Katalog

Marta Friedrich, 2013-05-28
Poznań

Język niemiecki, Scenariusze

scenariusz Mein Weihnachtsbaum – Moja choinka.

- n +

KONSPEKT

TEMAT: Mein Weihnachtsbaum – Moja choinka.

CEL: Wykonanie choinki bożonarodzeniowej.
Powtórzenie i utrwalenie słownictwa dotyczącego przyborów szkolnych
oraz ozdób choinkowych.
Utrwalenie odmiany czasowników dla 1 os. l. poj.
CEL KOMUNIKACYJNY: Uczniowie potrafią nazwać przybory
szkolne, opowiedzieć:
• co będą potrzebować do wykonania powyższego zadania
• jakie czynności wykonują w danym momencie

MATERIAŁY: blok techniczny, papier kolorowy, nożyczki, klej, flamastry

FORMA SOCJALNA: praca samodzielna, praca w grupach, nauczanie
frontalne

I.POWITANIE
Nauczyciel wita zaproszonych gości - uczniowie śpiewają na powitanie piosenkę „Guten Tag”.
II. ORGANIZACJA
1.Nauczyciel wyjaśnia uczniom cel lekcji – nawiązując do tradycji bożonarodzeniowej.
2.Nauczyciel dzieli klasę na 3-4 osobowe grupy.
Zadaniem każdej grupy jest udzielenie odpowiedzi na pytanie nauczyciela (Was ist das?/Co to jest?) poprzez wyszukanie i pokazanie karteczki z nazwą przedmiotu, o który pyta nauczyciel. Wygrywa grupa, która udzieli najwięcej poprawnych odpowiedzi. Nauczyciel przyznaje plusy wszystkim uczniom, wchodzącym w skład tej grupy.
3.Nauczyciel wyjaśnia uczniom zadanie, jakim jest wykonanie choinki bożonarodzeniowej z następujących materiałów: bl oku technicznego, papieru kolorowego, flamastrów, kredek. Nauczyciel ustala z uczniami czas potrzebny do wykonania zadania.
III. PLANOWANIE
1.Uczniowie w grupach zapoznają się z materiałami, omawiają formę graficzną oraz ustalają osoby odpowiedzialne za poszczególne zadania.
IV.REALIZACJA
1.Uczniowie zajmują się wykonaniem uzgodnionych zadań.
Nauczyciel obserwuje pracę uczniów w grupie, pomaga w razie potrzeby, przypomina o wyznaczonym czasie. W trakcie wykonywania zadania nauczyciel zadaje pytanie uczniom (Was machst du?/Co robisz?) o wykonywane przez nich w tym czasie czynności.
2. Kolejnym zadaniem uczniów jest udzielenie odpowiedzi na pytanie (Was brauchst du?/Co potrzebujesz?)- poprzez wypisanie na kartce elementów potrzebnych do wykonani choinki- poprawne odpowiedzi są nagradzane przez nauczyciela plusami.
V. PREZENTACJA
Prace wszystkich grup będą prezentowane w galerii świątecznej.
VI. ZAKOŃCZENIE
Na zakończenie uczniowie śpiewają kolędę bożonarodzeniową „Fröhliche Weihnachten! – Wesołych świąt !





KONSPEKT - Korelacja języka niemieckiego z plastyką

TEMAT: Osterküken – Kurczaczek wielkanocny.
CEL: Wykonanie ozdoby wielkanocnej.
Powtórzenie i utrwalenie słownictwa dotyczącego przyborów szkolnych,
ptactwa domowego oraz potraw.
Utrwalenie odmiany czasowników dla 1 os. l. poj.
CEL KOMUNIKACYJNY:
Uczniowie:
• potrafią nazwać przybory szkolne
• potrafią wymienić potrawy sporządzane z jaj
• potrafią nazwać poszczególne gatunki ptactwa domowego
• potrafią wymienić, co będą potrzebować do wykonania powyższego zadania
• potrafią opowiedzieć jakie czynności wykonują w danym momencie

MATERIAŁY: wydmuszka, blok techniczny, papier kolorowy, nożyczki, klej, flamastry, plastelina, ołówek, kredki, farby

FORMA SOCJALNA: praca samodzielna, praca w grupach, nauczanie
frontalne

I.POWITANIE
Nauczyciel wita zaproszonych gości - uczniowie śpiewają na powitanie piosenkę „Guten Tag”.
II. ORGANIZACJA
1.Nauczyciel wyjaśnia uczniom cel lekcji – nawiązując do tradycji wielkanocnej.
2.Nauczyciel dzieli klasę na 2- osobowe grupy.
Nauczyciel pokazuje uczniom przedmiot i zadaje pytanie(Was ist das?/Co to jest?) Zadaniem uczniów jest udzielenie odpowiedzi na pytanie nauczyciela
3.Kolejnym zadaniem uczniów jest udzielenie odpowiedzi na pytanie (Was brauchst du?/Co potrzebujesz?)
4. Nauczyciel wyjaśnia uczniom zadanie, jakim jest wykonanie kurczaczka wielkanocnego z następujących materiałów: wydmuszki, bloku technicznego, papieru kolorowego, flamastrów, kredek, bibuły, farb.. Nauczyciel ustala
z uczniami czas potrzebny do wykonania zadania.
III. PLANOWANIE
Uczniowie w grupach zapoznają się z materiałami, omawiają formę graficzną oraz ustalają osoby odpowiedzialne za poszczególne zadania.
IV.REALIZACJA
1.Uczniowie zajmują się wykonaniem uzgodnionych zadań.
Nauczyciel obserwuje pracę uczniów w grupie, pomaga w razie potrzeby, przypomina o wyznaczonym czasie.
2. Nauczyciel zadaje uczniom pytanie jakie znają inne rodzaje ptactwa domowego oraz jakie potrawy można sporządzić z jaj.
3,W trakcie wykonywania zadania nauczyciel zadaje pytanie uczniom (Was machst du jetzt?/Co robisz teraz?) o wykonywane przez nich w tym czasie czynności. Poprawne odpowiedzi są nagradzane przez nauczyciela plusami.
V. PREZENTACJA
Prace wszystkich grup będą prezentowane w galerii klasowej.
VI. ZAKOŃCZENIE
Składanie życzeń wielkanocnych.


Wyświetleń: 598


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.