Katalog

Hanna Szałata, 2013-05-29
Kobylin

Zajęcia zintegrowane, Plany pracy

Program

- n +

PROGRAM GIMNASTYKI KOREKCYJNEJ PRZYJĘTY DO REALIZACJI W SZKOLE PODSTAWOWEJ W ZALESIU PROGRAM GIMNASTYKI MAŁYM W KLASACH I – III

ROK SZKOLNY 2010/2011
UCZESTNICY UCZNIOWIE KLAS I – III
TERMINY ZAJĘĆ 1 GODZINA TYGODNIOWO W KAŻEJ KLASIE WEGŁUG PLANU
LEKCYJNEGO
CZAS REALIZACJI ROK SZKOLNY 2010/2011
ROK SZKOLNY 2011/2012
ROK SZKOLNY 2012/2013
AUTORZY MARIA BREY
HANNA SZAŁATA
ZATWIERDZONY PRZEZ RADĘ PEDAGOGICZNĄ DNIA………………………………………
DYREKTORA SZKOŁY DNIA……………………………………………………












OPINIA PROGRAMU AUTORSKIEGO
mgr Cecylii Waścinskiej nauczyciel dyplomowany wychowania fizycznego
Szkolny program autorski Gimnastyki korekcyjnej realizowany w klasach I-III.
Autorki programu zapoznały się z podstawą programową dotyczącą zajęć gimnastyki korekcyjnej. Program wspomaga edukację w zakresie wychowania fizycznego.
Zgoda z założeniami programu uwzględnia w swojej strukturze następujące działy:
cel ogólny
cele szczegółowe
treści kształcenia
procedury osiągnięcia celów
metody nauczania
ewaluację prowadzonych zajęć
W treści kształcenia szczególną uwagę zwrócono na:
rozwijanie sprawności ruchowej w poszczególnych wadach postawy
kształtowanie umiejętności ruchowych o charakterze zdrowotnym oraz ich doskonalenia
plan realizacji zakładanych treści kształcenia wraz z przykładowymi scenariuszami lekcji
Zakładane osiągnięcia uczniów oraz sposoby ich oceny za pomocą odpowiednio dobranych narzędzi dydaktycznych i metod według mnie jest gwarantują prawidłową realizację programu.
Program jest dostosowany do wieku rozwojowego i wad postawy oraz specyfiki szkolnictwa. Przedstawiony program pozwala sądzić, iż planowane przez autorów cele zostaną osiągnięte.
Nauczyciel dyplomowany
Cecylia Waścinska




WSTĘP

Gimnastyka korekcyjno – kompensacyjna jest częścią wychowania fizycznego i obowiązują w niej zasady metodyki wychowania fizycznego. Jednocześnie jest specyficzną formą ćwiczeń fizycznych , w których ruch został podporządkowany celom terapeutycznym. Stosowane tu ćwiczenia mają doprowadzić przede wszystkim do korekcji postawy ciała.
Ustalone przez MEN ustawy programowe zachęcają do autorskiego podejścia do metod i treści programowych. Nauczyciel ma możliwości dochodzenia do wyznaczonych celów etapowych i końcowych obierając najwłaściwsze drogi dla znanego mu środowiska szkolnego. W praktyce oznacza to , że nie uczniowie dostosowują się do programu nauczania, ale to program ma jak najlepiej służyć prawidłowemu rozwojowi ucznia na każdym jego etapie edukacyjnym.
CELE OGÓLNE :
Korygowanie istniejących zaburzeń statyki.
Kształtowanie odruchu prawidłowej postawy ciała .
Uświadomienie dziecku i rodzicom istniejącej wady i wynikających stąd zagrożeń .
Przestrzeganie zasad prawidłowej higieny i bezpieczeństwa w czasie zajęć edukacyjnych oraz lekcji przy komputerze.
CELE SZCZEGÓŁOWE
1. Wyrobienie zdolności korygowania postawy ciała w trzech płaszczyznach.
2. Podniesienie wydolności organizmu dziecka poprzez ćwiczenia kształtujące, oddechowe i wytrzymał
Wyświetleń: 627


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.