenie na 2 drużyny grają w koszykówkę 5/5. Marsz dookoła sali na sygnał idziemy na samych palcach, następnie na piętach, i tak powtarzamy N: pokazuje, omawia i podaje cel ćwiczenia. Przekazuje wiadomości na temat przepisów zagrywki oraz techniki wykonywania N. trzyma piłkę nad siatką N. przypomina ćwiczenie i pokazuje N. omawia reguły gry sędziuje lub przekazuje sędziowanie nie ćwiczącym. Czuwa na bezpieczeństwem Zbiórka, przypomnienie celów lekcji i ocena ich realizacji. Ocena aktywności uczniów. Pożegnanie. Zadaniowo-ścisła Zadaniowo-ścisła Gra właściwa Pogadanka Wyświetleń: 1299
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |