![]() |
![]() |
Katalog Ola Płaczek, 2013-05-31 Wielun Pedagogika, Plany rozwoju zawodowego Plan rozwoju zawodowego nauczyciela kontraktowego ubiegającego się o awans na stopień nauczyciela mianowanego1. Imię i nazwisko: Aleksandra Płaczek 2. Pełniona funkcja w Poradni Psychologiczno - Pedagogicznej: pedagog 3. Data rozpoczęcia stażu: 01.09.2010 r. 4. Czas trwania stażu: 2 lata 9 miesięcy § 7 ust. 2. pkt 1 Organizowanie i doskonalenie warsztatu pracy, pogłębianie wiedzy i umiejętności zawodowych, dokonywanie ewaluacji własnych działań, a także ocenianie ich skuteczności i dokonywanie zmian w tych działaniach 1. Poznanie procedury osiągania awansu zawodowego. FORMY REALIZACJI • poznanie przepisów prawa oświatowego dotyczących awansu zawodowego nauczycieli (ustawy, rozporządzenia); • przygotowanie projektu planu rozwoju zawodowego; • rozmowa z dyrektorem dotycząca awansu zawodowego nauczycieli DOWODY REALIZACJI ZADAŃ • znajomość przepisów prawnych oraz notatki z ich analizy 2. Podjęcie współpracy z opiekunem stażu. FORMY REALIZACJI • Rozmowa; • zawarcie kontraktu; • ustalenie przebiegu stażu i harmonogramu; DOWODY REALIZACJI ZADAŃ • zatwierdzony plan rozwoju zawodowego; • kontrakt – umowa z opiekunem stażu; • harmonogram współpracy; • notatki ze spotkań; 3.Prowadzenie badań diagnostycznych uczniów szkół podstawowych, gimnazjalnych, ponadgimnazjalnych, dzieci w wieku 0-3, w wieku przedszkolnym. FORMY REALIZACJI Prowadzenie badań: • analiza wniosków o podjęcie czynności diagnostycznych; • analiza wcześniejszych badań prowadzonych w poradni; • analiza dokumentacji zewnętrznej (szkolnej, lekarskiej badanych uczniów); • prowadzenie wywiadu; • dobór narzędzi do badania; • prowadzenie badań; • konsultacje z psychologami i logopedami; • interpretacja wyników, propozycje wniosków; • rozmowy w rodzicami, opiekunami; • formułowanie opinii i orzeczeń. DOWODY REALIZACJI ZADAŃ • Dokumentacja badań 4. Udzielanie bezpośrednich form pomocy. FORMY REALIZACJI • prowadzenie zajęć z zakresu wczesnego wspomagania rozwoju dziecka, wspomagania rozwoju dzieci z obniżoną sprawnością intelektualną, grupowych zajęć dla dzieci i ich rodziców; • udzielanie indywidualnych porad uczniom, rodzicom i nauczycielom; • prowadzenie badań przesiewowych słuchu i wzroku. DOWODY REALIZACJI ZADAŃ • wpisy w dziennikach, • wpisy w kartach indywidualnych, • wpisy w innej obowiązującej dokumentacji • Platforma do badań zmysłów 5.Prowadzenie działalności psychoedukacyjnej. FORMY REALIZACJI • Organizowanie punktów konsultacyjnych dla rodziców dzieci w wieku przedszkolnym na terenie zainteresowanych przedszkoli; • Wygłaszanie prelekcji dla rodziców i nauczycieli; DOWODY REALIZACJI ZADAŃ • wpisy w dziennikach; • wpisy w innej obowiązującej dokumentacji; 6. Współpracowanie ze środowiskiem lokalnym. FORMY REALIZACJI • Propagowanie wczesnego wspomagania rozwoju i działalności poradni w tym zakresie poprzez udział w konferencjach i spotkania z instytucjami zajmującymi się wczesną interwencją i wspomaganiem rozwoju małego dziecka. DOWODY REALIZACJI ZADAŃ • notatki ze spotkań. 7. Udział w pracach organów placówki związanych z realizacją jej podstawowych funkcji. FORMY REALIZACJI • Udział w pracach zespołu orzekającego. DOWODY REALIZACJI ZADAŃ • protokoły zespołu orzekającego. 8.Doskonalenie umiejętności dydaktycznych w procesie aktywnego udziału w doskonaleniu zawodowym w celu podnoszenia jakości pracy poradni poprzez wykorzystywanie zdobytej wiedzy. FORMY REALIZACJI • Udział w WDN; • udział w kursach, szkoleniach, konferencjach; • udział w zebraniach szkoleniowych Rady Pedagogicznej; • udział w pracach zespołu problemowego do spraw diagnozy i terapii pedagogicznej; • udział w spotkaniach konsultacyjnych do spraw wczesnego wspomagania rozwoju; • studiowanie literatury fachowej poświęconej zagadnieniom wczesnego wspomagania rozwoju dziecka oraz innej tematyce psychologiczno pedagogicznej; DOWODY REALIZACJI ZADAŃ • zaświadczenia; • protokoły RP; • protokoły posiedzeń zespołów problemowych; • notatki ze spotkań zespołów do spraw wczesnego wspomagania rozwoju; • dziennik lektur. 9. Udoskonalenie własnego warsztatu pracy. FORMY REALIZACJI • wprowadzenie nowych technik diagnostycznych; • poszukiwanie i wdrażanie nowych sposobów prowadzenia terapii np. formy multimedialne; • współudział w corocznym opracowywaniu rocznego planu pracy działu wczesnego wspomagania rozwoju; • tworzenie bazy łączy do stron www z materiałami dydaktycznymi; • autorefleksja; DOWODY REALIZACJI ZADAŃ • założenie teczki stosowanych testów i sprawdzianów pedagogicznych; • notatki; 10. Konsultacje z opiekunem stażu. FORMY REALIZACJI • analizowanie i ocenianie przeprowadzonych badań, bezpośrednich form pomocy oraz działalności psychoedukacyjnej, wprowadzenie ewentualnych korekt do pierwotnych. DOWODY REALIZACJI ZADAŃ • notatki w zeszycie. 11. Przygotowanie do postępowania egzaminacyjnego na nauczyciela mianowanego. FORMY REALIZACJI • napisanie sprawozdania z realizacji Planu Rozwoju Zawodowego; DOWODY REALIZACJI ZADAŃ • sprawozdanie z dokumentacją formalną; 12. Określenie dalszej drogi rozwoju. FORMY REALIZACJI • dokonanie samooceny i sformułowanie wniosków do dalszej pracy DOWODY REALIZACJI ZADAŃ • sprawozdanie z dokumentacją formalną; • doskonalenie czynności zawodowych; 13.Udział w procesie mierzenia jakości pracy placówki FORMY REALIZACJI • Udział w szkoleniu dot. ewaluacji placówki; • Uczestniczenie w opracowywaniu ankiet ewaluacyjnych, ich obliczaniu; DOWODY REALIZACJI ZADAŃ • Zaświadczenie § 7. ust. 2. pkt 2 Uwzględnianie w pracy potrzeb rozwojowych uczniów, problematyki środowiska lokalnego oraz współczesnych problemów społecznych i cywilizacyjnych. 1.Utrzymywanie ciągłej współpracy z placówkami z podległej gminy w celu rozpoznawania problemów środowiska lokalnego. FORMY REALIZACJI • punkty konsultacyjne; • prowadzenie zajęć psychoedukacyjnych dla rodziców; • badania przesiewowe słuchu i wzroku; DOWODY REALIZACJI ZADAŃ • zeszyty pracy w terenie; • dziennik pracy; 2.Popularyzowanie idei wczesnego wspomagania rozwoju małego dziecka FORMY REALIZACJI • opracowanie broszurek informacyjnych kierowanych do rodziców i nauczycieli dzieci w wieku przedszkolnym; • aktualizowanie tablicy informacyjnej; DOWODY REALIZACJI ZADAŃ • opracowane broszury; § 7 ust.2 pkt 3 Wykorzystywanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej 1.Wykorzystywanie w pracy komputera. FORMY REALIZACJI • doskonalenie umiejętności obsługi komputera; • wykorzystanie internetu jako źródła informacji; • opracowanie przy użyciu technik komputerowych różnych narzędzi diagnostycznych; • przygotowanie prelekcji z prezentacją multimedialną; • stosowanie programów komputerowych w trakcie zajęć wczesnego wspomagania rozwoju dziecka; • aktualizacja danych dotyczących przeprowadzonych badań przesiewowych wzroku i słuchu w „Platformie badań zmysłów”; • opublikowanie w internecie planu rozwoju zawodowego; • przygotowanie dokumentacji załączonej do wniosku; DOWODY REALIZACJI ZADAŃ • teczka z zebranymi materiałami informacyjnymi; • teczka z opracowanymi narzędziami diagnostycznymi; • nośnik informacyjny; • dokumentacja karty terapii dziecka; • Platforma Badań Zmysłów; • publikacja w Internecie; § 7. ust. 2. pkt 4: Stosowanie wiedzy z zakresu psychologii, pedagogiki i dydaktyki oraz ogólnych zagadnień z zakresu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w rozwiązywaniu problemów związanych z zakresem realizowanych przez nauczyciela zadań 1.Poszerzanie wiedzy z zakresu psychologii, pedagogiki, dydaktyki. FORMY REALIZACJI • korzystanie ze zbioru biblioteczki poradni; • studiowanie literatury z wymienionych dziedzin; • śledzenie stron internetowych o w/w tematyce; • pedagogizacja rodziców; • aktywna praca nad samokształceniem; DOWODY REALIZACJI ZADAŃ • Dziennik lektur; 2.Zastosowanie przepisów prawa oświatowego w rozwiązywaniu bieżących problemów. FORMY REALIZACJI • Wykorzystanie znajomości zagadnień z zakresu pedagogiki, psychologii w przypadku konieczności kierowania dzieci do dalszej diagnozy specjalistycznej oraz pomoc w ukierunkowaniu działań rodziców. DOWODY REALIZACJI ZADAŃ • Dokumentacja badań § 7. ust. 1. pkt 3. i ust. 2. pkt 5 Poznawanie przepisów dotyczących systemu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich w zakresie funkcjonowania placówki, w której nauczyciel odbywa staż 1.Przeanalizowanie aktów prawnych i poznanie procedury nadawania stopni awansu zawodowego nauczycieli FORMY REALIZACJI • Opracowanie dokumentacji koniecznej do rozpoczęcia stażu; • Opracowanie dokumentacji z przebiegu procesu awansu zawodowego nauczyciela kontraktowego na nauczyciela mianowanego; DOWODY REALIZACJI ZADAŃ • znajomość przepisów prawnych oraz notatki z analizy. 2.Aktualizowanie wiedzy na temat obowiązującego prawa oświatowego. FORMY REALIZACJI • zapoznanie się z aktami prawnymi dotyczącymi systemu oświaty, w tym przepisami dotyczącymi funkcjonowania Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej; • uczestniczenie w zebraniach RP poświęconym zapoznaniu nauczycieli z nowymi uregulowaniami prawnymi; • samodzielne śledzenie zmian w obowiązujących przepisach prawa oświatowego; DOWODY REALIZACJI ZADAŃ • notatki • protokoły z posiedzeń • teczka z przepisami prawnymi 3.Analiza aktualnych przepisów dotyczących zagadnień z zakresu pomocy społecznej FORMY REALIZACJI • udzielanie rodzicom dzieci niepełnosprawnych informacji dot. dostępnych form wsparcia finansowego DOWODY REALIZACJI ZADAŃ • wywiad z rodzicami Wyświetleń: 1455
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |