Katalog Marta Friedrich, 2013-05-28 Poznań Język niemiecki, Scenariusze scenariusz Mein Weihnachtsbaum – Moja choinka.KONSPEKT TEMAT: Mein Weihnachtsbaum – Moja choinka. CEL: Wykonanie choinki bożonarodzeniowej. Powtórzenie i utrwalenie słownictwa dotyczącego przyborów szkolnych oraz ozdób choinkowych. Utrwalenie odmiany czasowników dla 1 os. l. poj. CEL KOMUNIKACYJNY: Uczniowie potrafią nazwać przybory szkolne, opowiedzieć: • co będą potrzebować do wykonania powyższego zadania • jakie czynności wykonują w danym momencie MATERIAŁY: blok techniczny, papier kolorowy, nożyczki, klej, flamastry FORMA SOCJALNA: praca samodzielna, praca w grupach, nauczanie frontalne I.POWITANIE Nauczyciel wita zaproszonych gości - uczniowie śpiewają na powitanie piosenkę „Guten Tag”. II. ORGANIZACJA 1.Nauczyciel wyjaśnia uczniom cel lekcji – nawiązując do tradycji bożonarodzeniowej. 2.Nauczyciel dzieli klasę na 3-4 osobowe grupy. Zadaniem każdej grupy jest udzielenie odpowiedzi na pytanie nauczyciela (Was ist das?/Co to jest?) poprzez wyszukanie i pokazanie karteczki z nazwą przedmiotu, o który pyta nauczyciel. Wygrywa grupa, która udzieli najwięcej poprawnych odpowiedzi. Nauczyciel przyznaje plusy wszystkim uczniom, wchodzącym w skład tej grupy. 3.Nauczyciel wyjaśnia uczniom zadanie, jakim jest wykonanie choinki bożonarodzeniowej z następujących materiałów: bl oku technicznego, papieru kolorowego, flamastrów, kredek. Nauczyciel ustala z uczniami czas potrzebny do wykonania zadania. III. PLANOWANIE 1.Uczniowie w grupach zapoznają się z materiałami, omawiają formę graficzną oraz ustalają osoby odpowiedzialne za poszczególne zadania. IV.REALIZACJA 1.Uczniowie zajmują się wykonaniem uzgodnionych zadań. Nauczyciel obserwuje pracę uczniów w grupie, pomaga w razie potrzeby, przypomina o wyznaczonym czasie. W trakcie wykonywania zadania nauczyciel zadaje pytanie uczniom (Was machst du?/Co robisz?) o wykonywane przez nich w tym czasie czynności. 2. Kolejnym zadaniem uczniów jest udzielenie odpowiedzi na pytanie (Was brauchst du?/Co potrzebujesz?)- poprzez wypisanie na kartce elementów potrzebnych do wykonani choinki- poprawne odpowiedzi są nagradzane przez nauczyciela plusami. V. PREZENTACJA Prace wszystkich grup będą prezentowane w galerii świątecznej. VI. ZAKOŃCZENIE Na zakończenie uczniowie śpiewają kolędę bożonarodzeniową „Fröhliche Weihnachten! – Wesołych świąt ! KONSPEKT - Korelacja języka niemieckiego z plastyką TEMAT: Osterküken – Kurczaczek wielkanocny. CEL: Wykonanie ozdoby wielkanocnej. Powtórzenie i utrwalenie słownictwa dotyczącego przyborów szkolnych, ptactwa domowego oraz potraw. Utrwalenie odmiany czasowników dla 1 os. l. poj. CEL KOMUNIKACYJNY: Uczniowie: • potrafią nazwać przybory szkolne • potrafią wymienić potrawy sporządzane z jaj • potrafią nazwać poszczególne gatunki ptactwa domowego • potrafią wymienić, co będą potrzebować do wykonania powyższego zadania • potrafią opowiedzieć jakie czynności wykonują w danym momencie MATERIAŁY: wydmuszka, blok techniczny, papier kolorowy, nożyczki, klej, flamastry, plastelina, ołówek, kredki, farby FORMA SOCJALNA: praca samodzielna, praca w grupach, nauczanie frontalne I.POWITANIE Nauczyciel wita zaproszonych gości - uczniowie śpiewają na powitanie piosenkę „Guten Tag”. II. ORGANIZACJA 1.Nauczyciel wyjaśnia uczniom cel lekcji – nawiązując do tradycji wielkanocnej. 2.Nauczyciel dzieli klasę na 2- osobowe grupy. Nauczyciel pokazuje uczniom przedmiot i zadaje pytanie(Was ist das?/Co to jest?) Zadaniem uczniów jest udzielenie odpowiedzi na pytanie nauczyciela 3.Kolejnym zadaniem uczniów jest udzielenie odpowiedzi na pytanie (Was brauchst du?/Co potrzebujesz?) 4. Nauczyciel wyjaśnia uczniom zadanie, jakim jest wykonanie kurczaczka wielkanocnego z następujących materiałów: wydmuszki, bloku technicznego, papieru kolorowego, flamastrów, kredek, bibuły, farb.. Nauczyciel ustala z uczniami czas potrzebny do wykonania zadania. III. PLANOWANIE Uczniowie w grupach zapoznają się z materiałami, omawiają formę graficzną oraz ustalają osoby odpowiedzialne za poszczególne zadania. IV.REALIZACJA 1.Uczniowie zajmują się wykonaniem uzgodnionych zadań. Nauczyciel obserwuje pracę uczniów w grupie, pomaga w razie potrzeby, przypomina o wyznaczonym czasie. 2. Nauczyciel zadaje uczniom pytanie jakie znają inne rodzaje ptactwa domowego oraz jakie potrawy można sporządzić z jaj. 3,W trakcie wykonywania zadania nauczyciel zadaje pytanie uczniom (Was machst du jetzt?/Co robisz teraz?) o wykonywane przez nich w tym czasie czynności. Poprawne odpowiedzi są nagradzane przez nauczyciela plusami. V. PREZENTACJA Prace wszystkich grup będą prezentowane w galerii klasowej. VI. ZAKOŃCZENIE Składanie życzeń wielkanocnych. Wyświetleń: 598
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |