![]() |
![]() |
Katalog Hanna Szałata, 2013-05-29 Kobylin Zajęcia zintegrowane, Plany pracy ProgramPROGRAM GIMNASTYKI KOREKCYJNEJ PRZYJĘTY DO REALIZACJI W SZKOLE PODSTAWOWEJ W ZALESIU PROGRAM GIMNASTYKI MAŁYM W KLASACH I – III ROK SZKOLNY 2010/2011 UCZESTNICY UCZNIOWIE KLAS I – III TERMINY ZAJĘĆ 1 GODZINA TYGODNIOWO W KAŻEJ KLASIE WEGŁUG PLANU LEKCYJNEGO CZAS REALIZACJI ROK SZKOLNY 2010/2011 ROK SZKOLNY 2011/2012 ROK SZKOLNY 2012/2013 AUTORZY MARIA BREY HANNA SZAŁATA ZATWIERDZONY PRZEZ RADĘ PEDAGOGICZNĄ DNIA……………………………………… DYREKTORA SZKOŁY DNIA…………………………………………………… OPINIA PROGRAMU AUTORSKIEGO mgr Cecylii Waścinskiej nauczyciel dyplomowany wychowania fizycznego Szkolny program autorski Gimnastyki korekcyjnej realizowany w klasach I-III. Autorki programu zapoznały się z podstawą programową dotyczącą zajęć gimnastyki korekcyjnej. Program wspomaga edukację w zakresie wychowania fizycznego. Zgoda z założeniami programu uwzględnia w swojej strukturze następujące działy: cel ogólny cele szczegółowe treści kształcenia procedury osiągnięcia celów metody nauczania ewaluację prowadzonych zajęć W treści kształcenia szczególną uwagę zwrócono na: rozwijanie sprawności ruchowej w poszczególnych wadach postawy kształtowanie umiejętności ruchowych o charakterze zdrowotnym oraz ich doskonalenia plan realizacji zakładanych treści kształcenia wraz z przykładowymi scenariuszami lekcji Zakładane osiągnięcia uczniów oraz sposoby ich oceny za pomocą odpowiednio dobranych narzędzi dydaktycznych i metod według mnie jest gwarantują prawidłową realizację programu. Program jest dostosowany do wieku rozwojowego i wad postawy oraz specyfiki szkolnictwa. Przedstawiony program pozwala sądzić, iż planowane przez autorów cele zostaną osiągnięte. Nauczyciel dyplomowany Cecylia Waścinska WSTĘP Gimnastyka korekcyjno – kompensacyjna jest częścią wychowania fizycznego i obowiązują w niej zasady metodyki wychowania fizycznego. Jednocześnie jest specyficzną formą ćwiczeń fizycznych , w których ruch został podporządkowany celom terapeutycznym. Stosowane tu ćwiczenia mają doprowadzić przede wszystkim do korekcji postawy ciała. Ustalone przez MEN ustawy programowe zachęcają do autorskiego podejścia do metod i treści programowych. Nauczyciel ma możliwości dochodzenia do wyznaczonych celów etapowych i końcowych obierając najwłaściwsze drogi dla znanego mu środowiska szkolnego. W praktyce oznacza to , że nie uczniowie dostosowują się do programu nauczania, ale to program ma jak najlepiej służyć prawidłowemu rozwojowi ucznia na każdym jego etapie edukacyjnym. CELE OGÓLNE : Korygowanie istniejących zaburzeń statyki. Kształtowanie odruchu prawidłowej postawy ciała . Uświadomienie dziecku i rodzicom istniejącej wady i wynikających stąd zagrożeń . Przestrzeganie zasad prawidłowej higieny i bezpieczeństwa w czasie zajęć edukacyjnych oraz lekcji przy komputerze. CELE SZCZEGÓŁOWE 1. Wyrobienie zdolności korygowania postawy ciała w trzech płaszczyznach. 2. Podniesienie wydolności organizmu dziecka poprzez ćwiczenia kształtujące, oddechowe i wytrzymał Wyświetleń: 627
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |