Katalog Marta Sekuła, 2013-05-31 Wojnarowa Różne, Konspekty Konspekt zajęć rewalidacyjnych - usprawnianie percepcji słuchowejKonspekt zajęć rewalidacyjnych dla uczniów klasy II gimnazjum Temat: Usprawnianie percepcji słuchowej. Cele: - potrafi wyróżnić dźwięki pasujące do tekstu - potrafi zidentyfikować obraz na podstawie opisu - potrafi przyporządkować usłyszane zdania do właściwej rozsypanki wyrazowej - potrafi wyodrębnić usłyszany wyraz w podanym ciągu wyrazowym - potrafi wyróżnić głoski w opozycjach fonologicznych - doskonalenie umiejętności pisania ze słuchu Metody: • polisensoryczna • praktyczna Pomoce dydaktyczne: • Jędrzejewska –Wróbel R. 2008.ORTGRAFFITI. Czytanie ze zrozumieniem (ch-h, ą-ę, ji-ii). Wyd. Operon • Karty pracy Formy pracy: • Indywidualna CZYNNOŚCI UCZNIA CZYNNOŚCI NAUCZYCIELA UWAGI 1. Uczniowie wykonują polecenie. 1. Nauczyciel poleca ciche przeczytanie tekstu „Portret piechura Stacha” Jędrzejewska –Wróbel R. 2008.ORTGRAFFITI. Czytanie ze zrozumieniem (ch-h, ą-ę, ji-ii). Wyd. Operon 2. Uczniowie wykonują ćwiczenia: - wyróżniają dźwięki pasujące do tekstu - rozpoznają obraz na podstawie jego opisu - przyporządkowują usłyszane zdania do właściwej rozsypani wyrazowej - wyodrębniają usłyszany wyraz z ciągu wyrazowego 2. Nauczyciel poleca wykonanie ćwiczeń słuchowych do przeczytanego tekstu. Jędrzejewska –Wróbel R. 2008.ORTGRAFFITI. Czytanie ze zrozumieniem (ch-h, ą-ę, ji-ii). Wyd. Operon Ćwiczenie 1-4 str. 10-12 ( zał. 1) 3. Uczniowie wyróżniają głoski w opozycjach fonologicznych 3. Nauczyciel czyta pary wyrazów, a uczniowie wyróżniają głoski którymi się te wyrazy różną. Zał. 2 4. Uczniowie czytają tekst, piszą ze słuchu, a następnie samodzielnie korygują. 4. Nauczyciel poleca uczniom przeczytać na głos fragment tekstu zwracając uwagę na zapis ortograficzny. Następnie dyktuje ten tekst, na końcu uczniowie poprawiają błędy. Zał. 3 na podstawie: Jędrzejewska –Wróbel R. 2008.ORTGRAFFITI. Czytanie ze zrozumieniem (ch-h, ą-ę, ji-ii). Wyd. Operon str. 72 Zał. 2. Wyróżnianie głosek różnicujących wyrazy: bal : pal bar : par nam : dam mak : rak sos : los lis : las kos : kot żal : szal bije : pije damy : tamy bas : pas rasy : razy tam : dam kula : gula bułka : półka kosa : koza Tomek : domek góry : kury piórko : biurko bada : pada wagon : wazon banan : baran dym : dom Zał. 3. Chciwy Henryk i hipis W Chorzowie mieszkał hurtownik imieniem Henryk, chłopak pulchny i dość chciwy. Skończył technikum, a potem harował od rana do nocy, handlując pluszowymi hipopotamami i plastikowymi hamburgerami. Wszystko dlatego, że chciał mieć coraz więcej. l miał. Jego rachunek bankowy puchł od pieniędzy, a Henryk puchł z dumy. Kiedy przybyło mu kontrahentów, a jego hurtownia z hali zamieniła się w hangar, Henryk wziął kredyt na hipotekę i kupił szlachecki dworek. Przechadzając się po jego holu, przegryzając homary i popijając wino ze złotego pucharu, czuł się jak bohater powieści. ……………………………………………………………………………………. ……………………………………………………………………………………. ……………………………………………………………………………………. ………………………………………………… Wyświetleń: 5203
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |